Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το 2023 τοποθετεί τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης ο Μητσοτάκης
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

Το 2023 τοποθετεί τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης ο Μητσοτάκης

  • A-
  • A+

Ενάμιση μήνα μετά τη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός επανέλαβε σήμερα την απόφασή του να πάει πίσω η λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη, επιμένοντας στην επιλογή της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων στη Βενιζέλου, παρά τις αντιδράσεις επιστημονικών φορέων.

Σε δηλώσεις του, μετά τις δύο συσκέψεις που είχε στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε την ικανοποίηση γιατί διαπίστωσε ότι «τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα» που έχουν τεθεί για τα έργα της Θεσσαλονίκης.

Ειδικά για το μετρό είπε: «Εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευσή μας. Το μετρό θα λειτουργήσει εξ ολοκλήρου, θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023, με τον σταθμό στην Βενιζέλου να αναδεικνύει με τον σωστό τρόπο την πλούσια πολιτιστική παράδοση της πόλης».

«Εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη του έτους το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα έχει δώσει την έγκρισή του για να προχωρήσουμε στην κατεύθυνση την οποία έχω ήδη δρομολογήσει», πρόσθεσε.

Όσον αφορά στον ΟΑΣΘ, ο πρωθυπουργός είπε ότι η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες θα βελτιωθεί ουσιαστικά στις αρχές του 2020, μετά και τη συνεργασία του ΟΑΣΘ με τα ΚΤΕΛ. «Ήδη έχουν ενταχθεί στον στόλο του ΟΑΣΘ αρκετά λεωφορεία, ώστε κάπως να ανακουφιστεί η κατάσταση. Σημαντική πρόοδο, όμως, θα δούμε από τις αρχές του έτους όταν θα συναφθεί και θα ξεκινήσει η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ. Τότε θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά το πρόβλημα των Αστικών Συγκοινωνιών στην πόλη», ανέφερε.

«Η εικονική πραγματικότητα που δημιούργησε η προηγούμενη κυβέρνηση, ότι δήθεν το μετρό θα λειτουργούσε το 2020, διαψεύδεται από την αλήθεια», σχολίαζαν κυβερνητικές πηγές. Ειδικά, για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως «μόλις σε διάστημα τριών μηνών αποδείχθηκε ότι οι συζητήσεις περί ιδιοκτησίας είναι ξεπερασμένες και ότι το στρατηγικό επιτελικό κράτος μπορεί να οργανώσει τις δημόσιες συγκοινωνίες με τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα, έτσι ώστε να γίνουν και καλύτερες και ταυτόχρονα φθηνότερες».

Οι ίδιες πηγές κατηγόρησαν εξάλλου την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ότι άφησε τη Θεσσαλονίκη με συγκοινωνία τριτοκοσμικού χαρακτήρα, με τα μισά από τα απαιτούμενα λεωφορεία στους δρόμους και το σύστημα συντήρησης σε κατάρρευση. «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ενέταξε στο σύστημα, μέσα σε δύο μήνες, πάνω από 100 οχήματα και η εξυπηρέτηση βελτιώθηκε αισθητά. Επιπλέον, οργανώθηκε μια βαθιά θεσμική και επιχειρησιακή αλλαγή, υπογράφοντας με τα ΚΤΕΛ μια συμφωνία που από τον Ιανουάριο του 2020 θα προσθέσει ακόμη 120 λεωφορεία στην πόλη και το νομό. Συνολικά, από 215 τον Αύγουστο, ο στόλος θα περιλαμβάνει περίπου 440, σε λιγότερο από έξι μήνες» σύμφωνα με τις κυβερνητικές πηγές.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Σύσκεψη Κ. Μητσοτάκη με παραγωγικούς φορείς στη Θεσσαλονίκη
Στη Θεσσαλονίκη μεταβαίνει σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης και θα έχει σύσκεψη με παραγωγικούς φορείς στο υφυπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Χθες συναντήθηκε με τον Ιβάν Σαββίδη στο Μαξίμου.
Σύσκεψη Κ. Μητσοτάκη με παραγωγικούς φορείς στη Θεσσαλονίκη
ΕΛΛΑΔΑ
Το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών για τα αρχαία της Βενιζέλου
Το ελληνικό τμήμα του ICOMOS επικεντρώνεται στη διάταξη του ισχύοντος αρχαιολογικού νόμου, η οποία ορίζει ότι απαγορεύεται η μετακίνηση μνημείου και θεωρείται έσχατο μέτρο προστασίας του.
Το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών για τα αρχαία της Βενιζέλου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φωνές κατά Ζέρβα για τα αρχαία
Μέλη του Συλλόγου Υπαλλήλων του υπουργείου Πολιτισμού Βορείου Ελλάδος, ο οποίος δεν κλήθηκε στη συνεδρίαση, διαμαρτυρήθηκαν έντονα στον δήμαρχο, ζητώντας να παραμείνουν τα ευρήματα στη θέση τους.
Φωνές κατά Ζέρβα για τα αρχαία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετρό Θεσσαλονίκης: Πώς μεθοδεύεται η νέα καθυστέρηση
«Με ή χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου, η βασική γραμμή δεν πρόκειται να είναι έτοιμη μέχρι το 2022» δήλωσε ο νέος πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», Νίκος Ταχιάος, αφήνοντας και αιχμή χωρίς... παραλήπτη για την...
Μετρό Θεσσαλονίκης: Πώς μεθοδεύεται η νέα καθυστέρηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πληθαίνουν οι φωνές για να σωθεί το «βυζαντινό σταυροδρόμι»
Ψήφισμα εξέδωσε το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ) για τις αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Πληθαίνουν οι φωνές για να σωθεί το «βυζαντινό σταυροδρόμι»
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Δώρο εκατομμυρίων στους εργολάβους
Ο πρωθυπουργός με τις δηλώσεις του άνοιξε τον δρόμο για διεκδικήσεις αποζημιώσεων-μαμούθ από το Δημόσιο. Μετέθεσε από το 2021 στο 2023 την έναρξη λειτουργίας. Εξήγγειλε απόσπαση των αρχαίων από τον σταθμό...
Δώρο εκατομμυρίων στους εργολάβους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας