«Eάν ο κυβερνήτης του Πλοίου Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) 090 ‘‘Γαύδος’’ του Λιμενικού Σώματος δεν είχε κάνει την τελευταία στιγμή μικρούς ελιγμούς, η τουρκική ακταιωρός θα το είχε εμβολίσει στο κέντρο και όχι στο αριστερό πρυμναίο μέρος με πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα. Ισως να είχαμε θρηνήσει και ανθρώπινες ζωές».
Αυτή δυστυχώς είναι η διαπίστωση αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος που κυριαρχούσε χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας για το τι θα είχε συμβεί τα μεσάνυχτα της Δευτέρας στη θαλάσσια περιοχή των Ιμίων και το πώς αυτό αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή, ευτυχώς μόνο με υλικές ζημιές στο υπερσύγχρονο πλοίο του Λιμενικού.
Το περιστατικό
Το σοβαρό αυτό περιστατικό συνέβη λίγα λεπτά πριν από τις 12 τα μεσάνυχτα της Δευτέρας (23.40) στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά των Ιμίων, όταν το ΠΑΘ 090 με 27 άτομα πλήρωμα (24 άνδρες και 3 γυναίκες), που βρισκόταν σε προγραμματισμένη περιπολία εντός ελληνικών χωρικών υδάτων και σχεδόν σε κατάσταση ακινησίας, δέχθηκε αιφνιδιαστικά τον εμβολισμό από την τουρκική ακταιωρό και ενώ στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κυβερνήτης του ΠΑΘ αντιλήφθηκε το τουρκικό σκάφος να κατευθύνεται με την πλώρη του προς το ελληνικό και την τελευταία στιγμή, μόλις συνειδητοποίησε ότι πλησιάζει επικίνδυνα, με κατάλληλους μικρούς ελιγμούς απέφυγε τον εμβολισμό στο κέντρο, οι συνέπειες του οποίου θα ήταν τραγικές, και έτσι η ακταιωρός χτύπησε το ΠΑΘ στην αριστερή πρυμναία πλευρά του.
Αμέσως μετά, το τουρκικό σκάφος απομακρύνθηκε προς τα παράλια της Τουρκίας, ενώ την ίδια ώρα σήμανε συναγερμός στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, το οποίο ενημέρωσε άμεσα τα υπουργεία Αμυνας και Εξωτερικών.
Το «πληγωμένο» ΠΑΘ απέπλευσε για Λέρο και στη συνέχεια αυτοδύναμα αναχώρησε για Πειραιά.
Τη θέση του στη θαλάσσια περιοχή των Ιμίων πήρε από το απόγευμα το ΠΑΘ 070 με 27 άτομα πλήρωμα. Σημειώνεται ότι το ελληνικό σκάφος έχει μήκος 58 μέτρα, ενώ το τουρκικό σχεδόν 90 μέτρα.
Η επίσημη ανακοίνωση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος ανέφερε ότι «η τουρκική ακταιωρός πραγματοποίησε επικίνδυνους ελιγμούς κατά παράβαση των Διεθνών Κανόνων Αποφυγής Συγκρούσεων και προσέκρουσε στην πρυμναία αριστερή πλευρά του ΠΑΘ, το οποίο εκτελούσε διατεταγμένη περιπολία στην περιοχή».
Κανονισμός 15: Οταν δύο μηχανοκίνητα πλοία διασταυρώσουν πορείες κατά τρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, το πλοίο που βλέπει το άλλο προς τη δεξιά του πλευρά, οφείλει να το φυλάξει και να απομακρυνθεί από την πορεία του. |
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας