Σε σοβαρές αποκαλύψεις που αφορούν τον τρόπο που η κυβέρνηση διαχειρίζεται τη δρομολόγηση πλοίων στην ακτοπλοΐα προχώρησε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός μιλώντας στη Βουλή. Οπως υποστήριξε, οι τελευταίες αλλαγές της κυβέρνησης στον νόμο της ακτοπλοΐας αποσυντόνισαν το δίκτυο και ευνόησαν την «πειρατεία» με πρόστιμα-χάδι, εξηγώντας ότι το 2020 η παρούσα κυβέρνηση έδωσε σαφή πριμοδότηση στα ταχύπλοα, επιβραβεύοντας την «πειρατεία» στην ακτοπλοΐα.
Μάλιστα, όπως έκανε γνωστό, κάποια ταχύπλοα δεν έχουν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, αλλά καταθέτουν δηλώσεις δρομολόγησης και μετά τις αποσύρουν, πληρώνοντας πιθανόν ένα μικρό πρόστιμο. «Μιλάμε για συγκεκριμένα συμφέροντα τα οποία επιμένουν να πουλάνε εισιτήρια και να ανοίγουν πλάνα, χωρίς να έχουν δηλώσεις δρομολόγησης και έχουν πληρώσει το πρόστιμο-χάδι των 20.000 ευρώ που έθεσε η κυβέρνηση, από τις 300.000 που ήταν αρχικά», τόνισε, ενώ υπενθύμισε ότι έπειτα από δύο χρόνια, ακόμα περιμένουν τον επίσημο Κανονισμό Λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), το οποίο «λειτουργεί τώρα χωρίς κανόνες και κατά το δοκούν».
Ο βουλευτής Δωδεκανήσου αναφέρθηκε στην πρόταση-δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ για την ακτοπλοΐα, εξηγώντας ότι πρέπει, επιτέλους, το ενδεικτικό ακτοπλοϊκό δίκτυο να είναι σε κοινή διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς, με τους κοινωνικούς φορείς των νησιών και να περνάει κάθε φορά από τη Βουλή, πριν προχωρήσει η διαδικασία της δρομολόγησης. Αυτή, όπως είπε, είναι δέσμευση απέναντι στα συμφέροντα των λίγων «κολλητών» και υπέρ της εξυπηρέτησης των νησιών. «Η δική μας δέσμευση είναι ότι θα τροποποιήσουμε τον ν. 2932, ώστε να αποκατασταθεί η δικαιοσύνη στην ακτοπλοΐα, όπου ο δημόσιος χαρακτήρας των αγαθών της συγκοινωνίας θα είναι προτεραιότητα απέναντι στα συμφέροντα των λίγων και των κολλητών», πρόσθεσε.
Αναφέρθηκε επίσης για ακόμα μία φορά στην αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, λέγοντας ότι οι αυξήσεις κατά 30% με 40% σημαίνουν ότι αυξάνονται το κόστος διαβίωσης των νησιωτών, το κόστος για όσους θέλουν να μεταβούν στα νησιά για τουρισμό, το κόστος μεταφοράς των προϊόντων, δηλαδή το κόστος των νησιωτικών επιχειρήσεων. Τέλος, υποστήριξε ότι η κυβέρνηση δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα για να στηρίξει τους μικρούς ακτοπλόους που κάνουν ενδονησιωτικές μεταφορές και σήμερα δεν έχουν να βάλουν πετρέλαιο.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας