Φέτος αναμένεται να περάσουν από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» 40 εκατομμύρια επιβάτες. Δηλαδή τέσσερις φορές ο πληθυσμός της Ελλάδας. Ποιος θα τους ελέγξει; Μόλις τρεις ελεγκτές υπάρχουν σήμερα οι οποίοι για να τα βγάλουν πέρα υπό κανονικές συνθήκες συχνά καλούνται να δουλέψουν έως και 16 ώρες ενώ τα ρεπό συσσωρεύονται σε τέτοιο βαθμό που σημαίνει ότι δεν θα τους δοθούν ποτέ. Το φαινόμενο όμως είναι γενικότερο. Τα τελωνεία καταρρέουν...
Οπως αναφέρουν οι καλά γνωρίζοντες, στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ο ελάχιστος αριθμός που χρειάζεται για τον τελωνειακό έλεγχο είναι 15 άτομα. Τουλάχιστον 6 ελεγκτές στην αίθουσα, τουλάχιστον 2-3 στο ταχυδρομείο, 1-2 ελεγκτές στις 3 αποθήκες και 2-3 στο αντικείμενο των φόρων και δασμών. Αλλά όπως προαναφέραμε υπάρχουν μόνο τρεις! Στο τελωνείο Ελευσίνας, που είναι τελωνείο αιχμής καθώς έχει και λιμάνι και αεροδρόμιο, η κατάσταση είναι απελπιστική. Υπάρχει μόνο ένας ελεγκτής που σε λίγο καιρό συνταξιοδοτείται!
Γιατί, όμως, έχουμε φτάσει σε αυτό το οριακό σημείο; Οι βασικοί λόγοι είναι δύο. Ο πρώτος αφορά το δόγμα του περιορισμού των προσλήψεων γενικώς, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ιδιαιτερότητα κάθε υπηρεσίας. Ο δεύτερος αφορά τον λεγόμενο εκσυγχρονισμό. Τη δημιουργία δηλαδή των Τελωνειακών Ελεγκτικών Κέντρων (ΤΕΚ) που τάχα θα λύσουν το πρόβλημα με τη χρήση των επιτευγμάτων της τεχνολογίας.
Για τη στελέχωση αυτών των Κέντρων πραγματοποιούνται μαζικές/υποχρεωτικές μεταθέσεις τελωνειακών υπαλλήλων –από τους λιγοστούς που υπάρχουν– με αποτέλεσμα να μειώνεται απελπιστικά η φυσική παρουσία των υπαλλήλων κατά τον τελωνειακό έλεγχο. Και οι δύο αυτοί λόγοι οδηγούν σε ένα πρόσωπο. Είναι ο κ. Πιτσιλής, ο αρχιτέκτονας της αποδυνάμωσης των τελωνείων και κατά συνέπεια της εξουθένωσης των υπαλλήλων που συνεχίσουν να εργάζονται σε αυτά.
Τα τελωνεία δεν είναι μια απλή υπηρεσία, ούτε προσφέρονται για πειραματισμούς του όποιου κ. Πιτσιλή. Από άποψη ουσίας φέρνουν μεγάλα έσοδα στο κράτος. Πέρσι, για παράδειγμα, στα ταμεία του Δημοσίου μπήκαν σχεδόν 10 δισ. ευρώ από τη δουλειά των τελωνειακών υπαλλήλων.
Ακόμη πιο σημαντικός είναι ο ρόλος των τελωνείων στην πάταξη του λαθρεμπορίου και της εγκληματικότητας. Ειδικά στο σκέλος που εισάγονται στη χώρα. Πρόκειται για μια νευραλγική υπηρεσία η οποία πρέπει να αντιμετωπίζεται με όρους εθνικής ασφάλειας για να μην καταντήσουμε ξέφραγο αμπέλι. Κι ακριβώς γι’ αυτό, η κυβέρνηση φέρει την πρώτη ευθύνη...
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας