Στον προγραμματικό λόγο και στα προβλήματα της καθημερινότητας των πολιτών επιστρέφει και πάλι το ΠΑΣΟΚ, έπειτα από ένα διάστημα περίπου δύο εβδομάδων όπου την επικαιρότητα απασχολούσε σχεδόν μονοθεματικά η πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη. Το τραγικό δυστύχημα ήταν άλλωστε και ο λόγος αναβολής της θεματικής εκδήλωσης που τελικά πραγματοποιήθηκε χθες στο Ηράκλειο της Κρήτης με αντικείμενο την παρουσίαση πτυχών του οικονομικού προγράμματος της Χαριλάου Τρικούπη, με τίτλο «Ανθεκτική οικονομία - δίκαιη κοινωνία - ισχυρή Ελλάδα».
Δίνοντας το στίγμα της φιλοσοφίας του, ο Νίκος Ανδρουλάκης αναφέρθηκε στη διαφορετική αντίληψη του ΠΑΣΟΚ σε σχέση με τη Ν.Δ. και τον ΣΥΡΙΖΑ, για τους οποίους έχει υποστηρίξει ότι πρόκειται για δύο αναξιόπιστα συστήματα εξουσίας που κρατούν δέσμια τη χώρα. Μάλιστα, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του στο «Ράδιο Κρήτη», «δεν υπάρχει στρατηγικό σχέδιο, μόνο αναξιοκρατία», ενώ, αφού κατηγόρησε τον κ. Μητσοτάκη ότι έχει αποτύχει παταγωδώς και τον κ. Τσίπρα ότι δεν αποτελεί εναλλακτική λύση, ξεκαθάρισε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν αλλάζει στρατηγική και πορεύεται με γνώμονα το τρίπτυχο «πρόοδος, ρεαλισμός, πολιτικό ήθος» και το αίτημα να μπει ένα τέρμα στη λογική του κράτους-λάφυρο «μόνο και μόνο για να διατηρούν κάποιοι το τιμόνι της εξουσίας».
Αναφερόμενος στις δημοκοπήσεις, έκανε λόγο για «αγωνία πολλών ισχυρών συστημάτων να διατηρήσουν αλώβητο το σύστημα εξουσίας Μητσοτάκη» και πρόσθεσε ότι για να υπάρξει μια μεγάλη αλλαγή, πρέπει να αναγνωριστεί το πρόβλημα. Κάλεσε δε τους πολίτες να στηρίξουν την πρόταση του κόμματός του, διαβεβαιώνοντας ότι «ψηφίζεις ΠΑΣΟΚ, βγαίνει ΠΑΣΟΚ», ένα κόμμα -όπως σημείωσε- «χρήσιμο είτε στην κυβέρνηση είτε στην αντιπολίτευση».
Σε σχέση με το δυστύχημα στα Τέμπη, επιτέθηκε στην κυβέρνηση της Ν.Δ. για τις ευθύνες που δεν αναλαμβάνει και την επικοινωνιακή τακτική του πρωθυπουργού. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι πάντα υπάρχουν δικλίδες ασφαλείας για τα ανθρώπινα λάθη, ενώ «κάρφωσε» τη Ν.Δ. για την παράνομη μετάταξη του σταθμάρχη. Δεν παρέλειψε πάντως να αφήσει αιχμές για την ιδιωτικοποίηση «χωρίς κανόνες» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί ΣΥΡΙΖΑ και με το πολύ χαμηλό τίμημα των 45 εκατομμυρίων ευρώ, όταν το 2013 η διαπραγμάτευση εκκινούσε από το ποσό των 300 εκατομμυρίων «και τότε ο κ. Τσίπρας το χαρακτήριζε ψίχουλα». Επιπλέον, υπενθύμισε ότι η σύμβαση για την τηλεδιοίκηση υπεγράφη το 2014, έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016, ωστόσο έλαβε επτά παρατάσεις μέχρι σήμερα που παραμένει ανολοκλήρωτη.
Σιδηρόδρομος
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την εκδήλωση, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επικεντρώθηκε στην εναλλακτική αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης με κατεύθυνση των πόρων σε κρίσιμες υποδομές όπως ο σιδηρόδρομος, σε υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, στα ενεργειακά δίκτυα και στις δομές του κοινωνικού κράτους, ενώ οι Νίκος Χριστοδουλάκης (πρώην υπουργός και επικεφαλής του Ινστιτούτου In Social), Δημήτρης Σπυράκος (συντάκτης του νόμου του ΠΑΣΟΚ του 2010 για την προστασία της πρώτης κατοικίας και γραμματέας του Τομέα ιδιωτικού χρέους και προστασίας των δανειοληπτών του ΠΑΣΟΚ) και Δημήτρης Αναστασόπουλος (αναπληρωτής γραμματέας του ίδιου τομέα) παρενέβησαν με επιμέρους τοποθετήσεις.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας