Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ν. Φίλης: CISCOτιση Κεραμέως στην Παιδεία
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Ν. Φίλης: CISCOτιση Κεραμέως στην Παιδεία

  • A-
  • A+

Υψηλοί τόνοι σήμερα στη Βουλή κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του Νίκου Φίλη προς την Νίκη Κεραμέως στην οποία ο πρώην υπουργός Παιδείας έθεσε -μεταξύ άλλων- το θέμα διακινδύνευσης προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών από τη συμμετοχή τους στην πλατφόρμα Webex της αμερικανικής εταιρίας Cisco, ενώ επέκρινε το υπουργείο Παιδείας για «παλαιοκομματικές μεθόδους» στην υπόθεση ανάθεσης υλοποίησης της ιστοσελίδας «Μαθαίνουμε από το σπίτι».

Η κ. Κεραμέως υπογράμμισε ότι δεν τίθεται θέμα προσωπικών δεδομένων και ότι οι μαθητές δεν δίνουν τους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς τους στην πλατφόρμα για να αποκτήσουν πρόσβαση στα μαθήματα τηλεκπαίδευσης. «Εφαρμόζεται πλήρως ο σχετικός κανονισμός (προστασίας των προσωπικών δεδομένων) δήλωσε εμφατικά η κ. Κεραμέως.

Απευθυνόμενη στον κ. Φίλη, είπε ότι βλέπει εχθρούς εκεί που δεν υπάρχουν. «Σας ενοχλεί που οι τρεις πάροχοι κινητής τηλεφωνίας δίνουν δωρεάν δεδομένα για είσοδο στις σελίδες του υπουργείου Παιδείας και που άλλη εταιρεία τους δίνει δυνατότητα να βλέπουν δωρεάν τους καθηγητές τους;»

Σχετικά με την ιστοσελίδα «Μαθαίνουμε από το σπίτι» η κ. Κεραμέως κάλεσε τον κ. Φίλη να είναι πιο προσεκτικός, καθώς το έργο περιλαμβάνει πλέον των 20 βίντεο, σποτ, τρέιλερ, δαπάνη για προώθηση όλων των μέσων εξ αποστάσεως, animation κλπ. Εσείς τα ποινικοποιείτε όλα ως πολιτική επικοινωνία. Αλλά η επικοινωνία είναι υποχρέωσή μας για την ενημέρωση των πολιτικών και της εκπαιδευτικής κοινότητας και αυτό το χρέος θα το υπηρετήσουμε είπε η κ. Κεραμέως.

Κληθείσα από τον κ. Φίλη να σχολιάσει τη γνώμη του καθηγητή Πολιτικής της Υγείας και εκπροσώπου της κυβέρνησης στους διεθνείς οργανισμούς για ζητήματα κορονοϊού, Ηλία Μόσιαλου, να ανοίξουν τα σχολεία μόνο για τους μαθητές της Γ' Λυκείου, η κ. Κεραμέως είπε ότι η κυβέρνηση έχει τη μεγάλη τύχη και το προνόμιο να περιβάλλεται από εξαιρετικούς ειδικούς με επικεφαλής τον κ. Τσιόδρα. Αυτούς ακούμε, και ο κ. Μόσιαλος αποτελεί ένα σημαντικό στέλεχος αυτής της συνολικής ομάδας. «Αυτοί οι ειδικοί αξιολογούν διαρκώς τα δεδομένα. Σεβόμαστε το έργο τους, και αναμένουμε την κατεύθυνσή τους. Επιδίωξή μας είναι (οι εξετάσεις) να διεξαχθούν όσο το δυνατόν πιο κοντά στην καθιερωμένη ημερομηνία τους».

«Ευγνωμοσύνη για ανθρώπους που έχουν λιθοβοληθεί από νεοφιλελεύθερους λάτρεις»

Στην τοποθέτησή του ο κ. Φίλης κατήγγειλε τον κίνδυνο παραβίασης των προσωπικών δεδομένων χιλιάδων εκπαιδευτικών, παρά το γεγονός ότι η δημόσια υποδομή του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης στο Λύκειο, εφόσον ενισχυθεί από την Πολιτεία. «Στόχος πρέπει να είναι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να βασιστεί εξολοκλήρου στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ώστε να μπορέσει σε σύντομο διάστημα να καλύψει 200.000 ηλεκτρονικές τάξεις», πρότεινε.

Κατά τη συζήτηση, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ πρότεινε να γίνει τηλεδιάσκεψη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων με συμμετοχή του καθηγητή Σ. Τσιόδρα, ώστε εγκαίρως να ληφθούν αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων και τις εισαγωγικές εξετάσεις και επανέλαβε την πρόταση που είχε διατυπώσει προ 15 ημερών, δηλαδή να διατεθούν δωρεάν tablets και πρόσβαση στο internet για τους μαθητές και τις οικογένειες που δε διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα.

«Εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη γονέων, μαθητών και όλων των Ελλήνων, για την αυτοθυσία των εκπαιδευτικών που σε πρωτόγνωρες συνθήκες, εργαζόμενοι όλες τις ώρες της μέρας και της νύχτας, χωρίς επιμόρφωση (με μια παρωδία επιμορφωτικού σεμιναρίου, διάρκειας μιας ώρας που περιλάμβανε και υπουργικά λογύδρια), χωρίς άλλη υποστήριξη, χωρίς εργαλεία, με τους δικούς τους υπολογιστές, με την πλατφόρμα να υπολειτουργεί λόγω φόρτου, έκαναν δυνατή τη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» είπε για να προσθέσει το εξής: «Ευγνωμοσύνη λοιπόν και μόνο για αυτούς τους ανθρώπους που προηγουμένως έχουν λοιδορηθεί και λιθοβοληθεί από τους νεοφιλελεύθερους λάτρεις της ιδιωτικής εκπαίδευσης».

«Η κ. υπουργός βγήκε να ανακοινώσει νούμερα συνδέσεων και ψηφιακών τάξεων, δείχνοντας και τα όρια της προσέγγισης του υπουργείου. Δεν αμφισβητώ τους αριθμούς...», επισήμανε ο Νίκος Φίλης. «Αλλά δεν αμφισβητώ και την πραγματικότητα, τα μηνύματα αμέτρητων χρηστών για τα προβλήματα σύνδεσης, που ασφαλώς έχουν να κάνουν και με τις αντοχές του δικτύου και τη διαχρονική αμέλεια του υπουργείου Παιδείας να εκσυγχρονίσει τα ψηφιακά του εργαλεία».

«Ο Τύπος αναφέρει ότι ετοιμάζετε την κατάθεση πολυνομοσχεδίου για θέματα Παιδείας», κατέληξε ο κ. Νίκος. «Ελπίζω ότι δεν είναι ακριβές. Θέλετε να κάνετε άνω-κάτω την εκπαίδευση; Κανένα πολυνομοσχέδιο δεν μπορεί να συζητηθεί στα σοβαρά εν μέσω κρίσης, με αντιπροσωπείες βουλευτών, χωρίς ακρόαση φορέων. Ούτε να το διανοηθείτε».

Τα ερωτήματα

Τα ερωτήματα που έθεσε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ στην υπουργό Παιδείας έχουν ως εξής:

  • Γιατί κρίθηκε αναγκαίο να ιδιωτικοποιηθεί μέρος του σχολικού δικτύου, με κέντρο μια αμερικανική εταιρία;
  • Ποια συγκεκριμένη ερώτηση απηύθυνε -ως όφειλε- το υπουργείο στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για τα δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών που περνούν μέσω της πλατφόρμας στον ιδιώτη και ποια απάντηση έλαβε από την Αρχή;
  • Γιατί καθυστέρησε να μεριμνήσει για την παροχή εξοπλισμού και δεδομένων σε μαθητές που δεν έχουν τους οικονομικούς πόρους, αν και το ζήτημα της επισημάνθηκε προ 15 ημερών;
  • Πού είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής; Τι κάνει σε αυτή την κρίσιμη φάση, που φυσιολογικά θα είχε καίριο ρόλο; Και μάλιστα όταν ο νέος πρόεδρός του -κατά την ακρόαση στη Βουλή- είχε δώσει ρεσιτάλ για τον εκσυγχρονισμό που θα έφερνε;
  • Τι κάνει το υπουργείο για να στηρίξει τους μαθητές όλων των σχολείων και ακόμα περισσότερο τους γονείς και τους μαθητές των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Χρειάζεται συγκεκριμένη μέριμνα για την ψυχολογική στήριξη όλων αυτών. Το υπουργείο περιορίστηκε στην έκδοση μιας μονοσέλιδης εγκυκλίου, με την οποία λέει στα στελέχη της Ειδικής Αγωγής: «κάντε ό,τι μπορείτε»!
  • Τι θα γίνει με τις πανελλήνιες εξετάσεις, ένα μείζον θέμα που απασχολεί χιλιάδες οικογένειες; Πότε θα ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι για το ύλη και το χρόνο των εξετάσεων;
  • Γιατί δεν προχωρούν οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και στη Γενική Εκπαίδευση; Διορισμούς που είχε προετοιμάσει ο ΣΥΡΙΖΑ, εξασφαλίζοντας τους αντίστοιχους πόρους; Στην έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς θα πρέπει να καλυφθούν σημαντικά διδακτικά κενά. Έχει αντιληφθεί το υπουργείο πως το Σεπτέμβριο πρέπει να είναι στη θέση τους 10.000 νέοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί; Και φυσικά όσοι αναπληρωτές είναι απαραίτητοι;
  • Γιατί κάνατε απευθείας αναθέσεις για επικοινωνία και αναρτήσεις στα social media, δεκάδων χιλιάδων ευρώ, χωρίς καμία έρευνα αγοράς; Σε μια περίπτωση μάλιστα, σε εταιρία που ιδρύθηκε πριν 45 μέρες; Αναζητήσατε άλλους επιχειρηματίες του κλάδου που στενάζουν εν μέσω κρίσης, να προσφέρουν ενδεχομένως καλύτερες και οικονομικότερες υπηρεσίες;

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πιλοτικό μάθημα εξ αποστάσεως
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 3ου Γενικού Λυκείου Νέας Φιλαδελφείας έλαβαν, χθες το απόγευμα, μέρος στην πιλοτική εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, που σχεδίασε το υπουργείο Παιδείας.
Πιλοτικό μάθημα εξ αποστάσεως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Κεραμέως θέλει, αλλά μπορεί;
Με την πεποίθηση πως «θα πάμε σταδιακά σε κάποια ομαλότητα», επικαλούμενη μάλιστα και την αισιοδοξία του καθηγητή Σωτ. Τσιόδρα, η υπουργός Παιδείας έδωσε, χθες στον ΣΚΑΪ, το στίγμα.
Η Κεραμέως θέλει, αλλά μπορεί;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μέτρα για εκπαιδευτικούς σε ιδιωτικές δομές και αναπροσαρμογή διδάκτρων
Απαγόρευση απολύσεων και ενίσχυση 800 ευρώ για όσους δεν εξακολουθούν να εργάζονται, μέτρα στήριξης για τις επιχειρήσεις αλλά και αναπροσαρμογή διδάκτρων.
Μέτρα για εκπαιδευτικούς σε ιδιωτικές δομές και αναπροσαρμογή διδάκτρων
ΒΟΥΛΗ
«Φτηνό σχολείο για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια» το σχολείο της κ. Κεραμέως
Η Νίκη Κεραμέως έφερε στη Βουλή ένα νομοσχέδιο στο μοντέλο Θάτσερ, που έχει χρεοκοπήσει, υποστήριξε ο τομεάρχης Εκπαίδευσης του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, κατά την πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών...
«Φτηνό σχολείο για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια» το σχολείο της κ. Κεραμέως
ΒΟΥΛΗ
Ακάθεκτη η Κεραμέως με «κλειστά τα αυτιά»
Με την αποδοκιμασία της αντιπολίτευσης ψηφίστηκε χθες στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που ευνοεί τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων σε βάρος των διδασκόντων.
Ακάθεκτη η Κεραμέως με «κλειστά τα αυτιά»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας