• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 19.8°C / 24.0°C
    4 BF
    47%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.3°C / 26.5°C
    3 BF
    39%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.4°C / 26.0°C
    0 BF
    30%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 24.9°C
    3 BF
    20%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 25.2°C
    5 BF
    31%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.9°C / 26.0°C
    0 BF
    32%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 23.7°C
    1 BF
    21%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    1 BF
    23%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.1°C / 23.8°C
    4 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 21.2°C
    5 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.9°C / 22.8°C
    5 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.0°C / 21.7°C
    4 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    0 BF
    47%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.3°C / 24.9°C
    2 BF
    23%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.2°C / 25.5°C
    2 BF
    41%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 24.9°C
    3 BF
    59%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.1°C / 23.0°C
    4 BF
    33%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.3°C / 23.3°C
    3 BF
    44%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.6°C / 26.1°C
    2 BF
    35%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    2 BF
    30%
ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Κρ. Αρσένης: «Ατομική ευθύνη» και η ασφάλεια των διανομέων

  • A-
  • A+

Το ζήτημα της έλλειψης προδιαγραφών ασφαλείας για τους διανομείς - οδηγούς δικύκλων έφερε στη βουλή με δύο επίκαιρες ερωτήσεις στα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Εργασίας ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένης.

Τέσσερις φορές αναφέρθηκε στην ομιλία του στη βουλή στην “ατομική ευθύνη” των ίδιων των διανομέων για τα οχήματά τους ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής και ούτε μία φορά δεν είπε τη λέξη “εταιρεία”. Η ερώτηση όμως του βουλευτή του ΜέΡΑ25 αφορούσε ακριβώς την ευθύνη των εταιρειών και του κράτους για την κυκλοφορία χιλιάδων δικυκλιστών διανομέων χωρίς προδιαγραφές ασφαλείας ορισμένες από το κράτος και χωρίς τεχνικούς ελέγχους.

Στην Ελλάδα, σε αντίθεση με το τι συμβαίνει στις ευρωπαϊκές χώρες, στα μηχανάκια φορτώνονται κουτιά - πολλές φορές ογκώδη - αντί για σάκους, με κίνδυνο εγκλωβισμού των οδηγών σε περίπτωση ατυχήματος. Στα εγχειρίδια χρήσης των κατασκευαστών δικύκλων αναφέρεται ότι πρέπει να αποφεύγεται η χρήση αξεσουάρ για μεταφορά φορτίου που μειώνουν τη σταθερότητα του οχήματος γιατί πλευρικοί άνεμοι πιθανά θα προκαλέσουν αστάθεια. Όταν όμως τα δίκυκλα περνούν από ΚΤΕΟ, τα κουτιά αφαιρούνται κατά τη διάρκεια του ελέγχου. Είναι ή δεν είναι νόμιμη η χρήση τους; Ο κ. Καραμανλής μας είπε ότι νόμος υπάρχει αλλά «για να είμαστε ειλικρινείς, το πρόβλημα είναι ότι συνήθως αυτά τα μηχανάκια όταν περνάνε ΚΤΕΟ δεν περνάνε με το κουβούκλιο από πίσω». Εμμέσως δηλαδή ο υπουργός μάς λέει ότι η διαδικασία είναι παράνομη. Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή το κουβούκλιο είναι προσθήκη, και αν εφαρμοστεί ο νόμος να ελέγχονται τα δίκυκλα με το κουβούκλιο στα ΚΤΕΟ, θα πρέπει να υπάρχει πιστοποίηση της προσθήκης από το υπουργείο. Αλλά αυτή η διαδικασία δεν είναι δυνατό να συμβεί επειδή η μάζα του προσαρτώμενου χώρου είναι μεγαλύτερη των προδιαγραφών του πιστοποιητικού συμμόρφωσης. «Να σας πω τι θα συμβεί αν μας πείτε εδώ ότι δεν είναι νόμιμα; Θα συμβεί κάτι πολύ απλό. Οι εταιρείες θα χρειαστεί να συμμορφωθούν, να έχουν τον δικό τους στόλο οχημάτων, να είναι ασφαλή και όχι να έχουν τα μηχανάκια που δε μπορούν αυτή τη στιγμή να τηρούν τις προδιαγραφές με τις κούτες από πίσω», είπε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25.

Η κατάσταση είναι τόσο δραματική που διευθυντές σχολείων φτάνουν να απευθύνονται στην αστυνομία της περιοχής τους, γιατί παιδιά, οι μαθητές τους, κάνουν τέτοιες δουλειές, και βλέπουν ότι δεν είναι ασφαλή. Αλλά για τον υπουργό Υποδομών φταίνε οι οδηγοί δικύκλων, γιατί «εάν σε κάποιες περιπτώσεις αυτά τα κουτιά τοποθετούνται πρόχειρα, αυτό αποτελεί και ευθύνη του ίδιου του οδηγού, όπως αποτελεί ευθύνη του ίδιου του οδηγού αν φοράει κράνος ή αν παραβιάζει τον σηματοδότη». Τον νόμο για τις προδιαγραφές ασφαλείας δεν τον φτιάχνουν οι διανομείς - είναι ευθύνη του κράτους - και είναι προκλητική η απόπειρα του υπουργού να συνδέσει την υποχρέωση αυτή με τον τρόπο οδήγησης.

Πλάι-πλάι με την “ατομική ευθύνη” του υπουργού Υποδομών ήρθε η “ευελιξία” του υφυπουργού Εργασίας. «Αυτό το πράγμα που λέμε ‘Gig Economy’, δηλαδή εργασία μέσω πλατφόρμας, είναι μια εργασιακή πραγματικότητα που προσφέρει ευελιξία σε επιχειρήσεις αλλά και στους εργαζόμενους», μας είπε ο κ. Τσακλόγλου. Καταλαβαίνουμε ότι την “ευελιξία” αυτή ενισχύει το γεγονός ότι ΚΥΑ για τις προδιαγραφές ασφαλείας δεν έχει ακόμα εκδοθεί, παρότι από το 2019 (άρθρο 56 του ν.4619) προβλέπεται η έκδοση ΚΥΑ με την οποία θα καθοριστούν τα πιστοποιητικά για την ορθή συντήρηση των οχημάτων, το είδος και τις προδιαγραφές του εξοπλισμού προστασίας, τις προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του προσαρτώμενου αποθηκευτικού χώρου, και άλλες ρυθμίσεις. Τρία χρόνια έχουν περάσει, διανομείς έχουν σκοτωθεί την ώρα της δουλειάς, και ακόμα δεν έχει εκδοθεί η ΚΥΑ. Μόλις τον Φεβρουάριο του ‘21 συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας “για την κατάρτιση σχεδίου ΚΥΑ”. 

«Έχετε υποχρέωση. Βγάλτε τις προδιαγραφές. Ενάμιση χρόνο τι κάνει αυτή η επιτροπή; Ποιος σας σταματάει, οι εταιρείες;», τόνισε ο Κρίτων Αρσένης και πρόσθεσε: «Κράνος με προδιαγραφή C202206. Δεν είναι στοιχειώδες; Δε θα έπρεπε το πανωφόρι να είναι για όλες τις εποχές του χρόνου, αδιάβροχη προστασία, ολόσωμες προδιαγραφές CN343IV και γάντια με προδιαγραφές CE; Ένα κουτί τους δίνουν οι εταιρείες. Σε περίπτωση που γίνει ένα ατύχημα, τι θα πάθουν αυτοί οι εργαζόμενοι; Εγκλωβίζονται μεταξύ κουτιού και οχήματος. Είναι συνθήκες αυτές; Δουλεύουν οι εργαζόμενοι με την εφαρμογή να χτυπάει συνέχεια και οδηγούν με το ένα χέρι και κρατάνε το κινητό στο άλλο! Είναι συνθήκες εργασίας αυτές; Και το κίνητρο είναι η ταχύτητα και βάζουν τους ανθρώπους να κάνουν διάφορες παραβάσεις του ΚΟΚ γιατί αλλιώς στο τέλος θα απολυθούν. Κάνετε πλήρη κάλυψη ως κυβέρνηση στην ασυδοσία αυτών των εταιρειών, που έχουν δει τα κέρδη τους να πολλαπλασιάζονται, να εκτινάσσονται, και έχουν εξουθενώσει τους εργαζόμενους να δουλεύουν, να λειτουργούν σε πλήρη εργασιακή ανασφάλεια».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
«Για λογαριασμό ποιανού ποδοπατά η κυβέρνηση τη δικαιοσύνη;»
Απαντήσεις από το υπΟΙΚ γιατί ο διαχειριστής που η ίδια η κυβέρνηση διόρισε στη ΛΑΡΚΟ απαξίωνε όλο αυτό το διάστημα τους εργαζόμενους και αρνούνταν να μιλήσει μαζί τους ως όφειλε, ζήτησε ο Κρίτων Αρσένης.
«Για λογαριασμό ποιανού ποδοπατά η κυβέρνηση τη δικαιοσύνη;»
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
«Ανίκανη η κυβέρνηση να προστατεύσει την Αθήνα από τις δασικές πυρκαγιές»
Εύλογα ερωτήματα που απασχολούν την κοινή γνώμη έφερε στη Βουλή, μετά το επιτελικό φιάσκο στην αντιμετώπιση της φωτιάς σε Άνω Γλυφάδα και τη Βούλα, ο Κρίτων Αρσένης.
«Ανίκανη η κυβέρνηση να προστατεύσει την Αθήνα από τις δασικές πυρκαγιές»
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
«Καταργήστε την ελάχιστη βάση εισαγωγής, προστατέψτε στοιχειωδώς τα παιδιά»
Την «τιμωρητική» απέναντι στους μαθητές πρακτική του ΥΠΑΙΘ να ανεβάζει κυριολεκτικά τελευταία στιγμή, επιπλέον ύλη στην Τράπεζα Θεμάτων, αλλά και το «μαχαίρι» στους εισακτέους, καταγγέλλει ο Κρίτων Αρσένης.
«Καταργήστε την ελάχιστη βάση εισαγωγής, προστατέψτε στοιχειωδώς τα παιδιά»
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Για το νερό και τη σχολική στέγαση ερωτά την κυβέρνηση ο Κρίτων Αρσένης
Να παραιτηθεί καλεί τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και πρώην πρόεδρο του ΣτΕ Παναγιώτη Πικραμμένο, ο βουλευτής του ΜέΡΑ25, καταγγέλλοντας ότι εσκεμμένα δεν εφαρμόζονται οι δικαστικές αποφάσεις.
Για το νερό και τη σχολική στέγαση ερωτά την κυβέρνηση ο Κρίτων Αρσένης
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Κ. Αρσένης: Σταματήστε τις παράνομες εργασίες της Cosco στο λιμάνι
Απαντήσεις από το υπουργείο Ναυτιλίας για την άρνηση της κυβέρνησης να εφαρμόσει την απόφαση του ΣτΕ για «πάγωμα» εργασιών της COSCO-ΤΕΚΑΛ στην Πειραϊκή, ζητάει με επίκαιρη ερώτηση ο βουλευτής του ΜέΡΑ25.
Κ. Αρσένης: Σταματήστε τις παράνομες εργασίες της Cosco στο λιμάνι
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Κρ. Αρσένης για Ναυάγιο: Σχετίζεται η διάνοιξη δρόμου με την «τουριστική αξιοποίηση»;
Στη Βουλή φέρνει το τερατούργημα που επιχειρείται στο Ναυάγιο της Ζακύνθου ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένης, με αφορμή τον σχεδιασμό για τη διάνοιξη «δασικού» δρόμου στην περιοχή.
Κρ. Αρσένης για Ναυάγιο: Σχετίζεται η διάνοιξη δρόμου με την «τουριστική αξιοποίηση»;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας