Η κυβέρνηση βιάζεται να επανεκκινήσει τα δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Κι εμείς θέλουμε να ξεκινήσουν τα δρομολόγια. Όλη η Ελλάδα, και ιδιαίτερα οι πολίτες και οι νέοι που δεν έχουν τους πόρους για Ι.Χ. και ακριβά καύσιμα, που δεν έχουν εισοδήματα για τα ακριβά αεροπορικά εισιτήρια, θέλουν να ξαναμπούν οι συρμοί στις ράγες. Έστω σε αυτό το υποτυπώδες δίκτυο που διαθέτουμε.
Όλοι θέλουμε αυτή η τραγωδία που συγκλονίζει τη χώρα να είναι η τελευταία. Όλοι θέλουμε τρένα γρήγορα, φτηνά και πάνω από όλα ασφαλή. Σε όλο τον κόσμο, αλλά κυρίως στην Ευρώπη, ο σιδηρόδρομος παραμένει το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Μόνο εδώ οι επιβάτες ανεβαίνουν στα βαγόνια και τρέμει το φυλλοκάρδι τους για το πότε (τώρα πια και αν) θα φτάσουν.
Ασφαλείς σιδηρόδρομοι σημαίνει ασφαλές δίκτυο, ασφαλείς αμαξοστοιχίες, ασφαλή συστήματα τηλεσήμανσης και τηλεδιοίκησης, έμπειροι και καλά εκπαιδευμένοι εργαζόμενοι, τόσο στις αμαξοστοιχίες όσο και στο δίκτυο, στα κέντρα παρακολούθησης, στα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας, στους σιδηροδρομικούς σταθμούς.
Κι επειδή η κυβέρνηση έχει επενδύσει τα πάντα στην εκδοχή του «ανθρώπινου λάθους» και στη μετάθεση της ευθύνης για την τραγωδία στους διωκόμενους σταθμάρχες, προκειμένου να ελαχιστοποιήσει τη δική της ευθύνη, προκύπτει αβίαστα το ερώτημα: Και τους σταθμάρχες ποιος τους ορίζει, ποιος τους εκπαιδεύει, ποιος τους επιτηρεί, ποιος έχει την ευθύνη για την αριθμητική και τεχνική επάρκειά τους;
Έρχεται, λοιπόν, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η ΡΑΣ, η αρμόδια αρχή που πριν από λίγες μέρες στέλεχός της δέχθηκε ύποπτη, εκφοβιστική ενέδρα από τραμπούκους «αγνώστου ταυτότητος», και απαντά ευθέως στα ερωτήματα:
Αφ' ενός ο ΟΣΕ έχει παραβιάσει κατάφωρα τους κανονισμούς για την ελάχιστη αναγκαία κατάρτιση των εργαζομένων που προορίζονται για τις νευραλγικές για την ασφάλεια των επιβατών θέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο (σταθμάρχες, κλειδούχοι, τεχνικοί).
Αφ' ετέρου, ο αρμόδιος υπουργός «έκτακτης ανάγκης», ο Γ. Γεραπετρίτης, έλεγε ψέματα και στις συνεντεύξεις Τύπου και στη Βουλή, με την Ελλάδα να θρηνεί 57 νεκρούς στα Τέμπη, όταν διαβεβαίωνε πως οι «έκτακτοι» («μπλοκάκηδες») σταθμάρχες και λοιποί τεχνικοί του ΟΣΕ έχουν λάβει επαρκέστατη κατάρτιση.
Οι επισημάνσεις της ΡΑΣ ξεγυμνώνουν την κυβέρνηση από κάθε πρόσχημα και κάθε απόπειρα συγκάλυψης των εγκληματικών ευθυνών της. Και εμμέσως προστατεύουν το επιβατικό κοινό από μια βιαστική και επικίνδυνη επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, μόνο και μόνο για να «αναστηλωθεί» η καταρρέουσα επιρροή της κυβέρνησης.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας