Θέλουμε κάποια στιγμή να σταματήσουμε να επιβεβαιωνόμαστε. Κι εμείς ως «Εφημερίδα των Συντακτών» και κάθε εφημερίδα και μέσο ενημέρωσης που επαγρυπνεί για όσα συμβαίνουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Τον σιδηρόδρομο που έπειτα από σχεδόν ενάμιση αιώνα τελμάτωσης στα σχέδια του Τρικούπη, κόλλησε στη χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία, στα Τέμπη, στις αρχές του 2023.
Θέλουμε κάποια στιγμή να διαψευστούμε. Να βγει το ρεπορτάζ μας άστοχο και ανακριβές και να αναγκαστούμε να επιβεβαιώσουμε τις απαντητικές ανακοινώσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του υπουργείου Μεταφορών, να ζητήσουμε ταπεινά συγγνώμη από τους εμπλεκόμενους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς και να δημοσιεύσουμε κείμενα αποκατάστασης της αλήθειας.
Εχει περάσει ενάμισης χρόνος από την τραγωδία και κανείς από τους εμπλεκόμενους δεν μας έχει δώσει την ευκαιρία να αυτοδιαψευστούμε. Οχι, δεν είχαμε άλλο ένα περιστατικό παραλίγο σύγκρουσης αμαξοστοιχιών, όχι, δεν κινδύνεψε να μπει τρένο του Προαστιακού σε σήραγγα του Μετρό, όχι, δεν στέλνει ο ΟΣΕ αμαξοστοιχίες σε διαλυμένες ή επισφαλείς λόγω κακοκαιρίας «Ντάνιελ» ράγες. Και, όχι, δεν άναψε πράσινο το φωτόσημα της γραμμής για συρμό παρότι μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο μπροστά, στις ίδιες ράγες, ήταν άλλη αμαξοστοιχία.
Οχι. Ολα αυτά είναι αποκυήματα δημοσιογραφικής φαντασίας, επινοήσεις και υπερβολές κακόβουλων και ιδιοτελών συνδικαλιστών. Οι σιδηρόδρομοί μας είναι ασφαλείς, τα συστήματα τηλεδιοίκησης όχι μόνο έχουν ολοκληρωθεί, αλλά και δουλεύουν με ακρίβεια δευτερολέπτου και χιλιοστού και δεν αφήνουν περιθώριο ούτε στο ανθρώπινο λάθος ούτε στην τεχνική αστοχία ούτε στην πολιτική αβελτηρία.
Και, όχι, πάνω από όλα, ακόμη και στην ακραία περίπτωση ενός ατυχήματος -και ελπίζουμε όχι δυστυχήματος-, από ένα υπεράνω ανθρώπινης προνοητικότητας περιστατικό, όλοι οι πιθανοί εμπλεκόμενοι κρατικοί ή ιδιωτικοί φορείς, άτομα ή ολόκληρες υπηρεσίες και εταιρείες, υπουργοί και διευθύνοντες σύμβουλοι ή απλοί υπάλληλοι, είναι έτοιμοι, πρόθυμοι και υποχρεωμένοι να λογοδοτήσουν για πιθανές ευθύνες ή αστοχίες τους.
Να λογοδοτήσουν όχι στους εαυτούς τους, σε ένα πλαίσιο συνενοχής και αλληλοσυγκάλυψης, ούτε σε ελεγχόμενους από τους ίδιους μηχανισμούς, ίσα για να ριχτεί στάχτη στα μάτια του κόσμου. Αλλά να λογοδοτήσουν σε ανεξάρτητες, αμερόληπτες και τεχνοκρατικά καταρτισμένες αρχές που μόνη μέριμνά τους θα είναι η ασφάλεια των μεταφορών, η αποκόλλησή τους από το θανάσιμο τέλμα των Τεμπών.
Αλλά, πόσες ακόμη «παραλίγο τραγωδίες» θα πρέπει να αποκαλυφθούν για να ξεκολλήσουμε;
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας