Mόνο οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ενέκριναν το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών», παρά τις βολές από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατά της κυβέρνησης.
Με 157 ψήφους υπέρ, έναντι 135 κατά και δύο παρών, ψηφίστηκε και υπουργική τροπολογία (αρ. 298/ειδ. 5) που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει διατάξεις που προβλέπουν επιδοτήσεις προς τις ΔΕΥΑ για οφειλές σε ηλεκτρική ενέργεια, εάν αυτές συγχωνευτούν στην ΕΥΔΑΠ ή την ΔΕΥΑΘ.
Οι δύο ονομαστικές ψηφοφορίες διεξήχθησαν μετά από αίτημα που κατέθεσε το ΚΚΕ. Στην ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής του νομοσχεδίου ψήφισαν συνολικά 291 βουλευτές, ενώ στην ονομαστική ψηφοφορία της τροπολογίας συνολικά ψήφισαν 294 βουλευτές.
Με αυξημένη πλειοψηφία ψηφίστηκε τροπολογία (αρ. 299/ειδ. 6) με τα μέτρα για τις τράπεζες, την χορήγηση του επιδόματος επικινδυνότητας στα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας, καθώς και τη δωρεάν χορήγηση φαρμάκων σε χαμηλοσυνταξιούχους. Υπέρ της τροπολογίας ψήφισαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, Ελληνική Λύση, Νίκη και Σπαρτιάτες. Παρών ψήφισαν ΚΚΕ, Νέα Αριστερά και Πλεύση Ελευθερίας.
Τρίτη υπουργική τροπολογία (αρ. 300/ειδ. 7) που προβλέπει διάφορες αναστολές και παρατάσεις σε υποχρεώσεις και καταληκτικές ημερομηνίες ψηφίσθηκε από τη ΝΔ. Καταψήφισαν ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση, Νέα Αριστερά Νίκη και Σπαρτιάτες. Παρών ψήφισε η Πλεύση Ελευθερίας.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κλείνοντας τη συζήτηση τόνισε ότι «κάνουμε ένα σημαντικό ουσιαστικό πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση των διαχρονικών προβλημάτων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Αφορά τον πρώτο από τους πέντε πυλώνες του σχεδίου δράσης που έχει καταρτιστεί μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει χρονοδιαγράμματα, πόρους και ορόσημα».
Η χώρα, πρόσθεσε ο υπουργός, «για πρώτη φορά διαθέτει ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που δημιουργήθηκε τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2024». Οι προσλήψεις, που αξίωνε η αντιπολίτευση, πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας, «δεν αρκούν από μόνες τους για να αντιμετωπιστούν (…) τα διαχρονικά προβλήματα που έχει ο σιδηρόδρομος. Απαιτείται ουσιαστική, επίμονη προσπάθεια. Εμείς συνεχίζουμε με σοβαρότητα, μεθοδικότητα, επιμονή και σταθερά βήματα. Η κυβερνητική πλειοψηφία έχει δείξει ότι ενεργεί με ευθύνη και διαθέτει πραγματική ενσυναίσθηση».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας