Αθήνα, 24°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
24°C
25.6° 22.8°
2 BF
31%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
21°C
22.6° 19.8°
1 BF
41%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
23°C
23.3° 23.3°
3 BF
56%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
16°C
16.3° 16.3°
1 BF
49%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
20°C
20.5° 20.5°
3 BF
51%
Βέροια
Αίθριος καιρός
22°C
22.0° 22.0°
0 BF
43%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
17°C
17.1° 17.1°
2 BF
47%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
22°C
21.7° 21.7°
2 BF
37%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
24.9° 24.1°
4 BF
52%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
20°C
21.0° 20.0°
1 BF
73%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
22°C
22.3° 22.3°
2 BF
49%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
23°C
22.6° 22.6°
2 BF
43%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
20°C
19.6° 19.6°
3 BF
51%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
21°C
21.5° 21.5°
2 BF
38%
Λαμία
Αίθριος καιρός
21°C
22.3° 20.7°
2 BF
44%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
22°C
21.6° 21.6°
3 BF
81%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
24°C
23.8° 23.8°
2 BF
21%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
19°C
19.4° 19.4°
1 BF
63%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
19°C
19.2° 19.2°
2 BF
62%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
45%
ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 18 Μαΐου, 2025
trena hellenic train
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI

«Εθνική κοροϊδία» οι εξαγγελίες Μητσοτάκη, απαντά η αντιπολίτευση

«Η επιλογή να παραδώσει τη διοίκηση κρίσιμων λειτουργιών του ΟΣΕ σε ξένο οργανισμό έναντι αδρής αμοιβής δεν συνιστά μεταρρύθμιση, αλλά ομολογία αποτυχίας», αναφέρει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ • «Και μόνο ο παραλληλισμός με τη ΔΕΗ είναι αρκετός για να καταλάβει και ο πιο ανυποψίαστος τι ακριβώς ετοιμάζουν», σημειώνει το ΚΚΕ

Το σχέδιο της κυβέρνησης για «μία νέα ΔΕΗ» στον σιδηρόδρομο δεν φαίνεται πως ικανοποίησε τα κόμματα της αντιπολίτευσης που κάνουν λόγο για «κοροϊδία» Μητσοτάκη, 26 μήνες μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη και το κουκούλωμα του εγκλήματος

«Αντί να αναμετρηθεί με τις βαθιές παθογένειες του σιδηροδρόμου που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, η κυβέρνηση, επιλέγει για ακόμη μία φορά να κινηθεί σε έναν επικοινωνιακό αποπροσανατολισμό, παρουσιάζοντας ως «μεταρρύθμιση» ένα σχέδιο που ανακυκλώνει τα ίδια προβλήματα», αναφέρει εισαγωγικά η ανακοίνωση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου.

«Η επιλογή να παραδώσει τη διοίκηση κρίσιμων λειτουργιών του ΟΣΕ σε ξένο οργανισμό έναντι αδρής αμοιβής δεν συνιστά μεταρρύθμιση, αλλά ομολογία αποτυχίας. Αντί να ενισχυθεί η δημόσια διαχείριση με ουσιαστική αναβάθμιση τεχνογνωσίας και προσωπικού, εισάγεται ένα ασαφές και αδιαφανές σχήμα "τεχνικής διαχείρισης", χωρίς θεσμικές εγγυήσεις και χωρίς ουσιαστικό έλεγχο», προσθέτει ο βουλευτής. 

«Δια στόματος πρωθυπουργού ανακοινώθηκε η χρήση συστήματος γεωεντοπισμού (GPS) των τρένων. Δεν διασαφήνισε ωστόσο ο κ. Μητσοτάκης, πως θα χρησιμοποιηθεί το εν λόγω σύστημα σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που υπάρχουν γαλαρίες χιλιάδων χιλιομέτρων χωρίς δορυφορική σύνδεση και ενώ όλοι γνωρίζουν ότι σε μεγάλο μέρος του σιδηροδρόμου δεν υπάρχει καν δυνατότητα τηλεφωνικής σύνδεσης, χρήσης κινητής τηλεφωνίας από επιβάτες αλλά ούτε και σύνδεση με το ίντερνετ! Το σύστημα γεωεντοπισμού ΔΕΝ αποτελεί δικλείδα ασφαλείας. Τα μοναδικά συστήματα που εγγυώνται την ασφάλεια κυκλοφορίας σε γραμμές υψηλών ταχυτήτων και προαστιακές γραμμές με πυκνή συχνότητα κυκλοφορίας είναι η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση και το ETCS», προσθέτει. 

ΚΚΕ: «"Νέος ΟΣΕ" από τα ίδια υλικά» 

«Δύο και πλέον χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών και ενώ διαβιβάζεται στη Βουλή η δικογραφία για ποινικές ευθύνες πρώην Υπουργών Μεταφορών της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Μητσοτάκης έρχεται να ξανα-εξαγγείλει μέτρα ασφαλείας και να παρουσιάσει τον "νέο ΟΣΕ", που, όμως, είναι φτιαγμένος από τα ίδια υλικά, αυτά των κατευθύνσεων της ΕΕ που οδήγησαν στο έγκλημα, δηλαδή την εμπορευματοποίηση και την επιχειρηματική λειτουργία, που, εκτός των άλλων, αντιμετωπίζει την ασφάλεια ως "κόστος"», αναφέρει το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του «για την τοποθέτηση Μητσοτάκη στο υπουργικό συμβούλιο για τον σιδηρόδρομο και τις εξελίξεις σχετικά με το έγκλημα των Τεμπών».

«Στη βάση αυτών των κατευθύνσεων μειώθηκε δραματικά το προσωπικό του ΟΣΕ, ιδιωτικοποιήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αδειοδοτήθηκαν να κυκλοφορούν στη χώρα μας τρένα που δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές πυροπροστασίας, ενώ σε όλη την ΕΕ κυκλοφορούν πάνω από 5.000 βαγόνια που είναι "για παλιοσίδερα", σύμφωνα με ομολογία των ίδιων των εκπροσώπων της. Και μόνο ο παραλληλισμός με τη ΔΕΗ των πανάκριβων τιμολογίων και των χιλιάδων διακοπών ρεύματος ως πρότυπο για τον "νέο ΟΣΕ", είναι αρκετός για να καταλάβει και ο πιο ανυποψίαστος τι ακριβώς ετοιμάζουν και στον σιδηρόδρομο... Κατά τα άλλα, ο κ. Μητσοτάκης εντόπισε και πάλι τις διαχρονικές ευθύνες του κράτους, μόνο που αυτές δεν "έπεσαν από τον ουρανό", αλλά είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που υλοποίησαν όλες οι κυβερνήσεις και φυσικά αυτές της ΝΔ, όπως και η δική του», προσθέτει η ανακοίνωση του κόμματος και καταλήγει:

«Γι' αυτό και "απάντηση στο συλλογικό πένθος", όπως χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός τη δίκαιη οργή του λαού και της νεολαίας για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, δεν είναι η συνέχιση του ίδιου δρόμου, αλλά να φτάσει αυτός ο αγώνας μέχρι τέλους, για την απόδοση όλων των ποινικών και πολιτικών ευθυνών και για σύγχρονες, ασφαλείς, αποκλειστικά κρατικές Μεταφορές, που θα λειτουργούν με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και όχι το κέρδος».
 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Εθνική κοροϊδία» οι εξαγγελίες Μητσοτάκη, απαντά η αντιπολίτευση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας