Αθήνα, 26°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
26°C
26.8° 23.8°
2 BF
37%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
25.5° 22.5°
1 BF
48%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
22°C
21.6° 20.0°
1 BF
50%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
18°C
17.9° 17.9°
0 BF
77%
Βέροια
Αίθριος καιρός
23°C
22.6° 22.6°
1 BF
54%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
59%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
22°C
22.0° 22.0°
2 BF
53%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
21°C
22.2° 20.2°
3 BF
68%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
25°C
25.0° 24.9°
2 BF
44%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
24°C
24.4° 24.4°
4 BF
53%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
24°C
23.8° 23.8°
2 BF
57%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
25°C
24.8° 24.8°
2 BF
29%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
22°C
21.7° 21.7°
1 BF
55%
Λαμία
Αίθριος καιρός
24°C
24.4° 23.4°
1 BF
42%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
22°C
22.1° 19.8°
1 BF
81%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
19°C
19.4° 18.8°
0 BF
52%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
24°C
24.4° 24.4°
0 BF
55%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
21°C
20.8° 20.8°
2 BF
88%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.0° 18.0°
1 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Τετάρτη, 18 Ιουνίου, 2025
Ose_1020
Φωτογραφία Αρχείου Eurokinissi

«Ο ΟΣΕ λειτουργεί πάνω σε μία κόκκινη γραμμή»

Επιστολή της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών από το 2021, με αποδέκτη, τον Κ. Μητσοτάκη, έφερε στη δημοσιότητα ο Σ. Φάμελλος - «Η μη αντιμετώπιση της κατάστασης εγκυμονεί κινδύνους και για την ασφάλεια των εργαζομένων αλλά και για την ασφάλεια της κυκλοφορίας».

Μια... ξεχασμένη επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Σιδηροδρομικών, από το 2021, στην οποία έθεταν ζήτημα για την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων, έφερε το βράδυ της Πέμπης στη δημοσιότητα ("Action24") ο Σωκράτης Φάμελλος. Πρώτος στη λίστα αποδεκτών του εγγράφου είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Με τον τρόπο αυτό, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία δεν αφήνει αμφιβολία ότι θα ζητηθεί να διερευνηθούν ευθύνες και του πρωθυπουργού.

Η τρισέλιδη επιστολή, με ημερομηνία 20/9/2021, απευθύνεται κατά σειρά στο γραφείο πρωθυπουργού, στον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή, τους υφυπουργούς Μιχάλη Παπαδόπουλο και Γιώργο Καραγιάννη, τον γ.γ. του Υπουργείου Γιάννη Ξιφαρά, τα κόμματα, τέλος, τον πρόεδρο – διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Σπύρο Πατέρα και τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο Θανάση Κοτταρά. Η επιστολή που υπογράφεται από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας, Παναγιώτη Παρασκευόπουλο και τον γενικό γραμματέα Ιωάννη Ντίτσα, είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου εστιασμένη στα μεγάλα προβλήματα στελέχωσης του Οργανισμού. Έχουν, μάλιστα, προηγηθεί και άλλα έγγραφα και προφορικές οχλήσεις, υποστηρίζουν οι δύο συνδικαλιστές της Π.Ο.Σ, με ένα αίτημα: προσλήψεις.

Προλαμβάνοντας εξ άλλου την πάγια κριτική περί συνδικαλιστικών αιτημάτων, οι δύο υπογράφοντες κρούουν τον πρώτο κώδωνα κινδύνου: «Η τραγική έλλειψη προσωπικού στον Οργανισμό δεν αποτελεί ένα τετριμμένο συνδικαλιστικό αίτημα, αλλά μια αναγκαιότητα η οποία απορρέει από τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα της ασφαλούς λειτουργίας των Σιδηροδρόμων», επισημαίνουν και επικαλούνται τη μελέτη της εταιρείας PRICE WATER HOUSE (2010) που «αποτέλεσε τη βάση για το τότε πρόγραμμα εξυγίανσης (και) προέβλεπε για την εύρυθμη λειτουργία του ΟΣΕ 2.100 εργαζόμενους».

Και συνεχίζουν: «Σήμερα έντεκα (11) χρόνια μετά, οι συνεχείς αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης, οδηγούν σε τέλμα τον ΟΣΕ καθότι υπηρετούν μόνο 930 εργαζόμενοι. Το δε ηλικιακό προφίλ των υπηρετούντων, καταδεικνύει περίτρανα ότι ο Οργανισμός είναι "ημιθανής και στην εντατική", αφού στα επόμενα 2-3 έτη θ' αποχωρήσουν περίπου ακόμη 600 εργαζόμενοι και ο ΟΣΕ θα απωλέσει την τεράστια τεχνογνωσία που αυτοί διαθέτουν». Η κατάσταση δυσχεραίνεται από δύο ακόμη παράγοντες: τις χρονοβόρες διαδικασίες στο ΑΣΕΠ αλλά και την περίοδο εκμάθησης, από την οποία πρέπει να περάσει κάθε νεοπροσληφθείς.

Πάντως, οι δύο επικεφαλής της Π.Ο.Σ. δεν μένουν μόνο στις επιστολές: «Μετά τις πολυετείς αγωνιώδεις προσπάθειές μας και τις καθημερινές προστριβές με τις Διοικήσεις του ΟΣΕ, ενημερωθήκαμε από το Διευθύνοντα Σύμβουλο, ότι έχει αποστείλει αίτημα, για διακόσιες ενενήντα (290) προσλήψεις εδώ και τέσσερις (4) μήνες, χωρίς ακόμα να έχει απαντηθεί».

Ενώ είναι συγχρόνως ιδιαιτέρως επιβαρυντική η επιστολή τους για την ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου αφού «στη μία και μοναδική συνάντηση της Ομοσπονδίας μας με τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, στο εν λόγω αίτημά μας, η απάντηση ήταν αρνητική, καθώς βασίστηκε σε αυθαίρετα στοιχεία που οδηγούσαν στο συμπέρασμα ότι ο ΟΣΕ δεν χρειάζεται προσωπικό αλλά σωστή κατανομή του υπάρχοντος».

Συμπέρασμα; «Αντιλαμβάνεται πλέον και ο πιο αδαής, ότι ο ΟΣΕ λειτουργεί πάνω σε μία κόκκινη γραμμή, καθώς η έλλειψη προσωπικού σε καίριες ειδικότητες δυσχεραίνει την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης και το μεταφορικό έργο των εταιρειών εκμετάλλευσης». Ενώ ξεκαθαρίζουν προς όλους τους αποδέκτες, ότι «σε ενδεχόμενες δυσμενείς εξελίξεις, δεν μπορεί να αποδοθούν ευθύνες στο προσωπικό, κατά τη συνήθη πρακτική του ανθρώπινου λάθους, καθώς αυτές θα είναι απόρροια της τραγικής κατάστασης που έχει έως σήμερα διαμορφωθεί». Ισχυρισμός που ακούσθηκε και μετά την τραγωδία των Τεμπών.

Εν κατακλείδι, «βάσει των ανωτέρω στοιχείων, που περιγράφουν την τραγική έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η μη αντιμετώπιση της κατάστασης εγκυμονεί κινδύνους και για την ασφάλεια των εργαζομένων αλλά και για την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Ως εκ τούτου, κάνουμε έκκληση, προς όλους σας, ζητώντας ν' αντιληφθείτε την κρισιμότητα της κατάστασης», καταλήγουν.

Το έγγραφο – φωτιά είναι κατατεθειμένο στη δικογραφία, δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, βάζοντας έτσι μέσα στο κάδρο και τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Καθώς, όμως, η Νέα Αριστερά προβληματίζεται σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο – στη λογική μήπως ο θύτης να γίνει θύμα – ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ μάλλον θα πρέπει να αναζητήσει εφεδρείες από τους ανεξάρτητους βουλευτές προκειμένου να φθάσει το μαγικό αριθμό «30», που απαιτείται για την κατάθεση χωριστής πρότασης. 

Ακολουθεί η επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Σιδηροδρομικών (2021):

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Ο ΟΣΕ λειτουργεί πάνω σε μία κόκκινη γραμμή»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας