Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πέρασε το νομοσχέδιο για τις δομές εκπαίδευσης
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Πέρασε το νομοσχέδιο για τις δομές εκπαίδευσης

  • A-
  • A+

Ψηφίστηκε από την κυβερνητική πλειοψηφία το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ καταψήφισαν ΝΔ, η ΔΗΣΥ, ΚΚΕ, Ποτάμι και Χ.Α. «Παρών» ψήφισε η Ένωση Κεντρώων.

Νωρίτερα νέος γύρος αντιπαράθεσης ξέσπασε στη Βουλή μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης στη συζήτηση του σχεδίου νόμου με τον αρμόδιο υπουργό Παιδεία να επισημαίνει ότι στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα σχολείο που καλλιεργεί τη γνώση και την κοινωνικοποίηση των μαθητών.

Στην έναρξη της συνεδρίασης ο Κωνσταντίνος Γαβρόγλου ανακοίνωσε σειρά βελτιωτικών τροποποιήσεων. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνεται διάταξη με την οποία θα παραμείνουν μέχρι δύο οι θητείες των στελεχών της εκπαίδευσης αλλά το μέτρο αναστέλλεται κατά πρώτη του εφαρμογή με τρόπο ώστε, όσα στελέχη έχουν μέχρι σήμερα διανύσει πέραν της μίας θητείες, αυτές θα λογίζονται ως μια και συνεπώς θα έχουν δυνατότητα για μια ακόμη θητεία.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Αθανάσιος Μιχελής υποστήριξε το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει σύγχρονα ζητήματα, οργανώνει και καθοδηγεί ενιαία -παιδαγωγικά και επιστημονικά - τις υπάρχουσες υποστηρικτικές δομές. «Οι σχολικοί σύμβουλοι που είχαν αντικαταστήσει τους αλήστου μνήμης επιθεωρητές, ουδέποτε εξοπλίστηκαν με στοχευμένα καθήκοντα, είχαν αφεθεί να ασκήσουν τα καθήκοντά τους, κατά κανόνα, κατά την κρίση και συνείδησή τους, άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε περιορισμένα», είπε και υπογράμμισε ότι πλέον «τα κριτήρια επιλογής στελεχών είναι ίδια για όλες τις θέσεις και στηρίζονται σε τρεις πυλώνες, τα ακαδημαϊκά προσόντα στην διοικητική και διδακτική εμπειρία και στην συνολική συγκρότηση της προσωπικότητας που τεκμηριώνεται μέσα από συνέντευξη ενώπιον συμβουλίου».

«Προτείνουμε μέτρα και θεσμούς που προάγουν τη δημοκρατία, τη συλλογικότητα, την κοινωνική ευαισθησία. Αυτά δεν μπορεί να λειτουργήσουν με τον εκπαιδευτικό ως υπάλληλο, με τη διοίκηση γραφειοκρατικής ιεραρχίας, και με στελέχη μάνατζερ. Απαιτείται συλλογικός σχεδιασμός, προγραμματισμός, υλοποίηση και αξιολόγηση. Αυτό επιδιώκει το σχέδιο νόμου και καλώ τις πολιτικές δυνάμεις, πέραν της κυβερνητικής παράταξης, που τη δεκαετία του 80 υπεραμύνθηκαν, θεσμοθέτησαν με βάση αυτές τις αρχές να το στηρίξουν», είπε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ.

«Η θεμελιώδης φιλοσοφία των αλλαγών που προτείνονται σήμερα προς ψήφιση έγκειται στην εισαγωγή νέων διατάξεων που έχουν στόχο τον δομικό μετασχηματισμό του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, προκειμένου να θωρακιστεί κατά το δυνατόν το λειτούργημα των στελεχών της εκπαίδευσης» επισήμανε, μιλώντας νωρίτερα στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την αναδιοργάνωση των δομών της εκπαίδευσης, ο ειδικός αγορητής των ΑΝΕΛ, Κ. Κατσίκης. «Το σημερινό υπό ψήφιση σχέδιο νόμου συνεχίζει να υλοποιεί δομικές αλλαγές που έχει δεσμευθεί να προωθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, στο πλαίσιο ουσιωδών μεταρρυθμίσεων για την παιδεία» υπογράμμισε ο βουλευτής.

Αντίθετα, ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Ανδριανός, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «παζλ ιδεοληψίας και εξυπηρέτησης κομματικών συμφερόντων» ισχυριζόμενος «Η κυβέρνηση επιχειρεί να ξηλώσει χρήσιμες και δοκιμασμένες, στο χρόνο, δομές, να βάλει στην άκρη ικανά και έμπειρα στελέχη για να ορίσει κομματικούς θεματοφύλακες», ανέφερε ο εισηγητής της ΝΔ. Κατήγγειλε ταυτόχρονα την εξαίρεση των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση και την κατάργηση του ΠΔ152, που, σύμφωνα με την κυβέρνηση, προέβλεπε συγκεκριμένο και δεσμευτικό ποσοστό απολύσεων, μέσα από την αξιολόγηση.

«Πουθενά το ΠΔ 152 δεν μιλά για απολύσεις εκπαιδευτικών ενώ και ο νόμος 4250/2014 αναφέρεται ρητά σε αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων, διοικητικών και όχι εκπαιδευτικών. Αλλά και η σχετική εγκύκλιος του υπουργείου Δημόσιας Διοίκησης έχει ρητά ξεκαθαρίσει ότι η ποσόστωση στην αξιολόγηση, δεν ίσχυε για τους εκπαιδευτικούς», είπε ο Γιάννης Ανδριανός και υπογράμμισε: «Πιστεύουμε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ως αναγκαία προϋπόθεση για την ενίσχυση της ποιότητας στο χώρο της εκπαίδευσης».

«Εξυπηρετείτε το κομματικό σας ακροατήριο σε βάρος της εκπαίδευσης αλλά εμείς δεσμευόμαστε να επαναφέρουμε την αξιολόγηση και στους διδάσκοντες επώνυμα και τεκμηριωμένα, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα, με δίκαια και αδιάβλητα κριτήρια ως εργαλεία δουλειάς για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Δεσμευόμαστε να καταργήσουμε την παράλογη και ήδη κριθείσα από το ΣτΕ πρόβλεψη για αξιολόγηση των στελεχών της κυβέρνησης από τους υφισταμένους τους, με ανώνυμα ερωτηματολόγια», είπε ο εισηγητής της ΝΔ.

Στη συνέχεια ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, τόνισε ότι «το νομοσχέδιο προετοιμάζει το έδαφος για πιο αντιδραστικές ανατροπές στο περιεχόμενο και τη λειτουργία του σχολείου και της εκπαίδευσης» και ότι πρόκειται για έναν συνδυασμό με τα όσα προωθήθηκαν από προηγούμενες κυβερνήσεις στη βάση της στρατηγικής της ΕΕ, των εκθέσεων του ΟΟΣΑ, του ΣΕΒ και των αγορών, αλλά και της πρόσδεσης των εκπαιδευτικών και των μαθητών στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων.

Επίσης, κατήγγειλε ότι προετοιμάζεται το έδαφος για να οικοδομηθεί αυτόνομο, ταξικά κατηγοριοποιημένο σχολείο της αγοράς. «Το νομοσχέδιο δεν έχει καμία σχέση με τη βασική κοινωνική ανάγκη για δημόσια δωρεάν ολοκληρωμένη παιδεία για όλα τα παιδιά και χωρίς ταξικές διακρίσεις» σημείωσε ο κ. Συντυχάκης και πρόσθεσε ότι οι νέες δομές που προβλέπει το νομοσχέδιο θα παίξουν ρόλο ενίσχυσης τού ταξικά διαφοροποιημένου σχολείου της αγοράς, ενώ η επιλογή των στελεχών θα είναι στη βάση ενός καθοριστικού κριτηρίου, να αποδέχονται, δηλαδή, να υπηρετούν πιστά αυτό το σχολείο της αγοράς.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ ποτέ δεν έκρυψε είτε ως αντιπολίτευση, είτε ως κυβέρνηση ότι είναι υπέρ της προώθησης της αξιολόγησης, δηλαδή ενός αντιδραστικού κρατικού ελέγχου στη δουλειά των εκπαιδευτικών και στη ζωή του σχολείου. Παρακάμπτει το γεγονός ότι στον καπιταλισμό η αξιολόγηση είναι μία. Δεν υπάρχουν δύο ειδών, δεν υπάρχει καλή και κακή ως προς το περιεχόμενο και τις επιδιώξεις» τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ και παρατήρησε ότι «το νομοσχέδιο έρχεται να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην ειδική αγωγή, σε βάρος των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο Γιώργος Μαυρωτάς από το Ποτάμι χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου «άσκηση επί χάρτου με ολίγη από ρεβανσισμό και πελατειασμό» και κάλεσε την κυβέρνηση να ξεκινήσει τις κρίσεις από τους περιφερειακούς διευθυντές, διαφορετικά δεν έχει βάση η εξαγγελία της ότι επέρχεται αποκομματικοποίηση με την κατάρτιση των διορισμών των περιφερειακών διευθυντών.

Όπως ανέφερε ο κ. Μαυρωτάς, δεν είναι δυνατόν για όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, περιφερειακούς διευθυντές, διευθυντές εκπαίδευσης, συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, τα κριτήρια να είναι ίδια και ίδια η μοριοδότηση. Παράλληλα, σημείωσε ότι τα κριτήρια της μοριοδότησης είναι τέτοια, ώστε να ευνοούνται συγκεκριμένες ομάδες και να πλήττονται άλλες. Για τη θητεία των στελεχών, ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού είπε ότι ο περιορισμός τους είναι ένα οριζόντιο μέτρο που αποδεικνύει την αποτυχία του συστήματος.

«Πρέπει να είναι ισόβιοι οι σχολικοί σύμβουλοι; Ασφαλώς και όχι. Έναν καλό και φιλότιμο σχολικό σύμβουλο μετά από έξι χρόνια πρέπει υποχρεωτικά να τον αλλάζεις; Ασφαλώς και όχι. Ποιο, λοιπόν, είναι το κλειδί για να ισορροπήσει το σύστημα; Αυτό που αποφεύγετε όπως ο διάβολος το λιβάνι, η αξιολόγηση. Όχι, λοιπόν, στεγανά, όχι κλειστό κλαμπ το σώμα των σχολικών συμβούλων, αλλά όχι και οριζόντια μέτρα επί δικαίων και αδίκων για να γίνει απλώς μία ανανέωση του στόλου με πλοία που θα έχουν τη δική σας σημαία» τόνισε ο κ. Μαυρωτάς.

 

 

ΒΟΥΛΗ
Κέρδισε το πολυνομοσχέδιο και τη Μεγαλοοικονόμου
Δεκτό με 154 «ναι» και 141 «όχι» έγινε στο σύνολό του το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης. Εκτός από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝ.ΕΛΛ. υπερψήφισε και η μέχρι πρότινος...
Κέρδισε το πολυνομοσχέδιο και τη Μεγαλοοικονόμου
ΒΟΥΛΗ
Υπερψηφίστηκε το ν/σ του υπ. Παιδείας και η διάταξη της ιθαγένειας
Νομοσχέδιο-σκούπα με φωτογραφικές διευθετήσεις χαρακτήρισε η αξιωματική αντιπολίτευση το σχέδιο νόμου για το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Η κυβέρνηση δέχτηκε επικρίσεις και για τη διαδικασία του...
Υπερψηφίστηκε το ν/σ του υπ. Παιδείας και η διάταξη της ιθαγένειας
ΒΟΥΛΗ
Σε πυρετώδεις ρυθμούς η Ολομέλεια
Εντείνονται οι εργασίες στο Κοινοβούλιο, όπου στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας ψηφίζεται το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για την κινητικότητα στο Δημόσιο αλλά και οι διατάξεις για την απλοποίηση της...
Σε πυρετώδεις ρυθμούς η Ολομέλεια
ΒΟΥΛΗ
Αυλαία στη Βουλή με το ν/σ του υπ. Παιδείας
Τη Δευτέρα, 29 Αυγούστου, ξεκινάει η νέα κοινοβουλευτική περίοδος, με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας -για τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών- να την εγκαινιάζει. Η κυβέρνηση επιθυμεί να...
Αυλαία στη Βουλή με το ν/σ του υπ. Παιδείας
ΒΟΥΛΗ
Στις Βρυξέλλες με ψηφισμένα τα προαπαιτούμενα
Με 153 «ναι» και 145 κατά ψηφίσθηκε το βράδυ της Κυριακής το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα μέτρα για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης. «Ναι» επί της αρχής από τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Βασιλική...
Στις Βρυξέλλες με ψηφισμένα τα προαπαιτούμενα
ΒΟΥΛΗ
Υπερψηφίσθηκε με 153 ψήφους το πολυνομοσχέδιο
Ψηφίσθηκε με 153 «ναι» το βράδυ της Κυριακής το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα μέτρα για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης. «Ναι» επί της αρχής από τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Βασιλική Κατριβάνου, που...
Υπερψηφίσθηκε με 153 ψήφους το πολυνομοσχέδιο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας