Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εχουμε λόγο να χαιρόμαστε;

14 αεροδρόμια στα χέρια των Γερμανών

Εχουμε λόγο να χαιρόμαστε;

  • A-
  • A+

Δεκατέσσερα περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια –του Ακτίου, της Καβάλας, της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου και της Ζακύνθου– πέρασαν στα χέρια της γερμανικής Fraport. Η σχετική σύμβαση θα περάσει, βεβαίως, από τη Βουλή, αλλά έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα το θέμα θεωρείται τελειωμένο και από τις δύο πλευρές.

Από τα όσα ακούστηκαν μετά το κλείσιμο της συμφωνίας, καμία αξία δεν έχουν τα διθυραμβικά του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιου Πιτσιόρλα, ότι «η ελληνική οικονομία βήμα βήμα κερδίζει την εμπιστοσύνη των αγορών και μπαίνει στον δρόμο της ανάπτυξης».

Τη δουλειά του παινεύει ο άνθρωπος. Τη σημαντικότερη και ουσιαστικότερη δήλωση την έκανε η εκπρόσωπος του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, η οποία, ως η φωνή του κυρίου της, είπε: «Οι ιδιωτικοποιήσεις ήταν πάντα σημαντικές για τη γερμανική κυβέρνηση».

Χωρίς αμφιβολία η δήλωση αυτή θα έπρεπε να μας ανησυχεί, καθώς στα έξι χρόνια που εφαρμόζονται μνημόνια ό,τι ικανοποιούσε τη Γερμανία ποτέ δεν μας βγήκε σε καλό. Μια τέτοια όμως προσέγγιση, αν και δεν είναι λανθασμένη, είναι εντελώς εμπειρική.

Για να έχουμε ολοκληρωμένη την αλήθεια θα πρέπει να προσθέσουμε ότι εμείς τους δώσαμε τα 14 αεροδρόμια, αφού προηγουμένως μας υποχρέωσαν να το κάνουμε μέσω της πολιτικής των μνημονίων. Τους τα δώσαμε για 40 χρόνια –που μπορεί να γίνουν και 50– με την ελπίδα και τις πιο αισιόδοξες προοπτικές ότι θα εισπράξουμε του χρόνου το φθινόπωρο ένα εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ και για όλο το διάστημα της εκχώρησης (μισός αιώνας δεν είναι λίγο πράγμα) περί τα 10 δισ. ευρώ.

Ταυτόχρονα η Fraport με αυτή τη συμφωνία θα αυξήσει την πελατεία της κατά 25%, καθώς τα αεροδρόμια που εκμεταλλεύεται στον υπόλοιπο κόσμο εξυπηρέτησαν πέρυσι 108,5 εκατ. επιβάτες, ενώ την ίδια χρονιά τα 14 ελληνικά είχαν 22 εκατ. επιβάτες και φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τα 25 εκατομμύρια. Με αυτούς τους όρους, καλά κάνει και χαίρεται ο Σόιμπλε. Εμείς ποιο λόγο έχουμε, άραγε, να χαιρόμαστε;

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επεσαν οι υπογραφές, μένουν οι αστερίσκοι
Μπήκαν χθες οι υπογραφές για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, η πρώτη επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, θα χρειαστούν όμως άλλα δύο κρίσιμα βήματα, πριν να επικυρωθεί η σύμβαση από τη Βουλή, ενώ με...
Επεσαν οι υπογραφές, μένουν οι αστερίσκοι
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Ομηρία
Με τις υπογραφές των Γιάννη Δραγασάκη, Ευκλείδη Τσακαλώτου, Πάνου Σκουρλέτη και Γιώργου Σταθάκη, τα κλειδιά του ελληνικού τουρισμού παραδίδονται τελεσίδικα σε μία και μοναδική γερμανική εταιρεία.
Ομηρία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η ώρα του «ταμείου» για τα αεροδρόμια
Στις 14 του μήνα αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο στον διαγωνισμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Την ερχόμενη Τετάρτη λήγει η ισχύς της εγγυητικής επιστολής που έχει καταθέσει στο ΤΑΙΠΕΔ η κοινοπραξία της...
Η ώρα του «ταμείου» για τα αεροδρόμια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
FRAPORT - περιφερειακά αεροδρόμια: μια μη «διαχειρίσιμη» παραχώρηση
Ο υπό γερμανικό κρατικό έλεγχο κολοσσός, ο οποίος αναλαμβάνει τη διαχείριση 14 κερδοφόρων αεροδρομίων στην Ελλάδα, έχει δώσει δείγματα γραφής για το επιχειρηματικό μοντέλο του διεθνώς: εργασιακός μεσαίωνας για...
FRAPORT - περιφερειακά αεροδρόμια: μια μη «διαχειρίσιμη» παραχώρηση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας