• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 2.1°C / 6.8°C
    3 BF
    63%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.0°C / 6.4°C
    2 BF
    33%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 4.4°C / 7.0°C
    5 BF
    60%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 2.9°C / 3.8°C
    4 BF
    30%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 4.1°C
    4 BF
    48%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.0°C / 4.0°C
    2 BF
    44%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    -1°C -0.6°C / -0.6°C
    2 BF
    37%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 2.4°C / 2.4°C
    3 BF
    53%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 5.5°C / 8.2°C
    4 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 3.5°C / 4.9°C
    4 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.8°C / 6.6°C
    5 BF
    55%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 2.3°C / 2.3°C
    5 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    3 BF
    51%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 2.3°C / 4.9°C
    2 BF
    45%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.8°C / 3.8°C
    1 BF
    70%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    3 BF
    34%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 1.9°C / 5.0°C
    4 BF
    82%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 4.3°C / 4.4°C
    3 BF
    43%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.7°C / 5.7°C
    1 BF
    38%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 0.5°C / 0.5°C
    3 BF
    43%
EUROKINISSI / ΔΑΓΑΛΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Φρένο» στον διαγωνισμό λεωφορείων

  • A-
  • A+
Βασικός λόγος της απόρριψης είναι ότι τρεις από τις εταιρείες υπόσχονταν να παραδώσουν μεταχειρισμένα λεωφορεία στα οποία όλα τα παράθυρα θα ανοίγουν, παρότι δεν έχουν εκ κατασκευής ανοιγόμενα παράθυρα ● Ενσταση θα υποβάλει η ΟΣΥ ● Ο ΟΑΣΑ πάντως θεωρεί τα ανοιγόμενα παράθυρα... «παρωχημένη τεχνολογία».

Παράνομες κρίθηκαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο οι αποφάσεις για ανάθεση προμήθειας 300 λεωφορείων με λίζινγκ στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) με τις οποίες η κυβέρνηση διαφήμιζε ότι θα πετύχει περισσότερα δρομολόγια και αποφυγή του συνωστισμού εν μέσω πανδημίας.

Στην πολυσέλιδη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ε.Σ.) εντοπίζεται σειρά σφαλμάτων στη διαδικασία του διαγωνισμού που ξεκίνησε από τον περασμένο Αύγουστο έως τον Νοέμβριο οπότε και εξετάστηκαν τα αποτελέσματα από το Εκτο Κλιμάκιο του Ε.Σ. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που δέχεται το δεύτερο ράπισμα (μετά τις 609 προσλήψεις και τα ευρήματα εκεί του ΑΣΕΠ) από ελεγκτικό όργανο, δεν προχώρησε σε σχολιασμό της απορριπτικής απόφασης. Ομως η εταιρεία ΟΣΥ έβγαλε το δικό της... πόρισμα κρίνοντας ότι για όλα φταίνε η «εσφαλμένη πληροφόρηση» και οι «παρερμηνείες», που θα λυθούν μόλις υποβληθεί ένσταση. «Εκκωφαντική» χαρακτηρίζει την υπονόμευση των μέσων μαζικής μεταφοράς από την κυβέρνηση ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.

Βασικός λόγος της απόρριψης είναι ότι συγκεκριμένες εταιρείες υπόσχονταν να παραδώσουν λεωφορεία στα οποία όλα τα παράθυρα θα ανοίγουν. Ομως στα επίσημα τεχνικά φυλλάδιά τους φαίνονταν ότι είτε δεν έχουν καθόλου ανοιγόμενα παράθυρα είτε ανοίγει μόνον ένας μικρός αριθμός.

Υπενθυμίζεται ότι η «Εφ.Συν.» σε πρόσφατο δημοσίευμα (28/12/2020) είχε επισημάνει τη σύγχυση γύρω από την ανάγκη να ανοίγουν τα παράθυρα των λεωφορείων όπως αναφέρει και η σχετική εγκύκλιος του γενικού γραμματέα Δημόσιας Υγείας από τον περασμένο Νοέμβριο. Την ίδια στιγμή, όμως, σε επίσημη απάντηση προς πολίτη, ο ΟΑΣΑ ανέφερε ότι τα ανοιγόμενα παράθυρα είναι «παρωχημένη τεχνολογία».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Αναλυτικότερα, το Ε.Σ. εντοπίζει τις «μη σύννομες» πράξεις στα εξής σημεία:

  1. Η μία από τις τρεις προσφορές που έγιναν δεκτές έπρεπε να απορριφθεί διότι η εταιρεία που την κατέθεσε έδωσε διαφορετικές τιμές ανάλογα με τον τύπο και την ηλικία των λεωφορείων. Υπενθυμίζεται ότι βάσει της διακήρυξης, ο ΟΣΥ ήθελε να προμηθευτεί 210 λεωφορεία 12 μέτρων και 90 αρθρωτά, μήκους 18 μέτρων. Το Ε.Σ. κρίνει ότι έπρεπε κάθε εταιρεία να προσφέρει μία τιμή για εκείνα των 12 μέτρων και μία για τα 18μετρα. Ομως, μία από τις εταιρείες ζήτησε διαφορετικά μισθώματα, δηλαδή 2.492 ευρώ (τον μήνα) για τρίθυρα οχήματα του 2011, 2.520 ευρώ για τρίθυρα του 2010 και 2.534 ευρώ για άλλη παρτίδα στην οποία περιλαμβάνονταν δίθυρα και τρίθυρα. Αν, πάντως, προχωρήσει τελικά η προμήθεια, ο στόλος των λεωφορείων θα θυμίζει «πάτσγουορκ» από διαφορετικούς τύπους και προδιαγραφές.
  2. Και οι τρεις προσφορές που έγιναν δεκτές «πάσχουν» στο θέμα των ανοιγόμενων παραθύρων. Η πρώτη εταιρεία λέει ότι σε κάποια λεωφορεία ανοίγουν τα τρία παράθυρα της αριστερής πλευράς και σε κάποια άλλα τα δύο από τα εννέα πλευρικά παράθυρα, όπως φαίνεται στα τεχνικά της φυλλάδια. Η δεύτερη δηλώνει ότι δεν ανοίγουν καθόλου τα πλευρικά παράθυρα αλλά μόνο οι καταπακτές οροφής. Η τρίτη δίνει επίσης λεωφορεία χωρίς ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, η απόσταση του δαπέδου από το έδαφος είναι 37 εκατοστά ενώ ο διαγωνισμός έβαζε όριο τα 35 εκατοστά.

Το πρόβλημα στην περίπτωση αυτή δεν είναι μόνον ότι τα ανοιγόμενα παράθυρα ήταν μέσα στις προδιαγραφές αλλά, σύμφωνα με την απόφαση του Ε.Σ., και ότι παραβιάζονται «οι αρχές ίσης μεταχείρισης μεταξύ των διαγωνιζομένων». Αυτό συμβαίνει διότι υπήρχε τέταρτη προσφορά εταιρείας που απορρίφθηκε επειδή τα παράθυρα στα λεωφορεία της δεν άνοιγαν. Το Ε.Σ. κρίνει «πλημμελή και μη νόμιμη» την κρίση της Επιτροπής Διαγωνισμού και την απόφαση του Δ.Σ. του ΟΣΥ επισημαίνοντας ότι στηρίζονται «σε αντιφατικά δεδομένα». Ενώ η διοίκηση της ΟΣΥ απαντά ότι όλα τα λεωφορεία θα έχουν ανοιγόμενα παράθυρα και ότι το Ε.Σ. παραπλανήθηκε γιατί έβγαλε συμπέρασμα από «διαφημιστικά φυλλάδια».

Τι θα συμβεί εάν το Ε.Σ. επιμείνει στις απορριπτικές του αποφάσεις και δεν δεχτεί πως έπεσε θύμα παρανόησης; Με δεδομένο ότι η κυβέρνηση ακύρωσε διαδικασίες προμήθειας που είχε ξεκινήσει η κυβέρνηση Τσίπρα, η νέα μεγάλη προμήθεια των 1.000-1.300 λεωφορείων θα αποδώσει καρπούς «στα μέσα του 2024», όπως αναφέρει η διοίκηση της ΟΣΥ. Εως τότε; Το λίζινγκ των 300 λεωφορείων για 4 χρόνια κοστίζει περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ. Μήπως θα δοθούν τα χρήματα για να κάνουν τις προμήθειες τα ΚΤΕΛ όπως εκείνα αποφασίσουν;

■ «Ο κ. Καραμανλής απέτυχε πλήρως (και) στην ενίσχυση των ΜΜΜ εν μέσω πανδημίας», τονίζει στη δήλωσή του ο τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Παππάς: «Στερεί, για μια ακόμα φορά, από τους πολίτες εκατοντάδες οχήματα που θα ενίσχυαν τα δρομολόγια των λεωφορείων, καταδικάζει τους επιβάτες σε επικίνδυνους συνωστισμούς και υπονομεύει τις δημόσιες συγκοινωνίες. Η ανεπάρκειά του είναι εκκωφαντική».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Τι αλλάζει στις άδειες οδήγησης και στο αδιάβλητο των εξετάσεων
Μια αλλαγή «δωράκι» στις νεότερες γενιές είναι και η πρόβλεψη να μη δίνουν μόνο θεωρητικές εξετάσεις οι νέοι των 17 ετών, όπως αρχικά προβλεπόταν, αλλά να δίνουν και πρακτικές και να παίρνουν «προσωρινό...
Τι αλλάζει στις άδειες οδήγησης και στο αδιάβλητο των εξετάσεων
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ντόμινο παραιτήσεων στον ΟΑΣΑ
Μέσα σε αυτό το κλίμα και με την έλλειψη προσωπικού να «ταλαιπωρεί» τις αστικές συγκοινωνίες, δεν λείπουν και οι εξυπηρετήσεις «ημετέρων», όπως ο νεοδιορισθείς οδηγός που αντί να κάνει δρομολόγια εμφανίζεται...
Ντόμινο παραιτήσεων στον ΟΑΣΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η ΟΣΥ, ο κ. Αγιάσογλου και ο αγαπημένος τυπογράφος του
Σε ένα γαϊτανάκι απευθείας αναθέσεων με χαρακτηριστικά «αποκλειστικού προμηθευτή της βασιλικής αυλής», όπως έγραφε παλιά στην ετικέτα της γνωστή μπίρα, οδηγεί η έρευνα που ξεκίνησε από δύο τιμολόγια με...
Η ΟΣΥ, ο κ. Αγιάσογλου και ο αγαπημένος τυπογράφος του
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Κ. Αχ. Καραμανλής: «Ουρά» του ΣΥΡΙΖΑ το ΚΙΝ.ΑΛΛ.
Ολομέτωπη επίθεση στο Κίνημα Αλλαγής εξαπολύει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ενοχλημένος από την κριτική που του άσκησε το αντιπολιτευόμενο κόμμα για τα «καινούργια» λεωφορεία.
Κ. Αχ. Καραμανλής: «Ουρά» του ΣΥΡΙΖΑ το ΚΙΝ.ΑΛΛ.
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ο Καραμανλής παράγγειλε χιλιάδες ιατρικά γάντια από… επιπλοποιό 
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι απαντήσεις του υπουργού Μεταφορών σε δημοσίευμα ιστοσελίδες που αποκαλύπτει παραγγελία 240.000 ευρώ του ΟΣΥ με οσμή σκανδάλου.
Ο Καραμανλής παράγγειλε χιλιάδες ιατρικά γάντια από… επιπλοποιό 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας