Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δημόσιο κόστος, ιδιωτικά κέρδη
ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δημόσιο κόστος, ιδιωτικά κέρδη

  • A-
  • A+

Με μια δήλωση εξαιρετικά κυνική μέσα στην απλότητά της, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε χθες την ιδιωτικοποίηση του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Χρειάστηκε 28 λέξεις για να το διατυπώσει ή να κρύψει τις προθέσεις του: «Πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν και οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τον φορέα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Γιατί χωρίς αυτόν τον φορέα δεν μπορούμε να έχουμε ένα μετρό σε λειτουργία».

Στις λέξεις η πολιτεία κάνει οικονομία, αλλά το έργο που έχει κοστίσει μέχρι στιγμής περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ θα δοθεί βορά στους ιδιώτες. Την ίδια στιγμή που σε ολόκληρο τον κόσμο ακολουθείται αντίστροφη πορεία, στην Ελλάδα ο ξέφρενος νεοφιλελευθερισμός δεν μπορεί να κορέσει τη λαιμαργία του.

Εχουν περάσει 14 χρόνια και –παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις– θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλα πέντε για να ευτυχήσουν οι Θεσσαλονικείς να δουν το μετρό να λειτουργεί. Μια ολόκληρη πόλη ταλαιπωρήθηκε, καταστηματάρχες καταστράφηκαν και η «τρύπα του Κούβελα» με την οποία σημάνθηκε στην εκκίνησή του το έργο μοιάζει και είναι καταβόθρα δημοσίου χρήματος.

Οταν, κάποτε, φτάσουν οι πολίτες να αναφωνήσουν το ανακουφιστικό «άξιζε τον κόπο», αυτόν τον κόπο, ολόκληρο και για άγνωστο βάθος χρόνου, θα τον καρπωθούν ιδιωτικές εταιρείες. Ενώ ο ΟΑΣΘ αργοσβήνει, η κυβέρνηση αναφωνεί «habemus νέο ΟΑΣΘ», που θα τσεπώνει τις επιδοτήσεις εισιτηρίου, θα μοιράζει διαφήμιση, θα δέχεται τα μπιλιετάκια των βουλευτών για προσλήψεις.

Την ίδια στιγμή ένα πέπλο επικοινωνιακής σκόνης, θύελλα κανονική, σκεπάζει τις διαμαρτυρίες των πολιτών, των αρχαιολόγων και της παγκόσμιας αρχαιολογικής κοινότητας για την απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου. Λες και εκείνη η προ τριακονταετίας «τρύπα» είναι διαστημική, μαύρη και καταπίνει ευαισθησίες ή όποια πρόσωπα τολμούν να σηκώσουν κεφάλι.

Τελευταία «θυσία» στον βωμό της ιδιωτικοποίησης ο Βλάσης Κουμούσης, καθηγητής Δομοστατικής στο ΕΜΠ, που μαζί με την Τζένη Βελένη –αντικαταστάθηκε ήδη τον Μάρτιο– είχαν ψηφίσει εναντίον της απόφασης του ΚΑΣ για απόσπαση των αρχαιοτήτων (έχει αντικατασταθεί και ο προϊστάμενος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης Γιώργος Σκιαδαρέσης, αφού δεν «προσκύνησε»).

Είπαμε, ιδιωτική πρωτοβουλία, όχι και να έχουν άποψη τα πρόσωπα…

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Κοκορακι(σμοί)
«Ας σταματήσει αυτή η κοκορομαχία, η οποία νομίζω ότι δεν βοηθάει τα μεγάλα έργα υποδομής» είπε χθες στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλή
Κοκορακι(σμοί)
ΒΟΥΛΗ
Η κόντρα για το μετρό Θεσσαλονίκης πήγε στη Βουλή
Σε πολύ υψηλούς τόνους και με σκληρές εκφράσεις διεξήχθη στη Βουλή η συζήτηση επί της επίκαιρης ερώτησης για το έργο του μετρό στη Θεσσαλονίκη. Ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για...
Η κόντρα για το μετρό Θεσσαλονίκης πήγε στη Βουλή
Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Αδικαιολόγητη άγνοια
Είναι ασύγγνωστη η ανακοίνωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για επαναφορά μιας ιδέας που απορρίφθηκε με έντονες αποδοκιμασίες προ επταετίας, ως σημερινού –ανύπαρκτου– σχεδίου για τον σταθμό Βενιζέλου του...
Αδικαιολόγητη άγνοια
Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Εχουμε λόγο να χαιρόμαστε;
Δεκατέσσερα ελληνικά αεροδρόμια πέρασαν στα χέρια της γερμανικής Fraport. Από τα όσα ακούστηκαν μετά το κλείσιμο της συμφωνίας, καμία αξία δεν έχουν τα διθυραμβικά του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ ότι «η ελληνική...
Εχουμε λόγο να χαιρόμαστε;
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Θα ακούσει κανένας τους ειδικούς;
Ειδική θυρίδα με τις διαμαρτυρίες επιφανών αρχαιολόγων από όλο τον κόσμο και πνευματικών ανθρώπων της χώρας θα πρέπει να ανοίξουν στο πρωθυπουργικό γραφείο για να τοποθετούν τις επιστολές διαμαρτυρίας προς τον...
Θα ακούσει κανένας τους ειδικούς;
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Επίθεση Τσίπρα για το μετρό από τη Θεσσαλονίκη
Επιστροφή στις κοινωνικές ρίζες του ΣΥΡΙΖΑ και όξυνση της αντιπολιτευτικής ρητορικής συνοδεία συγκεκριμένων προτάσεων και λύσεων κατέδειξε με σαφήνεια χθες από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του κόμματος Αλέξης...
Επίθεση Τσίπρα για το μετρό από τη Θεσσαλονίκη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας