Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι υποδομές στα χέρια των εργολάβων
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι υποδομές στα χέρια των εργολάβων

  • A-
  • A+

Οι εργολάβοι θα έχουν τον καθοριστικό ρόλο στην επιλογή, τη μελέτη και την κατασκευή των υποδομών στη χώρα με την εισαγωγή των «προτάσεων καινοτομίας», οι οποίες περιλαμβάνονται στις άμεσες προτεραιότητες που έθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Πρόκειται για σύστημα που είχε υιοθετήσει η Ν.Δ. στο πρόγραμμά της, εφαρμόζεται σε υπανάπτυκτες χώρες και πιθανότατα έρχεται σε αντίθεση με τις κοινοτικές αρχές ανταγωνισμού. Προβλέπει ότι ιδιώτες επενδυτές θα επιλέγουν τα έργα που θεωρούν ανταποδοτικά, θα εκπονούν τη μελέτη και θα την υποβάλλουν στο υπουργείο, το οποίο είναι υποχρεωμένο να απαντήσει σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Αν κάνει αποδεκτό το σχέδιο, προχωρά σε δημοπράτηση, και αν το σχήμα που εκπόνησε τη μελέτη δεν δώσει την καλύτερη προσφορά, έχει δικαίωμα να το... αγοράσει από τον μειοδότη καταβάλλοντάς του αποζημίωση!

Το αμφισβητούμενο μέτρο συμπληρώνεται με τη δυνατότητα ανάθεσης της επίβλεψης των έργων σε ιδιώτες εφόσον δεν επαρκούν οι υπηρεσίες του δημοσίου, που είναι υποστελεχωμένες στις περισσότερες περιπτώσεις. Τα ακραία νεοφιλελεύθερα μέτρα που υιοθετεί η νέα κυβέρνηση στοχεύουν στην εξασφάλιση πόρων για τη χρηματοδότηση των νέων έργων.

Στην πράξη όμως θα μπορούν να δρομολογηθούν μόνον έργα που θα αποδίδουν κέρδη στους εργολάβους-χρηματοδότες, ενώ θα αποκλειστούν υποδομές στις οποίες κυριαρχεί το κοινωνικό όφελος.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Οικογενειακή υπόθεση
Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ορίστηκε ο υπεύθυνος του συγκεκριμένου τομέα στη Ν.Δ. Είναι το τρίτο μέλος της οικογένειας Καραμανλή που ξεκινά την υπουργική του θητεία από τον συγκεκριμένο τομέα και το...
Οικογενειακή υπόθεση
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Κ. Καραμανλής: Παλεύουμε να μην αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας
Εξετάζεται το ενδεχόμενο για παροχή κινήτρων για την αγορά «καλών μεταχειρισμένων αυτοκίνητων» προκειμένου να ανανεωθεί ο γηρασμένος στόλος των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα.
Κ. Καραμανλής: Παλεύουμε να μην αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Παγώνουν» τα διόδια στην Αττική Οδό
Το οριστικό «πάγωμα» των αυξήσεων στα διόδια της Αττικής Οδού, που είχαν ανακοινωθεί από την κοινοπραξία λίγο πριν από τις εκλογές, επισημοποίησε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής.
«Παγώνουν» τα διόδια στην Αττική Οδό
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Γ. Σταθάκης στην «Εφ.Συν.» για το σχέδιο της Ν.Δ. για τη ΔΕΗ
«Το επίσημο σχέδιο της Ν.Δ. για τη ΔΕΗ, που επικαλέστηκε ο κ. Μητσοτάκης, είναι η επιστροφή στις πολιτικές προ του 2015» απαντά μέσω της «Εφ.Συν.» ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας και περιγράφει τις...
Γ. Σταθάκης στην «Εφ.Συν.» για το σχέδιο της Ν.Δ. για τη ΔΕΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Πες μου τα μέλη σου, να σου πω ποιος είσαι
Παραιτήθηκε η πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Πεντέλης έπειτα από την κατακραυγή που προκάλεσε το ρατσιστικό, χρυσαυγίτικο κείμενό της ενάντια στους πρόσφυγες και τα παιδιά τους.
Πες μου τα μέλη σου, να σου πω ποιος είσαι
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Φιλόδοξος παντός καιρού
Με πλούσιο βιογραφικό, μετεκπαίδευση στις ΗΠΑ και υπηρεσία σε επιτελικές θέσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, ο Αλκιβιάδης Στεφανής υπήρξε αρχηγός ΓΕΣ επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ., επί των ημερών των οποίων...
Φιλόδοξος παντός καιρού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας