• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.1°C / 27.3°C
    3 BF
    52%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.3°C / 23.6°C
    3 BF
    75%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 22.1°C / 25.0°C
    2 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    1 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 23.0°C
    1 BF
    83%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.9°C / 19.4°C
    2 BF
    77%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.2°C / 20.2°C
    2 BF
    73%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 25.4°C
    5 BF
    71%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.8°C / 23.9°C
    3 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 24.9°C
    3 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    3 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 24.7°C
    2 BF
    77%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 22.3°C
    0 BF
    83%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.6°C / 22.7°C
    2 BF
    72%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 24.8°C
    2 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.8°C / 26.5°C
    2 BF
    59%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.2°C / 20.2°C
    2 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.4°C / 23.7°C
    2 BF
    89%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.7°C / 16.7°C
    1 BF
    81%
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επενδυτές-πρότυπο με ζεστό κρατικό χρήμα

  • A-
  • A+

«Ε'εις μυαλό; Φκιάσι τρένου». H φράση μάς έρχεται από τα χωριά του Πηλίου στις αρχές του περασμένου αιώνα, όταν το τρενάκι της περιοχής έφερνε νέα πνοή στα χωριά και τους κατοίκους τους, και σημαίνει «Έχεις μυαλό; Φτιάξε τρένο». Προφανώς ο υπουργός Μεταφορών δεν την έχει ακούσει ποτέ, αλλά και να τη γνώριζε, μάλλον επιδεικτικά θα την αγνοούσε.

Όχι μόνο γιατί είναι στον πυρήνα της ιδεολογικής αντίληψης της κυβέρνησης η απαξία του δημόσιου τομέα και το ξεπούλημα των «ασημικών του κράτους» στους ιδιώτες. Αλλά ακόμα και τη νεοφιλελεύθερη ιδεολογία την εφαρμόζει με τρόπο αδιαφανή, χωρίς διαγωνισμούς και κοστολόγηση, χωρίς λογοδοσία και πίσω από κλειστές πόρτες.

Πρόκειται για πατέντα «ιδιωτικοποιήσεων με λεφτά του Δημοσίου», όπου οι ιδιώτες κερδοφορούν, χωρίς κίνδυνο και με τη... γενναία επιδότηση από τα χρήματα ενός χειμαζόμενου λαού.

Η αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψε εν κρυπτώ η κυβέρνηση με τους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ χαρακτηρίστηκε από τους Ιταλούς «συμφωνία-πρότυπο για το μέλλον» και μάλλον είναι το πρελούδιο και για άλλες τέτοιες συμφωνίες στο μέλλον.

Η κυβέρνηση όχι μόνο προικίζει τους Ιταλούς με 750 εκατομμύρια ευρώ για να κάνουν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια επί 15ετία, αλλά τους δίνει και το ελεύθερο για προμήθειες και έργα χωρίς δημόσιους διαγωνισμούς.

Κατά σύμπτωση, 750 ήταν και τα εκατομμύρια που εκβιαστικά απαιτούσε το 2016 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την Ελλάδα ως... παράνομες κρατικές ενισχύσεις, εάν δεν προχωρούσε στην υπεσχημένη από το 2013 (κυβέρνηση Σαμαρά) ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων. Έτσι πουλήθηκε μια κρίσιμη δημόσια υποδομή έναντι μόλις 45 εκατ. ευρώ, για να μπορεί πλέον ακώλυτα να προικοδοτείται ο ιδιώτης, δηλαδή ο κρατικός ιταλικός ΟΣΕ!

Η σπουδή της κυβέρνησης Μητσοτάκη να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της εταιρείας αποτυπώνεται πλήρως στον όρο της σύμβασης ο οποίος δεσμεύει ακόμα και μελλοντικές κυβερνήσεις που θα σκέφτονταν να τη λήξουν πρόωρα.

Πόσο σκανδαλώδης είναι η σύμβαση υπογραμμίζεται από το γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται για σειρά επενδύσεων που θα έπρεπε να βαρύνουν την ίδια, αλλά και για να εκτελεί δρομολόγια της «άγονης γραμμής». Ποια είναι αυτά; ¨ολο το μεταφορικό έργο. Ακόμη και το βασικό δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη ή το δρομολόγιο Αθήνα-Αεροδρόμιο του προαστιακού!

Φυσικά, καμία Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρόκειται να ενοχληθεί από αυτές τις κρατικές ενισχύσεις στον ιδιώτη. Καλό και ανέφελο Πάσχα!

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Σκανδαλώδεις εξαιρέσεις, μυστικές συμβάσεις και επενδύσεις
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Ευρώπης που πέρασε από ένα κρατικό σε ένα ιδιωτικό σιδηροδρομικό μονοπώλιο, μια ιδιωτικοποίηση που έγινε με επιμονή της τρόικας και με μυστική σύμβαση. Αποτέλεσμα: τεράστιες...
Σκανδαλώδεις εξαιρέσεις, μυστικές συμβάσεις και επενδύσεις
Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Τι ωραίο πλιάτσικο!
Η διήμερη συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου για τις δημόσιες συμβάσεις, επισκιάστηκε από τα μείζονα ζητήματα της επικαιρότητας
Τι ωραίο πλιάτσικο!
Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Με κομμένα φτερά
Η ψυχρή υποδοχή των κυβερνητικών αιτημάτων για πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο από τους δανειστές δεν πρέπει να προξενεί εντύπωση.
Με κομμένα φτερά
Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Στον βωμό του κέρδους
Ανατροπές στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο προστασίας του αιγιαλού και της παραλίας φέρνει το αναπτυξιακό νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση.
Στον βωμό του κέρδους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας