• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.7°C / 11.8°C
    3 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 7.6°C / 10.3°C
    5 BF
    51%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.0°C / 12.1°C
    2 BF
    60%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.7°C / 7.9°C
    3 BF
    33%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 6.9°C
    0 BF
    75%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 7.0°C / 9.3°C
    3 BF
    45%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 3.4°C / 5.6°C
    3 BF
    52%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.6°C / 9.6°C
    2 BF
    53%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.2°C / 14.9°C
    4 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 7.9°C / 9.9°C
    3 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 8.8°C / 11.8°C
    5 BF
    62%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 7.3°C / 9.7°C
    2 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    4 BF
    76%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.4°C / 8.9°C
    3 BF
    53%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.0°C / 11.0°C
    2 BF
    54%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.8°C / 12.8°C
    4 BF
    47%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.2°C / 12.1°C
    3 BF
    53%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.3°C / 9.4°C
    2 BF
    55%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.6°C / 10.0°C
    3 BF
    53%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 4.5°C / 4.5°C
    2 BF
    53%

Χαστούκι και από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής στο ν/σ της ΕΥΠ

  • A-
  • A+

Νέο «χτύπημα» κατά της κυβέρνησης για το νομοσχέδιο σχετικά με την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών, το οποίο σήμερα εισάγεται για ψήφιση στην Ολομέλεια όπου αναμένεται σύγκρουση των πολιτικών αρχηγών για το σκάνδαλο των υποκλοπών, παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, για πρώτη φορά καθώς μέχρι σήμερα απέφευγε επιμελώς να βρεθεί στο κοινοβούλιο για το ζήτημα.
 
Έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής βγάζει επί της ουσίας «κόκκινη κάρτα» , μετά τα ηχηρά χαστούκια από ανεξάρτητες αρχές, όπως η Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, από δικαστικές ενώσεις όπως η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων κι η Ένωση Ποινοκολόγων Ελλάδας και από δημοσιογραφικές ενώσεις, όπως Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα και την ΕΣΗΕΑ.

Στο 12σελιδο κείμενο διατυπώνονται σοβαρές ενστάσεις για τις επίμαχες διατάξεις αλλά και προτάσεις για βέλτιστη νομοθέτηση στον αντίποδα της συγκάλυψης του σκανδάλου που επιδιώκει το Μαξίμου. Οι εισηγητές εκφράζουν ξεκάθαρα τον προβληματισμό τους ως προς το σύστηµα δικαιοκρατικών εγγυήσεων για την αποφυγή καταχρήσεων και ως προς την αποτελεσµατική προστασία των θιγοµένων από τη διαδικασία άρσης του απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας και ζητά να αρθεί η σύγχυση που δημιουργείται από το γεγονός ότι το ν/σ εξειδικεύει τη συνταγµατική έννοια της εθνικής ασφάλειας ενώ παραμένουν σε ισχύ οι προϋποθέσεις του ν. 3649/2008 για τον περιορισµό του ιδίου δικαιώµατος επίσης για λόγους εθνικής ασφαλείας, µε διαφορετικό ωστόσο περιεχόµενο.

Βολές και για το σύστημα ενημέρωσης του θιγόμενου σε περίπτωση άρσης απορρήτου ύστερα από τρία χρόνια. «Δεδοµένου ότι η ενηµέρωση θεσπίζεται στο πλαίσιο της παροχής µηχανισµού προστασίας του θιγοµένου, τίθεται το ερώτηµα αν επιτροπή συγκροτούµενη κατά πλειοψηφία από το όργανο που επιβάλλει την άρση του απορρήτου, και µάλιστα ενδεχοµένως από τα ίδια πρόσωπα που διέταξαν την οικεία άρση, συνιστά ανεξάρτητη αρχή κατά την έννοια της οικείας νοµολογίας. Σηµειώνεται, εν προκειµένω, ότι το Σύνταγµα καθιστά αρµόδιο όργανο για τη διασφάλιση του απορρήτου των επικοινωνιών την ανεξάρτητη αρχή του άρθρου 19 παρ. 2Σ».

«Δεν είναι σαφές µε ποιο τρόπο η γνωστοποίηση του γεγονότος της άρσης του απορρήτου, χωρίς οποιαδήποτε αναφορά στον λόγο που την υπαγόρευσε, συµβάλλει στην αποτελεσµατική προστασία των θιγοµένων. Όπως έχει διευκρινίσει το ΕΔΔΑ, η εκ των υστέρων ενηµέρωση είναι αναπόσπαστα συνδεδεµένη µε την αποτελεσµατικότητα των µέσων προστασίας ενώπιον δικαστηρίων (ο.π., σκ. 234). Εν προκειµένω, θα µπορούσε η αρµόδια Αρχή να εκτιµά αν η γνωστοποίηση του λόγου θα έθετε σε κίνδυνο την εθνική ασφάλεια» σημειώνεται.

Οι καθηγητές θέτουν επίσης το ερώτηµα αν η άρση του απορρήτου της προσωπικής επικοινωνίας βουλευτή συνιστά περιορισµό του προσώπου του βουλευτή κατά την έννοια του άρθρου 62 Σ. «Υπό την εκδοχή ότι η άρση του απορρήτου, αφ’ εαυτής, δεν συνιστά τέτοιον περιορισµό, τότε δεν απαιτείται άδεια της Βουλής κατά το άρθρο 62 Σ, πλην όµως, απαιτείται, αφενός, η άρση του απορρήτου να µην ανάγεται ούτε να θίγει την άσκηση των βουλευτικών καθηκόντων και την πρόσβαση στις συναρτώµενες µε την άσκηση των βουλευτικών καθηκόντων πληροφορίες (άρθρο 61Σ), αφετέρου η συνδροµή αποχρώντος λόγου βάσει συγκεκριµένων στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται ότι δεν επιχειρείται εκ πλαγίου επέµβαση στην ελευθερία γνώµης και ψήφου του βουλευτή. 

»Την εν λόγω συνταγµατική απαίτηση εξειδικεύει η προτεινόµενη διάταξη, αφενός, ορίζοντας ότι το αίτηµα πρέπει να στηρίζεται σε συγκεκριµένα στοιχεία που καθιστούν άµεση και εξαιρετικά πιθανή τη διακινδύνευση της εθνικής ασφάλειας και, αφετέρου, θέτοντας τη διαδικαστική προϋπόθεση της προηγούµενης άδειας του Προέδρου της Βουλής. Αντίστοιχος προβληµατισµός ανακύπτει και για την περίπτωση του Προέδρου της Δηµοκρατίας, υπό το φως της ειδικής ρύθµισης του άρθρου 49 του Συντάγµατος».

Τέλος, θίγεται το το ζήτηµα του καθορισµού των επιµέρους προϋποθέσεων και εγγυήσεων, ώστε, αφενός, να µην τίθεται σε διακινδύνευση ο πυρήνας του ιδιωτικού και οικογενειακού βίου των προσώπων και, αφετέρου, να εξειδικεύεται κατά περίπτωση το είδος των πληροφοριών των οποίων επιχειρείται υποκλοπή, καταγραφή ή άντληση, και να πληρούνται οι προϋποθέσεις επέµβασης στο οικείο δικαίωµα. 

 «Ειδικώς, η περίπτωση κατά την οποία το κράτος χρησιµοποιεί παραπλανητικά συνθηµατικά για να αποκτηθεί πρόσβαση στο σύνολο ή µέρος ενός πληροφοριακού συστήµατος οµοιάζει µε την ανακριτική διείσδυση, και, ως εκ τούτου, είναι επιτρεπτή µόνο υπό αντίστοιχους εξαιρετικούς διαδικαστικούς και ουσιαστικούς όρους. Περαιτέρω, οι βασικές αρχές των οικείων προϋποθέσεων πρόσβασης και εγγυήσεων επεξεργασίας, ως εκ της φύσεώς τους αναγόµενες στη διασφάλιση της ουσίας συνταγµατικών δικαιωµάτων, πρέπει να τίθενται σε διάταξη  τυπικού νόµου, µη επιτρεποµένης, κατά το άρθρο 43 παρ. 2 Σ, γενικής και αδιαφοροποίητης εξουσιοδότησης προς την κανονιστικώς δρώσα διοίκηση. Δεδοµένου ότι, σύµφωνα µε το άρθρο 370 ΣΤ ΠΚ, τιµωρείται η παραγωγή, πώληση, προµήθεια προς χρήση, εισαγωγή, εξαγωγή, κατοχή διανοµή ή µε άλλο τρόπο διακίνηση λογισµικών ή συσκευών παρακολούθησης καθώς και συνθηµατικών ή κωδικών πρόσβασης ή άλλων παρεµφερών δεδοµένων, µε τη χρήση των οποίων είναι δυνατόν να αποκτηθεί πρόσβαση στο σύνολο ή µέρος ενός πληροφοριακού συστήµατος, θα ήταν νοµοτεχνικώς ορθότερο να προβλέπεται ειδικός λόγος άρσης του αδίκου για τους συµβαλλόµενους». 

Όλη η έκθεση έχει ως εξής:

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΒΟΥΛΗ
Ωρα «απολογίας» για τις υποκλοπές
Την Πέμπτη αναμένεται να συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την ΕΥΠ, με την παρουσία αυτή τη φορά και του Κυριάκου Μητσοτάκη που θα βρεθεί στο στόχαστρο όλων των αρχηγών της...
Ωρα «απολογίας» για τις υποκλοπές
ΒΟΥΛΗ
Προσπάθεια φίμωσης στη συζήτηση της Επιτροπής για το νομοσχέδιο της ΕΥΠ
Επιχείρηση-«μαύρο» στη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή. Δεν μεταδόθηκε από το κανάλι της Βουλής, παρά μόνο μετά τις αντιδράσεις.
Προσπάθεια φίμωσης στη συζήτηση της Επιτροπής για το νομοσχέδιο της ΕΥΠ
ΒΟΥΛΗ
Ως θύμα ή ανήξερος επιχείρησε να εμφανιστεί ο πρωθυπουργός για τις υποκλοπές
Αφού ο πρωθυπουργός πιάστηκε επανειλημμένα ψευδόμενος κατά την πρωτολογία του στη Βουλή για τις υποκλοπές, αναρωτήθηκε γιατί η αξιωματική αντιπολίτευση δεν καταθέτει πρόταση δυσπιστίας.
Ως θύμα ή ανήξερος επιχείρησε να εμφανιστεί ο πρωθυπουργός για τις υποκλοπές
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα: Κάθε βδομάδα μεγαλώνει ο «λεκές» στην δημοκρατία της Ελλάδας
«Όλη η Ευρώπη βλέπει τον λεκέ, μόνο οι ελληνικές αρχές δεν θέλουν να τον δουν» τόνισε ο υπεύθυνος των ΡΧΣ για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα Βαλκάνια
Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα: Κάθε βδομάδα μεγαλώνει ο «λεκές» στην δημοκρατία της Ελλάδας
ΒΟΥΛΗ
Πυρ ομαδόν κατά του νομοσχεδίου για την ΕΥΠ στην Επιτροπή
Με παρατράγουδα ξεκίνησε η συζήτηση στην Επιτροπή Δημόσιας Τάξης για το νομοσχέδιο για τη λειτουργία της ΕΥΠ, το οποίο σφυροκόπησαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που δήλωσαν ότι θα το καταψηφίσουν.
Πυρ ομαδόν κατά του νομοσχεδίου για την ΕΥΠ στην Επιτροπή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας