• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 15.8°C / 21.9°C
    2 BF
    74%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 11.4°C / 14.9°C
    2 BF
    56%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.8°C / 21.6°C
    2 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 15.3°C
    0 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 13.2°C / 13.2°C
    3 BF
    68%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 11.2°C / 14.3°C
    2 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 10.6°C
    4 BF
    50%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.5°C / 21.2°C
    1 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.1°C / 21.8°C
    2 BF
    74%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    4 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 22.9°C
    5 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 16.6°C
    5 BF
    83%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.6°C / 21.6°C
    5 BF
    60%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.5°C / 15.9°C
    3 BF
    51%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 15.5°C / 17.3°C
    2 BF
    84%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    24°C 19.8°C / 24.9°C
    3 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.0°C / 20.4°C
    3 BF
    84%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.7°C / 16.5°C
    0 BF
    71%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 11.5°C / 15.0°C
    1 BF
    59%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    2 BF
    63%
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια αναγκαία συνάντηση Παιδείας και εργασίας

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

«Μάθαινε και τ’ απλούστερα! /Μάθαινε το αβγ, δε σε φτάνει,/ μα συ να το μαθαίνεις! Μη σου κακοφανεί!/ Ξεκίνα! Πρέπει όλα να τα ξέρεις!/ Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία».

Το περίφημο «Εγκώμιο στη μάθηση» ο Μπέρτολντ Μπρεχτ το έγραψε το 1931, στην καρδιά του Μεσοπολέμου, ενώ η επέλαση του ναζισμού, μέσα από τη θάλασσα άγνοιας, σύγχυσης και αντι-γνώσης που παρέσυρε ακόμη και εργαζομένους, ήταν στην απαρχή της. Αυτό το «εγκώμιο» είναι σήμερα πια μια διακήρυξη οικουμενικής αποδοχής. Διδάσκεται στα σχολικά εγχειρίδια. Την κορυφαία αλήθεια του, για μια εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς, ανεξαρτήτως εισοδήματος, τάξης και όποιας άλλης διάκρισης, κανείς δεν τολμά να την αμφισβητήσει ευθέως.

Στην πράξη, πολλοί παλεύουν ακριβώς για το αντίθετο. Να υψώσουν τείχη ανισότητας και αποκλεισμών στο εκπαιδευτικό σύστημα, πρωτίστως σε βάρος των φτωχότερων στρωμάτων, με πρόσχημα άλλοτε την ποιότητα της γνώσης που παίρνουν τα παιδιά και οι έφηβοι, άλλοτε μια δαρβινικής έμπνευσης «αξιοκρατία» και «αριστοκρατία».

Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή η κυβέρνηση, την ώρα που προσπαθεί να διαμορφώσει ένα εφιαλτικό εργασιακό μέλλον για τους νέους ανθρώπους, χωρίς ωράρια και στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα, προωθεί και τον αποκλεισμό μεγάλου αριθμού νέων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η επιβολή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ από την υπουργό Παιδείας, στο όνομα τάχα της αποτροπής του φαινομένου εισαγωγής «αναλφάβητων», οδηγεί στον συστηματικό αποκλεισμό δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ακόμη και με ανεκτές επιδόσεις. Προφανώς, υποψήφιοι προς αποκλεισμό είναι πρωτίστως νέοι από φτωχότερα στρώματα, με μεγαλύτερες δυσκολίες καλής προετοιμασίας και άριστης επίδοσης.

Το γεγονός ότι 41 Εργατικά Κέντρα της χώρας επιλέγουν τώρα, με την πρωτοβουλία που φέρνει στο προσκήνιο η «Εφ.Συν.», να παρέμβουν σε ένα κορυφαίο θέμα εκπαιδευτικής πολιτικής, όπως ο αποκλεισμός χιλιάδων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι αξιοσημείωτο και ελπιδοφόρο ποιοτικό βήμα για το συνδικαλιστικό κίνημα της χώρας, μια ευτυχής συνάντηση Παιδείας και εργασίας, στο πνεύμα του Μπρεχτ.

Αποκαλύπτει όχι μόνο την αναλγησία των κυβερνητικών επιλογών, αλλά και τον οικονομικό και κοινωνικό παραλογισμό τους, καθώς δεκάδες τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ απειλούνται με κλείσιμο ελλείψει φοιτητών, με ποικίλες παρενέργειες στις τοπικές κοινωνίες. Το μόνο ερώτημα που προκύπτει είναι αν η κυβέρνηση απλώς το αγνοεί ή, αντίθετα, το επιδιώκει.

Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Παιδεία για ποιους;
Κάποτε η βασική εκπαίδευση ήταν ισχυρό όπλο για την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων, την παραγωγική εξέλιξη και την πρόοδο της κοινωνίας.
Παιδεία για ποιους;
Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Πρώτη νίκη των φοιτητών
Από το αυτί και στον υπουργό αστυνόμευσης! Ετσι αντιμετωπίζει τους φοιτητές η κυβέρνηση, αλλά, αν χρειαστεί, δεν διστάζει να ακολουθήσει την ίδια μεθοδολογία και με τους πρυτάνεις!
Πρώτη νίκη των φοιτητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Κακό δείγμα πολιτικής η κατάργηση της Νομικής Πατρών»
Ο αν. καθ. Φιλοσοφίας του Δικαίου του Παν. της Πάτρας, Μ. Παρούσης, μιλά για μια απόφαση «με βάση κομματικές στοχεύσεις ή και στενά κοινωνικές ή συντεχνιακές εξαρτήσεις», για μείζον θέμα της Παιδείας.
«Κακό δείγμα πολιτικής η κατάργηση της Νομικής Πατρών»
Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Βία κατά της δημόσιας παιδείας
Η συζήτηση περί «βίας και ανομίας» στα δημόσια Πανεπιστήμια επανέρχεται στον δημόσιο διάλογο, καθώς είναι σταθερή και μόνιμη η επιθυμία κάποιων για λειτουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων στη χώρα. Η επανάληψη θα...
Βία κατά της δημόσιας παιδείας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας