Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο απολογισμός του εξαμήνου για το υπ. Παιδείας στο Μαξίμου
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Ο απολογισμός του εξαμήνου για το υπ. Παιδείας στο Μαξίμου

  • A-
  • A+

«Πολύ σημαντικό βήμα» χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός τον νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που πέρασε την περασμένη εβδομάδα από τη Βουλή, παρά τη σκληρή κριτική της αντιπολίτευσης και τη θύελλα αντιδράσεων της ακαδημαϊκής κοινότητας, καθώς το άρθρο 50 εξισώνει τους τίτλους σπουδών των κολεγίων με τα πτυχία των ΑΕΙ.

Σε συνάντηση με την ηγεσία του υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Μαξίμου στο πλαίσιο της εξαμηνιαίας αξιολόγησης του κυβερνητικού έργου και του προγραμματισμού των επόμενων ενεργειών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποστήριξε ότι μέχρι τώρα «είναι πολλά αυτά που έγιναν στην Παιδεία».

«Και πιστεύω εντός των επόμενων δύο μηνών πρέπει να στρέψουμε περισσότερο το ενδιαφέρον μας στο τι γίνεται στα σχολεία μας. Εκεί νομίζω χτυπάει, επί της ουσίας, η καρδιά της Παιδείας» πρόσθεσε ο ίδιος.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην προσπάθεια αντιμετώπισης των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού που παρατηρούνταν τα προηγούμενα χρόνια στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. 

Σύμφωνα με το Γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού, κατά τη συνάντηση τονίστηκε η προσπάθεια αναβάθμισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο τα πανεπιστήμια να γίνουν πιο εξωστρεφή, να αποκτήσουν μία νέα νοοτροπία και ταυτότητα, να γίνουν πιο αυτόνομα και να βελτιώσουν τη σύνδεση των προγραμμάτων τους με την αγορά εργασίας.

Επίσης, εξέτασαν την αναδιοργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της μαθητείας με στόχο την ανάκτηση του κύρους τους, καθώς μπορούν να αναδειχθούν σε πολύτιμους μηχανισμούς δημιουργίας καταρτισμένων εργαζόμενων με μεγάλα ποσοστά απορρόφησης από την αγορά.

Παρουσιάστηκαν ακόμα τα σχέδια για την εμβάθυνση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, ώστε σε βάθος χρόνου να υποστηριχθούν όλα τα παιδιά που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες. Στη σύσκεψη αποφασίστηκε επιπλέον η διεξαγωγή προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή γύρω από τα ζητήματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στη συνάντηση συμμετείχαν η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η υφυπουργός, αρμόδια για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή, Σοφία Ζαχαράκη, ο υφυπουργός, αρμόδιος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Βασίλης Διγαλάκης, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Αρμόδιος για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος, ο Γενικός Γραμματέας του πρωθυπουργού Γρηγόρης Δημητριάδης, ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Εσωτερικών Πολιτικών Θανάσης Κοντογεώργης, η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Σίσσυ Γκίκα, ο Γενικός Γραμματέας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αποστόλης Δημητρόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλαντζής και ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης Γιώργος Βούτσινος.

Σύμφωνα με το γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού, ο απολογισμός των δράσεων για το εξάμηνο Ιουλίου - Δεκεμβρίου περιλαμβάνει:

  • - Επέκταση της υποχρεωτικής διετούς προσχολικής εκπαίδευσης
  • - Επίσπευση της διαδικασίας διορισμού 4.500 μονίμων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ
  • - Δρομολογήθηκε η διαδικασία διορισμού 10.500 μόνιμων εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης, εκ των οποίων 5.250 άμεσα, με στόχο τους 15.000 μόνιμους διορισμούς έως το 2021
  • - Αντιμετώπιση των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού που παρατηρούνταν τα προηγούμενα χρόνια στην έναρξη της σχολικής χρονιάς
  • - Δρομολόγηση εμπλουτισμού σχολικού προγράμματος σπουδών για όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης
  • - Ενίσχυση των ψηφιακών δυνατοτήτων: Ταχύτερες συνδέσεις στο διαδίκτυο για 1,37 εκατομμύρια μαθητές και 142.000 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • - Κρατικό πιστοποιητικό πληροφορικής, για την ενίσχυση του ψηφιακού εγγραμματισμού
  • - Αύξηση αυτονομίας των σχολικών μονάδων στην επιλογή συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα και της μετακίνησής τους
  • - Ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών σε αθλητικές δραστηριότητες (κολύμβηση, ημέρα αθλητισμού, κλπ.)
  • - Επίλυση ζητημάτων λειτουργίας Δημοσίων ΙΕΚ και Κέντρων Δια Βίου Μάθησης
  • - Κοινός στρατηγικός σχεδιασμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης
  • - Αποκατάσταση της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών και του Πανεπιστημιακού Ασύλου
  • - Απελευθέρωση Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών - Χορήγηση μεγαλύτερης αυτονομίας και ελευθερίας στα ΑΕΙ για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών
  • - Απελευθέρωση Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, με αύξηση λογοδοσίας και διαφάνειας
  • - Ίδρυση της νέας ενισχυμένης Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑΕ) που θα πιστοποιεί τα Προγράμματα Σπουδών και θα αξιολογεί τα ΑΕΙ
  • - Διασύνδεση μέρους της χρηματοδότησης των ΑΕΙ με την αξιολόγηση
  • - Προώθηση της εξωστρέφειας - Ίδρυση του πρώτου ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος στο ΕΚΠΑ
  • - Συνεργασία με το Ινστιτούτο Διεθνούς Εκπαίδευσης των ΗΠΑ
  • - Διερεύνηση συνεργασιών με Ε.Ε. και Κίνα
  • Επίσης με βάση το σχεδιασμό για το 2020, προβλέπονται:
  • - Ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών στα σχολεία με έμφαση στις δεξιότητες του 21ου αιώνα και δημιουργία νέου ψηφιακού υλικού
  • - Εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων και ενίσχυση του μαθήματος του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού
  • - Θεσμοθέτηση νέου πλαισίου πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Πιο συγκεκριμένα στόχος είναι το Σεπτέμβριο του 2020, η λειτουργία 28 προτύπων και 34 πειραματικών σχολείων
  • - Εντείνεται η στήριξη της ειδικής αγωγής μέσω των διορισμών
  • - Ενίσχυση πλαισίου ένταξης προσφύγων
  • - Δρομολόγηση προγράμματος για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου
  • - Ενίσχυση της γλωσσομάθειας και των ψηφιακών δεξιοτήτων εντός του δημόσιου σχολείου
  • - Επένδυση στους λειτουργούς της εκπαίδευσης, με ενίσχυση του ρόλου τους και επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες
  • - ημιουργία δομών εκπαίδευσης πιο κοντά στην εκπαιδευτική μονάδα, με ενισχυμένη την παιδαγωγική καθοδήγηση
  • - Δημιουργία νέων οργανωτικών δομών με ενισχυμένο το ρόλο των κοινωνικών εταίρων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση
  • - Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ και σύνδεσή τους με πειραματικά ΙΕΚ
  • - Αναδιαμόρφωση των επαγγελματικών σχολών κατάρτισης
  • - Κατάρτιση νομοσχεδίου για την εξωστρέφεια των ΑΕΙ και σχεδιασμός θεσμικού πλαισίου για την προσέλκυση ξένων φοιτητών
  • - Ενίσχυση του συνδέσμου των ΑΕΙ με την αγορά εργασίας και τον αναπτυξιακό τομέα, περισσότερη ανεξαρτησία και νέοι τρόποι χρηματοδότησης
  • - Ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού στα ΑΕΙ και αυτοματοποίηση διαδικασιών
  • - Νέο θεσμικό πλαίσιο συνολικά για τα ΑΕΙ (μοντέλο διοίκησης, μεγαλύτερη αυτονομία, αναμόρφωση του πλαισίου σπουδών και αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη).
ΒΟΥΛΗ
Ούτε λέξη για τα κολέγια από τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη Βουλή
Παρά τη σκληρή κριτική της αντιπολίτευσης και τις αντιδράσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας η κυβέρνηση ψηφίζει το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ ● Καμία αναφορά στο επίμαχο άρθρο 50 από τον πρωθυπουργό.
Ούτε λέξη για τα κολέγια από τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη Βουλή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εντάσεις στη διαδήλωση κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως
Μαζική ήταν η συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε χθες στο κέντρο της Αθήνας, ενάντια στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας το οποίο μπήκε χθες προς ψήφιση στη Βουλή.
Εντάσεις στη διαδήλωση κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Παροπλίζοντας το Σύνταγμα
Τόσες μέρες προσπαθούσε να μας πείσει η κ. Κεραμέως ότι οι αποφάσεις της για τα ιδιωτικά κολέγια δεν παραβιάζουν το άρθρο 16 του Συντάγματος, το...
Παροπλίζοντας το Σύνταγμα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Παράκαμψη» του Συντάγματος από την Κεραμέως
Η υπουργός Παιδείας εξισώνει εμμέσως τους τίτλους των ιδιωτικών κολεγίων με τα πτυχία των πανεπιστημίων, δίνοντάς τους ίδια επαγγελματικά δικαιώματα για πρόσληψη στο Δημόσιο.
«Παράκαμψη» του Συντάγματος από την Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πυρ ομαδόν για την έμμεση αναγνώριση των κολεγίων
Σκληρές διατυπώσεις στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής από εκπροσώπους της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ, της ΟΙΕΛΕ και άλλων φορέων της εκπαίδευσης για το άρθρο 50 του νομοσχεδίου Κεραμέως.
Πυρ ομαδόν για την έμμεση αναγνώριση των κολεγίων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας