Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρόγευση ηλεκτροκίνησης στο υπουργικό συμβούλιο
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πρόγευση ηλεκτροκίνησης στο υπουργικό συμβούλιο

  • A-
  • A+

Την οπτική του υπουργείου Μεταφορών στο σχέδιο νόμου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ιδίως για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, παρουσίασε ο Κώστας Καραμανλής στο υπουργικό συμβούλιο μέσω τηλεδιάσκεψης, ξεκινώντας από τις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις που επιβάλλουν τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 60% μέχρι το 2050, με ταυτόχρονη απαγόρευση κυκλοφορίας των συμβατικών οχημάτων στα αστικά κέντρα (έως το 2050).

Στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι να διευκολύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και για τα επιβατικά αυτοκίνητα, έτσι ώστε το ένα στα τρία νέα που θα μπουν σε κυκλοφορία το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ενημέρωσε για την αύξηση του μεριδίου των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στον διαγωνισμό που ετοιμάζει τους τελευταίους 11 μήνες για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων χρηματοδοτεί μόνον καθαρές τεχνολογίες.

Ανακοίνωσε μάλιστα ότι έχει προγραμματιστεί να τεθούν σε δοκιμαστική κυκλοφορία δύο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία τον Ιούλιο και Αύγουστο στο κέντρο της Αθήνας.

Υπενθυμίζουμε όμως ότι, ελλείψει κονδυλίων, η Θεσσαλονίκη «ψωνίζει» από το καλάθι περί τα 200 μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία, με ενοικίαση διαφόρων τύπων για την επόμενη τριετία με γρήγορες διαδικασίες και ιδιωτικοποιεί μέρος της διαχείρισής τους μέσω των τοπικών ΚΤΕΛ.

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα διακινούνται διάφορα σενάρια κινήτρων ή και αντικινήτρων για την ανανέωση του στόλου, όπως και συγκεκριμένα ποσά επιδότησης για αγορά ηλεκτροκίνητου ή υβριδικού αυτοκινήτου. Ομως εδώ καθοριστικό βάρος έχει το υπουργείο Οικονομικών και το... δημοσιονομικό περιθώριο που θα έχει.

Ειδικά για τα ταξί μπορεί να δοθεί επιδότηση, προκειμένου να παρασχεθούν κίνητρα για την αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος και την απόσυρση από την κυκλοφορία του παλαιού.

Ακόμη, αναμένονται κίνητρα για τη δημιουργία των αναγκαίων υποδομών φόρτισης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων.

Ενδιαφέρον έχει, δε, ότι θα υποχρεωθούν οι δήμοι να ολοκληρώσουν μελέτες χωροθέτησης και δημιουργίας θέσεων στάθμευσης και επαναφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στα διοικητικά τους όρια.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Τουρκία και τουρισμός στην ατζέντα Μητσοτάκη
Οι επενδύσεις, τα ενεργειακά, οι οικονομικές και γεωστρατηγικές σχέσεις των δύο χωρών βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης του Ελληνα πρωθυπουργού με τον πρωθυπουργό του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου .
Τουρκία και τουρισμός στην ατζέντα Μητσοτάκη
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Κοινό μήνυμα προς Τουρκία
Το ζήτημα της κλιμακούμενης παραβατικότητας της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο βρέθηκε, όπως αναμενόταν, στο επίκεντρο της χθεσινής συνάντησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα...
Κοινό μήνυμα προς Τουρκία
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Η βαριά σκιά του Κων. Μητσοτάκη
Συμπληρώθηκαν χθες τρία χρόνια από τον θάνατο του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και η πολιτική του κληρονομιά εξακολουθεί να επηρεάζει τις πολιτικές...
Η βαριά σκιά του Κων. Μητσοτάκη
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Εκλεισε το μάτι για διαχείριση χωρίς ...γραφειοκρατία
«Πολύ φιλόδοξο» και «ταυτόχρονα ρεαλιστικό» χαρακτήρισε το πρόγραμμα των 750 δισ. που ανακοινώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
Εκλεισε το μάτι για διαχείριση χωρίς ...γραφειοκρατία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας