Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οργιο ειρωνείας από τη Ν.Δ. με αφορμή τα δήθεν εγκαίνια
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οργιο ειρωνείας από τη Ν.Δ. με αφορμή τα δήθεν εγκαίνια

  • A-
  • A+

Επικοινωνιακός σεισμός ακολούθησε την άφιξη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στον σταθμό «Σιντριβάνι» του Μετρό Θεσσαλονίκης το περασμένο Σάββατο. Τέτοιος ορυμαγδός δεν είχε προκληθεί ούτε από την απόφαση για τη διοργάνωση της συγκέντρωσης του ΣΥΡΙΖΑ στο Παλέ ντε Σπορ.

Τα στελέχη της Ν.Δ. Θεσσαλονίκης, οι υποψήφιοι δήμαρχοι του ίδιου χώρου, στελέχη του ΚΙΝ.ΑΛΛ. έδωσαν το σύνθημα το οποίο γνώρισε αναπαραγωγές στο διαδίκτυο, στο τουίτερ και σε όλα τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κοινή συνισταμένη, ότι ο πρωθυπουργός «εγκαινίασε αδιέξοδο σταθμό», ότι «πρώτη φορά εγκαινιάζονται κυλιόμενες σκάλες», ενώ τα περί «επικοινωνιακής φιέστας» ήταν τα επιεικέστερα.

Στο «παιχνίδι» παρασύρθηκαν και άνθρωποι εγνωσμένα ανεξάρτητοι οι οποίοι ενοχλήθηκαν για τη «χρήση μικροπολιτικής και μέσων επικοινωνίας άλλων εποχών». Και όλοι θα είχαν δίκιο, αν τα πράγματα ήταν όπως τα περιέγραφαν. Ηταν;

Ολα ξεκίνησαν από μια ανάρτηση του υποψήφιου δημάρχου Νίκου Ταχιάου, ο οποίος έγραψε πως «η πόλη έζησε σήμερα μία ακόμα προσβλητική φαρσοκωμωδία με τα δήθεν “εγκαίνια του μετρό”». Μόνο που κανένα... εγκαίνιο δεν έγινε. Καμιά κορδέλα δεν κόπηκε.

Κανένας παπάς δεν ευλόγησε. Πουθενά και σε καμία ανακοίνωση των διοργανωτών δεν θα βρει κανείς κάποια αναφορά σε «εγκαίνια». Ολα τα σχετικά δελτία Τύπου κάνουν λόγο για «παρουσίαση του πρώτου ολοκληρωμένου σταθμού “Σιντριβάνι – Εκθεση” του Μετρό Θεσσαλονίκης», η οποία μάλιστα θα είχε και εορταστικό περιεχόμενο με παράσταση των ηθοποιών του Κρατικού Θεάτρου, η οποία δεν έγινε επειδή οι ηθοποιοί συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους.

Εφόσον όμως η ιδέα περί «εγκαινίων» άρεσε σε ιστοσελίδες, τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, ακολούθησε πλήθος σχολίων. «Στην πολιτική μου καριέρα εγκαινίασα πολλά και σημαντικά έργα.

Πάντοτε όταν ήταν άμεσα παραδοτέα για χρήση στους πολίτες», δήλωσε ο άλλος υποψήφιος Γιώργος Ορφανός. Αντιθέτως, ο Γιάννης Μαγκριώτης, συντονιστής της Πρωτοβουλίας για τη Νέα Σοσιαλδημοκρατία και πρώην υφυπουργός Υποδομών του ΠΑΣΟΚ, προτιμά τον διμέτωπο αγώνα σημειώνοντας πως «η “πρώτη του σταθμού μετρό στο Σιντριβάνι”, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ηγεσίας της Αττικό Μετρό Α.Ε., εκθέτει τον πρωθυπουργό και την ηγεσία της αξιωματικής αντιπολίτευσης».

Πολύ προσεκτικός αποδεικνύεται ο πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Στράτος Σιμόπουλος, που δεν αναφέρεται σε κανένα εγκαίνιο και αρκείται να σχολιάσει –όπως το κάνει τα τελευταία χρόνια– πως «παγκόσμια πρωτοτυπία αποτελεί η σημερινή παρωδία και προεκλογική φιέστα στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Στήθηκε ολόκληρο σκηνικό “Hollywood” με “σκηνοθέτη” τον ίδιο τον κ. Τσίπρα». Για πρώτη φορά, όμως, η δήλωσή του αποσύρθηκε γρήγορα από τα φιλικά μέσα διότι έκοβε τη συνταγή της επιτυχίας που είχαν τα «εγκαίνια».

Εν ολίγοις, τα σχόλια αφορούσαν κάτι που ποτέ δεν έγινε, αλλά το οποίο οι σχολιαστές νόμιζαν ότι έγινε ή θα ήθελαν να έχει γίνει.

Γι’ αυτό και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος με δήλωσή του στην «Εφ.Συν.» αντεπιτίθεται: «Οξος και χολή γιατί τους βάζουμε γκολ μέσα στην έδρα τους, αλλά τώρα το έργο προχωράει, δεν είναι ανέκδοτο. Παρουσιάσαμε τον πρώτο σταθμό, αυτό ήταν όλο κι όλο, για να δείξουμε ότι το έργο προχωρά, με τη σκληρή δουλειά τόσων εργαζομένων για τους οποίους το γεγονός ήταν γιορτή.

Εκτός βέβαια και αίφνης έχει απονομιμοποιηθεί ο πρωθυπουργός και δεν μπορεί να παρίσταται σε τέτοια γεγονότα. Τα περί φιέστας ας τα κρίνουν οι πολίτες που θυμούνται πολύ καλά ποιοι και τι είδους φιέστες οργάνωναν για ανύπαρκτα έργα. Εμείς με έργα απαντάμε στα… έπεα πτερόεντα».

Στο ίδιο ύφος και η απάντηση με ανάρτηση στα social media της υφυπουργού Μακεδονίας-Θράκης Κατερίνας Νοτοπούλου. «Στη χθεσινή συζήτηση θα ήθελα να εισφέρω και εγώ, παραθέτοντας την εξής ανάμνηση: ήταν το 2014 που ο κύριος Σιμόπουλος γιόρταζε την τρύπα Κούβελα.

Σήμερα, τα ανέκδοτα έχουν τελειώσει, η πόλη προχωρά. Αυτό δηλώσαμε γιατί είναι η αλήθεια. Υγ1. Ας μιλήσουμε λοιπόν για καθρεφτάκια. Υγ2. Για να θυμούνται οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι».

Η «Εφ.Συν.» απευθύνθηκε και στους εργαζόμενους στο Μετρό και ο πρόεδρος του σωματείου Σταύρος Στέτσικας μας δήλωσε πως «κανείς δεν είπε τίποτα για εγκαίνια, εγώ ξέρω ότι έγινε μια παρουσίαση του σταθμού. Εκφράζω τη δυσαρέσκειά μου για όσα ακολούθησαν, για τα σχόλια σε ένα γεγονός που δεν είχε τον χαρακτήρα εκείνο που τα σχόλια περιέγραφαν.

Ουσιαστικά σχολίαζαν τον εαυτό τους. Εμείς δείξαμε ότι το έργο προχωρά και όσοι εργαζόμαστε είμαστε χαρούμενοι γιατί το έργο είχε βαλτώσει τα προηγούμενα χρόνια. Λυπούμαστε πολύ, αν κάποιοι στεναχωριούνται γι’ αυτό…».

Το ιστορικό

Το 1989 ξεκίνησε όντως σαν ανέκδοτο το Μετρό Θεσσαλονίκης. Ο δήμαρχος Σωτήρης Κούβελας παρουσιάζει σχέδια και για να απαντήσει στο κύμα διαμαρτυριών ή όσων, τότε, ήταν υπέρ της κατασκευής Τραμ ανοίγει την περίφημη «Τρύπα Κούβελα».

Η «Τρύπα» δεν ήταν άλλο από την «έναρξη» κατασκευής του έργου με σκάψιμο στο τμήμα της οδού Εγνατίας μεταξύ πλατείας Σιντριβανίου και Στρατιωτικής Σχολής με περιορισμό των λωρίδων κυκλοφορίας, ξήλωμα της νησίδας που υπήρχε, κατασκευή σήραγγας (!) και χρηματοδότηση από… τη νεοϊδρυθείσα Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης. Η ταλαιπωρία άρχιζε. Το έργο δημοπρατείται ξανά το 1992, το 1996 οι συνομιλίες με τον αρχικό μειοδότη, την κοινοπραξία «Μακεδονικό Μετρό» διακόπτονται για να υπογραφεί σύμβαση το 1998 με την κοινοπραξία «Θεσσαλονίκη Μετρό», ενώ, μόλις το 2003, ελήφθη απόφαση να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.

Η Αττικό Μετρό αναλαμβάνει να κατασκευάσει τη βασική γραμμή, μόλις 9,6 χιλιόμετρα το 2006, με οριστικό ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA και προϋπολογισμό 1,052 δισ. ευρώ. Είχε ειπωθεί ότι θα ολοκληρωνόταν το 2012 για να συμπέσει με τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης(!). Η επέκταση προς την Καλαμαριά δημοπρατήθηκε το 2012. Αυτά πολύ πολύ συνοπτικά και με αφαίρεση των «ενοχλητικών» λεπτομερειών. Το 2019 συμπληρώνονται 30 χρόνια από την έναρξη κατασκευής του έργου. Μετά από τέτοια εμπειρία, πώς μπορεί κάποιος να μην καταλάβει τους Θεσσαλονικείς που όσα και ό,τι κι αν δουν συνεχίζουν να αστειεύονται και να σαρκάζουν;

  

ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Επίθεση Τσίπρα για το μετρό από τη Θεσσαλονίκη
Επιστροφή στις κοινωνικές ρίζες του ΣΥΡΙΖΑ και όξυνση της αντιπολιτευτικής ρητορικής συνοδεία συγκεκριμένων προτάσεων και λύσεων κατέδειξε με σαφήνεια χθες από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του κόμματος Αλέξης...
Επίθεση Τσίπρα για το μετρό από τη Θεσσαλονίκη
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
«Το μετρό, η μεγαλύτερη απάτη του κ. Μητσοτάκη στους Θεσσαλονικείς»
Η αιφνιδιαστική επίσκεψη Τσίπρα στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν άλλη μια απόδειξη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει στις προτεραιότητές του και το σύνολο του έργου και ειδικότερα τα συμβαίνοντα με τις...
«Το μετρό, η μεγαλύτερη απάτη του κ. Μητσοτάκη στους Θεσσαλονικείς»
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Δώρο» σε ιδιώτες το Μετρό Θεσσαλονίκης!
Πολύ πριν βρεθεί σε κατάσταση δοκιμαστικής, έστω, λειτουργίας, το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι έτοιμο να εκχωρηθεί σε ιδιωτικό φορέα λειτουργίας, όπως ανακοίνωσε ο υπ. Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος...
«Δώρο» σε ιδιώτες το Μετρό Θεσσαλονίκης!
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Δώρο εκατομμυρίων στους εργολάβους
Ο πρωθυπουργός με τις δηλώσεις του άνοιξε τον δρόμο για διεκδικήσεις αποζημιώσεων-μαμούθ από το Δημόσιο. Μετέθεσε από το 2021 στο 2023 την έναρξη λειτουργίας. Εξήγγειλε απόσπαση των αρχαίων από τον σταθμό...
Δώρο εκατομμυρίων στους εργολάβους
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Θύμισε μέρες του 2014
Μέρες του 2014 και συγκεντρώσεις του 2015 θύμισε η χθεσινή συγκέντρωση του ΣΥΡΙΖΑ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας μίλησε ενώπιον ενός ενθουσιώδους και θερμού πλήθους, το οποίο ήταν...
Θύμισε μέρες του 2014

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας