Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αναπάντητα ερωτήματα για τις συγκοινωνίες από τον υπουργό Μεταφορών

Φωτογραφία Αρχείου

EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Αναπάντητα ερωτήματα για τις συγκοινωνίες από τον υπουργό Μεταφορών

  • A-
  • A+

Το πρωί της Δευτέρας (28/9) ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής απάντησε με τον δικό του τρόπο στο δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» (βλ. «Οι συγκοινωνίες με την αλήθεια των αριθμών») για το κόστος του διαγωνισμού μίσθωσης 300 λεωφορείων και των επιδοτήσεων στα ΚΤΕΛ για την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου. Δεν απάντησε όμως για τις ελλείψεις των οδηγών, ούτε για το πλαφόν στα δρομολόγια, ούτε για τα λεωφορεία που κάθονται στα αμαξοστάσια.

Μιλώντας στην εκπομπή «Σήμερα» του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ, στον Δημήτρη Οικονόμου και την Μαρία Αναστασοπούλου, ενημέρωσε ότι την Πέμπτη (1η/10) τα πρώτα 10-12 από τα επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα είναι στους δρόμους, θα ακολουθήσουν άλλα 40 και άλλα 50 «και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα έχουν προστεθεί στο στόλο συνολικά 200 επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ με τους δικούς τους οδηγούς. Τα λεωφορεία αυτά θα καλύψουν τα περιφερειακά δρομολόγια, ώστε να «απελευθερωθούν» αστικά λεωφορεία, που θα μετακινηθούν στα πιο επιβαρυμένα δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας».

Αυτό που απέφυγε να πει ο υπουργός ήταν ότι τα πρώτα 100 αστικά λεωφορεία που θα καλύψουν πυροσβεστικά κάποια περιφερειακά δρομολόγια, για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα, δεν περιλαμβάνονται στη συμφωνία της ΟΣΥ με την «ΚΤΕΛ Ν. Αττικής», αφορούν άλλη συμφωνία που δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη και θα πληρωθούν με «καπέλο».

Ενημέρωσε πάντως ότι «θα πραγματοποιηθούν 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ με fast track διαδικασίες αλλά με όρους ΑΣΕΠ σε ειδικότητες αιχμής, δηλαδή οδηγούς και τεχνικούς». Υπενθύμισε επίσης ότι πάνω από 10 χρόνια έχει να αγοραστεί από το ελληνικό δημόσιο λεωφορείο ή τρόλεϊ.

Για το κόστος της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ και του leasing, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ποια είναι η πραγματικότητα, σημειώνοντας ότι το κόστος ανά χλμ. για τον ΟΑΣΑ σήμερα στην Αθήνα είναι περίπου τρία ευρώ, όταν το ΚΤΕΛ κάνει το ένα χλμ με 1,41 ευρώ (απλώς ξέχασε να πει ότι πλέον θα πληρώνουμε και τα δύο, αθροιστικά).

Ξεκαθάρισε πάντως ότι «όσον αφορά στο leasing, η σύμβαση είναι τριετής και αφορά 300 λεωφορεία με ετήσιο κόστος ανά λεωφορείο 33.600, δηλαδή συνολικά το κόστος είναι περίπου 30 εκατ. ευρώ για 3 χρόνια. Εάν το δημόσιο αγοράσει τα αντίστοιχα λεωφορεία, αστικού τύπου με 50 θέσεις, θα χρειαστεί τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ. Υπογράμμισε επίσης ότι στην τιμή του leasing συμπεριλαμβάνονται το κόστος ανταλλακτικών και η αποκατάσταση των βλαβών».

Καινούργια από το 2023

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι μέσα σε τέσσερις μήνες ο στόλος θα έχει αυξηθεί κατά 80% με την ανάταξη των υπαρχόντων οχημάτων, τα επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ και μέσω leasing, ενώ τον Οκτώβριο θα βγει ο μεγάλος διαγωνισμός, ο οποίος όμως με τις διαδικασίες που προβλέπει η Ε.Ε. και η ελληνική νομοθεσία, θα απαιτήσει δύο χρόνια. Επομένως, τώρα με αυτό τον τρόπο, επεσήμανε, αντιμετωπίζεται άμεσα το ζήτημα, ενώ με το μεγάλο διαγωνισμό σπάει μακροπρόθεσμα ένας κύκλος αποεπένδυσης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. «Προσπαθούμε να κάνουμε ένα υβριδικό σχήμα, να κρατήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες δημόσιες, αλλά και -εκεί που χρειάζεται- να κάνουμε τις συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα», επισήμανε.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε πως όταν ανέλαβε τον Ιούλιο του 2019, βρήκε «μόλις 850 λεωφορεία στους δρόμους και με ανάταξη μόνον του στόλου επετεύχθη αύξηση 30%, καθώς ο αριθμός αυτός έφτασε τα 1.094, δηλαδή μέσα σε 15 μήνες βγήκαν επιπλέον σχεδόν 250 λεωφορεία στους δρόμους». Εξήγησε επίσης ότι βρήκε ένα διαγωνισμό για τα λεωφορεία από την προηγούμενη κυβέρνηση, ο οποίος ακυρώθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών.

Να σημειώσουμε εδώ ότι η Ανεξάρτητη Αρχή ακύρωσε μερικούς όρους του διαγωνισμού, μετά από προσφυγή δύο αντιπροσώπων λεωφορείων και επέστρεψε τον διαγωνισμό στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για την όποια πολιτική απόφαση (π.χ. διόρθωση όρων ή ακύρωση). Το υπουργείο επέλεξε την ακύρωση για να παρουσιάσει νέο διαγωνισμό «εντός τριών μηνών» και επιπλέον «απελευθέρωσε» το κονδύλι των 30 εκατ. ευρώ που είχε προσφέρει η Περιφέρεια Αττικής για 92 καινούργια λεωφορεία (εκ των οποίων 12 ηλεκτρικά), η οποία τελικά φέτος τα έριξε στα «σκουπίδια» (αγόρασε απορριμματοφόρα, καφέ κάδους κ.λπ.).

Χρονοαποστάσεις

«Επομένως τι κάναμε; Πρώτον, ανατάξαμε όσα λεωφορεία μπορούσαμε, συνολικά 250. Βήμα δεύτερο, κάνουμε μία μεταρρύθμιση και παίρνουμε άμεσα λεωφορεία και με τα ΚΤΕΛ και με leasing. Και τρίτον κάνουμε το σωστό βήμα να αγοράσουμε μέχρι 1.200 λεωφορεία, αλλά αυτό θα μας πάρει τουλάχιστον δύο χρόνια, γιατί αυτές είναι οι διαδικασίες και της Ε.Ε. και της ελληνικής νομοθεσίας», είπε ο κ. Καραμανλής.

«Κάνουμε, αυτό που πρέπει να κάνουμε άμεσα και σχεδιάζουμε βήμα - βήμα για το μέλλον», πρόσθεσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας ότι δεν θέλει να ωραιοποιήσει την κατάσταση. Ανέφερε επίσης ότι στο Μετρό έχουν προστεθεί συρμοί και οι χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί στις Γραμμές 2 και 3 στα τέσσερα με πέντε λεπτά κατά μέσο όρο τις ώρες αιχμής, επισημαίνοντας ωστόσο πως εάν υπάρξει μία βλάβη ή περιστατικά δολιοφθοράς, παρατηρούνται μεμονωμένες καθυστερήσεις.

«Έχουμε προσπαθήσει μέσα σε ένα χρόνο να σπάσουμε ένα φαύλο κύκλο αποεπένδυσης 10 ετών. Η εικόνα τέλος του χρόνου, θα είναι μία πολύ διαφορετική εικόνα από αυτή που βλέπουμε σήμερα», δήλωσε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση κάνει μία επένδυση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ύψους περίπου μισό δισ. ευρώ.

Συμβάσεις

Τι άλλο περιμένουμε να μας πει άμεσα ο υπουργός; Μα φυσικά, το είδος και το κόστος της πρόσθετης σύμβασης με τους εθελοντές των ΚΤΕΛ που θα φέρουν 100 λεωφορεία στην Αθήνα, αφού ήδη έχουν φθάσει τα πρώτα λεωφορεία στην Αττική (4 αρθρωτά από Χανιά έφθασαν σήμερα το πρωί στο λιμάνι, 12 αρθρωτά από Πάτρα, 4 από Αρκαδία κ.λπ.) και μαζεύονται στον «Ανάδοχο» για συντήρηση.

Επίσης, να ανακοινώσει άμεσα τη σύμβαση που θα ισχύσει μετά τις 14 Οκτωβρίου με τα ΚΤΕΛ Ν. Αττικής και το κόστος των επιδοτήσεων στα ΚΤΕΛ. Και φυσικά, να μάθουμε γιατί δεν βγαίνουν καθημερινά σε δρομολόγια πάνω από 930 λεωφορεία και τρόλεϊ, παρότι υπάρχουν παρκαρισμένα στα αμαξοστάσια πάνω από 100 «εφεδρικά» τρόλεϊ (Neoplan στο Ν. Φάληρο και VanHool στη Λιοσίων) και πάνω από 200 ετοιμοπόλεμα λεωφορεία, τα οποία καθιστούν περιττή την αγορά μεταχειρισμένων με leasing.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
Στον αέρα οι επίγειες συγκοινωνίες της Αττικής και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ότι θα αυξήσει τα δρομολόγια των λεωφορείων για να μη στριμώχνονται οι επιβάτες.
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
«Φέρτε στη Βουλή τους όρους ανάθεσης στα ΚΤΕΛ»
Να κατατεθεί στη Βουλή το προσύμφωνο της σύμβασης μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ Αττικής, στην οποία αποτυπώνεται η σταδιακή παραχώρηση αστικών δρομολογίων σε ιδιώτες, ζήτησαν χθες 34 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική...
«Φέρτε στη Βουλή τους όρους ανάθεσης στα ΚΤΕΛ»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Οι συγκοινωνίες με την αλήθεια των αριθμών
Με οδηγούς που... έχουν τεθεί σε αναστολή και άφαντα λεωφορεία θέλουν να καλύψουν προσωρινά τα περιφερειακά και διαδημοτικά δρομολόγια της Αττικής που παραχωρούν οι ΟΑΣΑ/ΟΣΥ στα ΚΤΕΛ.
Οι συγκοινωνίες με την αλήθεια των αριθμών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δώστε και... σώστε τα ΚΤΕΛ
Τη σταδιακή παραχώρηση δρομολογίων σε ιδιώτες, ανάλογα με τον ρυθμό που θα μπορούν να ενσωματώσουν τις λειτουργίες ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία τα οποία θα ενταχθούν στη...
Δώστε και... σώστε τα ΚΤΕΛ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εισιτήριο και στα... μωρά
Και «καπέλο» ώς 80% για «on board» πώληση εισιτηρίων. Καταργείται για λόγους ασφαλείας και η δωρεάν μεταφορά παιδιών έως 6 ετών που δεν καταλαμβάνουν ξεχωριστό κάθισμα στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ.
Εισιτήριο και στα... μωρά
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Μέτρα στήριξης του πολιτισμού και των ΚΤΕΛ προανήγγειλε ο Θ. Σκυλακάκης
Νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει στο Κράτος να αγοράζει εισιτήρια πολιτιστικών εκδηλώσεων, τα οποία στο μέλλον θα μπορεί να επιστρέψει ως κοινωνικά, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.
Μέτρα στήριξης του πολιτισμού και των ΚΤΕΛ προανήγγειλε ο Θ. Σκυλακάκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας