Με ένα μονολεκτικό «όχι» απέκλεισε σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων για την είσοδο στο κέντρο της Αθήνας, δύο μέρες αφότου ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών άφησε ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο.
Κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο Γιάννης Οικονόμου ανέφερε ότι το μέτρο του δακτυλίου μπαίνει σε εφαρμογή από την ερχόμενη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου και ότι όλα τα αυτοκίνητα θα μπαίνουν στο δακτύλιο εναλλάξ σύμφωνα με το καθεστώς μονά-ζυγά, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο της πινακίδας τους.
Με τη σειρά του τόνισε για τις άδειες εξαίρεσης από τον δακτύλιο ότι «υπήρχαν πάρα πολλές» και «θα γίνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μειωθούν και να εκλογικευθούν».
Ο Γ. Οικονόμου διευκρίνισε ότι εξαιρούνται και θα μπορούν να μπαίνουν καθημερινά στο δακτύλιο ανεξάρτητα από τον αριθμό τους δύο βασικές κατηγορίες:
-Πρώτον οι τύποι των «καθαρών» οχημάτων, δηλαδή, τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά, τα από κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου και τα Euro 6 που εκπέμπουν ρύπους κάτω από 120 gr CO2.
-Και δεύτερον όσοι έχουν άδεια δακτυλίου.
Επιπλέον, ανέφερε ότι «για την ολοκληρωμένη παρακολούθηση της λειτουργίας του δακτυλίου αποφασίστηκε να συγκροτηθούν δύο ομάδες εργασίας: Ένα Παρατηρητήριο που θα «ομογενοποιήσει» δράσεις και αποφάσεις για την κίνηση με συμμετοχή των συναρμόδιων Υπουργείων, αλλά και Δήμων, Περιφέρειας και επιστημόνων, αλλά και μια τεχνική ομάδα που θα παρακολουθεί την πορεία εφαρμογής του δακτυλίου».
Απ’ την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σχολίασε ότι «ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αδειάζει στεγνά τον αρμόδιο υπουργό κ. Καραμανλή, για τα διόδια και το δακτύλιο στο κέντρο της Αθήνας». «Όσο οι υπουργοί του κ. Μητσοτάκη αυτοσχεδιάζουν, κουτουλάνε μεταξύ τους από την ασυνεννοησία και αυτοεξευτελίζονται, και όσο τα ΜΜΜ αποτελούν παράγοντα υπερμετάδοσης της πανδημίας λόγω ακραίου συνωστισμού, τόσο η καθημερινότητα των πολιτών γίνεται όλο και πιο ανυπόφορη», προσθέτει δηκτικά η αξιωματική αντιπολίτευση.
Μόλις προχθές ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, δήλωσε ότι θα μπορούσε να υπάρχει στο τραπέζι για το μέλλον κάποιο περιβαλλοντικό τέλος, επισημαίνοντας ότι αυτή είναι μία γενικότερη πολιτική κατεύθυνση στην Ευρώπη, στη λογική «ο ρυπαίνων πληρώνει». «Η ΕΕ έχει φιλόδοξους στόχους για την κλιματική αλλαγή. Είναι κάτι που έχει πέσει στο τραπέζι, το οποίο θα συζητήσουμε και θα δούμε, τίποτε δεν αποκλείεται», υπογράμμισε στον ΣΚΑΪ.
Σήμερα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στον ΑΝΤ1 και ερωτηθείς για το ενδεχόμενο διοδίων στο κέντρο της Αθήνας είπε ότι ο υπουργός δεν μίλησε για «διόδια», ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία τέτοια σκέψη και διευκρίνισε ότι ήταν μια πρόταση των συγκοινωνιολόγων.
«Σε μία από τις ομάδες εργασίας που διενεργήθηκαν και που δουλέψαμε όλο το προηγούμενο διάστημα, σε ό, τι αφορά στα ζητήματα τα κυκλοφοριακά, τέθηκε από το επίσημο όργανο των συγκοινωνιολόγων, από το Σύλλογό τους, ένα τέλος διέλευσης φιλοπεριβαλλοντολογικό. Αυτό είναι ένα ζήτημα που τέθηκε και δεν συζητείται πλέον», είπε σχετικά.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας