Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σαν να μην πέρασε... μια μέρα από τη ΔΕΘ
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σαν να μην πέρασε... μια μέρα από τη ΔΕΘ

  • A-
  • A+
Ολα καλά, όλα... ανθηρά τα είδε ο πρωθυπουργός στην επίσκεψή του στη συμπρωτεύουσα, προτιμώντας, αντί να ανακοινώσει οτιδήποτε συγκεκριμένο για το μετρό και τον ΟΑΣΘ, να παραπέμψει στις δηλώσεις του από το βήμα της ΔΕΘ.

Ελλείψει έργου, τήρηση χρονοδιαγραμμάτων είδε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για τα προβλήματα των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, χωρίς να ανακοινώσει όμως τίποτα συγκεκριμένο, παραπέμποντας ουσιαστικά στις νεφελώδεις εξαγγελίες του πριν από ενάμιση μήνα στη ΔΕΘ. Οσο για διευκρινίσεις, θα δώσουν τις επόμενες(;) μέρες τα αρμόδια υπουργεία.

Ο πρωθυπουργός έτυχε «υποδοχής» με συνθήματα («λουκέτα στα σχολεία και τα όνειρά μας», «μάνα με διώχνουν»), χθες, στο υφυπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, από μαθητές και καθηγητές οι οποίοι διαμαρτύρονται για την άρνηση του υπουργείου Παιδείας να εγκρίνει λειτουργία ολιγομελών τμημάτων προσανατολισμού Β’ και Γ’ τάξης σε Λύκεια.

Εντός του ΥΜΑΘ, η σύσκεψη είχε δύο σκέλη, με το πρώτο να σχετίζεται με τις υποδομές και μεταφορές της πόλης, παρουσία του αρμόδιου υπουργού, Κώστα Καραμανλή, του γ.γ. του υπουργείου, Γιώργου Καραγιάννη, ενώ μετείχαν επίσης οι βουλευτές Θεσσαλονίκης, ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο ΥΜΑΘ Θεόδωρος Καράογλου, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, και οι πρόεδροι της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήρης Θεοφάνης, της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Γιώργος Κωνσταντόπουλος, της Αττικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Ταχιάος, και του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας. Ακολούθησε δεύτερη σύσκεψη, με αντικείμενο την ανάπτυξη και την καινοτομία, για την οποία δεν έγινε κάποια αναφορά από τον πρωθυπουργό στις δηλώσεις του.

Στις δηλώσεις, ο κ. Μητσοτάκης είπε χαρακτηριστικά ότι «χαίρομαι, διότι τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει» και για το μετρό επανέλαβε ότι «θα λειτουργήσει εξ ολοκλήρου, θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023, με τον σταθμό στη Βενιζέλου να αναδεικνύει με τον σωστό τρόπο την πλούσια πολιτιστική παράδοση της πόλης» και διευκρίνισε ότι «εκτιμούμε ότι, μέχρι τα τέλη του έτους, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα έχει δώσει την έγκρισή του για να προχωρήσουμε στην κατεύθυνση, την οποία έχω ήδη δρομολογήσει». Περί του… «σωστού τρόπου», καμία διευκρίνιση. Πώς γίνεται πρωθυπουργός να προαναγγέλλει αποφάσεις θεσμικών οργάνων, όπως το ΚΑΣ; Είναι μάλλον η νέα «κανονικότητα».

Περί ΟΑΣΘ

Σε ό,τι αφορά το έτερο μεγάλο θέμα, του ΟΑΣΘ, ο πρωθυπουργός σε συνέχεια δηλώσεων του κυβερνητικού εκπροσώπου είπε ότι «ήδη έχουν ενταχθεί στον στόλο του ΟΑΣΘ αρκετά λεωφορεία, ώστε κάπως να ανακουφιστεί η κατάσταση. Σημαντική πρόοδο, όμως, θα δούμε από τις αρχές του έτους, όταν θα συναφθεί και θα ξεκινήσει η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ». Νωρίτερα, ο εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας έλεγε ότι «σε δύο μήνες ανατάξαμε πάνω από 100 οχήματα και η εξυπηρέτηση βελτιώθηκε σημαντικά.

Επιπλέον, οργανώσαμε μια βαθιά θεσμική και επιχειρησιακή αλλαγή, υπογράφοντας με τα ΚΤΕΛ μια συμφωνία, που από Ιανουάριο του 2020 θα προσθέσει ακόμα 120 λεωφορεία στην πόλη και τον νομό. Συνολικά, από 215 τον Αύγουστο, αυξάνονται, περίπου, σε 440, σε λιγότερο από έξι μήνες». Η κυβέρνηση δηλαδή για άλλη μια φορά δεν κάνει καμιά αναφορά σε αγορά νέων λεωφορείων, αντιθέτως φέρνει στην πόλη τα χρησιμοποιημένα λεωφορεία από την περιφέρεια, ενώ το ΚΤΕΛ με την τριετή σύμβαση (18 εκατ. ευρω/χρόνο) αγοράζει νέα λεωφορεία (κόστους περί τα 10-12 εκατ. ευρώ). Οσο για τα 400 λεωφορεία, ας θυμηθεί ο εκπρόσωπος ότι, πέρυσι τέτοιο καιρό, τόσα κυκλοφορούσαν στη Θεσσαλονίκη και η Ν.Δ. έκανε λόγο για άθλιες συγκοινωνίες.

Χθες, ο πρωθυπουργός έκανε επίσης λόγο ξανά για «το ζήτημα του Fly Over της Περιφερειακής», λέγοντας ότι «θα υπάρχουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις από το υπουργείο Υποδομών, έργο το οποίο προχωράει πολύ γρήγορα και εκτιμούμε ότι θα μπορεί να δημοπρατηθεί εντός ενός έτους». Αναμένουμε να δούμε όλοι περί τίνος ακριβώς πρόκειται….

Χθες, πάντως, ο πρωθυπουργός συζήτησε και το θέμα των μακεδονικών προϊόντων, αλλά μείναμε μόνο σε πληροφορίες για το σήμα και το όνομα που προτάθηκε και για το οποίο δεν υπήρξε ενθουσιασμός. Μάλλον δημιούργησε δυσαρέσκειες και γι’ αυτό ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, δήλωσε ότι «εχθρός του καλού είναι το καλύτερο»…

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Αντί για λύσεις, φέρνει μακέτες και ιδιωτικοποίηση
Τake away ή απλώς «περατζάδα» από τα ζέοντα προβλήματα της πόλης και κυρίως το συγκοινωνιακό έμοιαζε η χθεσινή επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη.
Αντί για λύσεις, φέρνει μακέτες και ιδιωτικοποίηση
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Σερβικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Αιφνιδιαστικά για πολλούς αλλά με ηχηρό τρόπο οι Σέρβοι επανακάμπτουν ως δύναμη στα Βαλκάνια, διεκδικώντας ακόμη και την εξαγορά μέρους των μετοχών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ενώ δείχνουν να ενδιαφέρονται...
Σερβικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ο Κυριάκος θα «τρέξει» τη Συμφωνία των Πρεσπών
Θέλει ο Μητσοτάκης να κρυφτεί αλλά... αναλαμβάνει ρόλο διαμεσολαβητή μεταξύ Μακρόν και Ευρωπαϊκής Ενωσης για χάρη της Βόρειας Μακεδονίας. Τι προκύπτει από τις δηλώσεις Ζάεφ μετά τη συνάντησή του με τον Ελληνα...
Ο Κυριάκος θα «τρέξει» τη Συμφωνία των Πρεσπών
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Δώρο εκατομμυρίων στους εργολάβους
Ο πρωθυπουργός με τις δηλώσεις του άνοιξε τον δρόμο για διεκδικήσεις αποζημιώσεων-μαμούθ από το Δημόσιο. Μετέθεσε από το 2021 στο 2023 την έναρξη λειτουργίας. Εξήγγειλε απόσπαση των αρχαίων από τον σταθμό...
Δώρο εκατομμυρίων στους εργολάβους
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Μουτζούρες στο προφίλ του «ηγέτη που λύνει προβλήματα»
Το επικοινωνιακό τουρ του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη και οι αντιδράσεις ● Κορυφαία ήταν η διαμαρτυρία που πραγματοποίησαν εργαζόμενοι στους ΟΤΑ του Νομού Θεσσαλονίκης έξω από τη δημαρχείο.
Μουτζούρες στο προφίλ του «ηγέτη που λύνει προβλήματα»
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Συνάντηση Μητσοτάκη-Ζέρβα εν μέσω διαμαρτυρίας για απολύσεις στο δήμο Θεσσαλονίκης
«Πρωθυπουργό των έργων» χαρακτήρισε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας τον Κυριάκο Μητσοτάκη ο οποίος υποστήριξε πως στόχος της κυβέρνησης είναι η συνέχιση στην τροχιά της αναπτυξιακής έκρηξης με επενδύσεις και ΣΔΙΤ.
Συνάντηση Μητσοτάκη-Ζέρβα εν μέσω διαμαρτυρίας για απολύσεις στο δήμο Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας