Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.8°C / 20.6°C
    3 BF
    42%
  • Θεσσαλονίκη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.2°C / 18.3°C
    3 BF
    18%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    16°C 12.8°C / 19.4°C
    3 BF
    48%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.8°C / 16.0°C
    2 BF
    25%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 16.0°C
    4 BF
    44%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 18.9°C
    2 BF
    33%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    2 BF
    26%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    14°C 8.3°C / 16.7°C
    3 BF
    48%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 21.1°C
    2 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    2 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 19.0°C
    3 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    2 BF
    56%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 16.0°C
    4 BF
    55%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 19.0°C
    0 BF
    30%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 12.8°C / 20.0°C
    3 BF
    30%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    3 BF
    60%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.6°C / 19.0°C
    3 BF
    42%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.9°C / 16.0°C
    2 BF
    44%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 18.9°C
    1 BF
    41%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    2 BF
    26%
Επανασύσταση Ρυθμιστικής Αρχής και ίδρυση Δημόσιας Αρχής Λιμένων
EUROKINISSI

Επανασύσταση Ρυθμιστικής Αρχής και ίδρυση Δημόσιας Αρχής Λιμένων

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η επανασύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) ως Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής και η ίδρυση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ) ως αυτοτελούς και ανεξάρτητης υπηρεσιακής μονάδας του υπουργείου Ναυτιλίας συμπεριλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή. Πρόκειται για μία μνημονιακή υποχρέωση (ΡΑΛ) και για μία κυβερνητική απόφαση (ΔΑΛ), η καθεμία Αρχή έχει διαφορετικούς σκοπούς και αρμοδιότητες, ενώ η ΔΑΛ αποτελεί προϋπόθεση της ολοκλήρωσης της πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ στην Cosco.

Αποστολή της ΡΑΛ θα είναι η εποπτεία και η διασφάλιση της νομιμότητας των σχέσεων μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων του εθνικού λιμενικού συστήματος, ενώ σκοπός της ΔΑΛ θα είναι κυρίως η άσκηση των υπηρεσιών δημόσιας αρχής που είχε μέχρι τώρα ο ΟΛΠ. Παράλληλα, ιδρύεται ένα περιφερειακό γραφείο της ΔΑΛ στον Πειραιά (ΔΑΛ-Π), το οποίο θα ασκεί τις αρμοδιότητες της ΔΑΛ στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ εάν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ αντίστοιχο γραφείο θα δημιουργηθεί και στη Θεσσαλονίκη.

Το συμπέρασμα που εξάγεται πάντως από την ανάγνωση των άρθρων που αφορούν τις δύο Αρχές είναι ότι και στις δύο υπάρχουν θετικά και αρνητικά σημεία. Ισως το πλέον αρνητικό στοιχείο εντοπίζεται στις «θολές» και απροσδιόριστες αρμοδιότητες της ΔΑΛ, καθώς όπως αυτές καταγράφονται στο άρθρο 128 (σκοπός και αρμοδιότητες ΔΑΛ) είναι γενικόλογες και αόριστες.

Ενα δεύτερο αρνητικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι πολλά σημεία παραπέμπονται να καθοριστούν με υπουργικές αποφάσεις και προεδρικά διατάγματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Στο άρθρο 109 παρ. 13 που αφορά τη ΡΑΛ αναφέρεται ότι «οι αποδοχές των μελών της ΡΑΛ που είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης καθορίζονται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις». Αυτό σημαίνει ότι ο εκάστοτε υπουργός θα αποφασίζει για τις αποδοχές των μελών της Αρχής.

Ενα από τα θετικά στοιχεία είναι αυτό που καταγράφεται στο άρθρο 109 (συγκρότηση της ΡΑΛ) παρ. 1 σύμφωνα με το οποίο ο πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος και οι εισηγητές είναι ανώτατοι κρατικοί λειτουργοί πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και τελούν, κατά τον χρόνο που κατέχουν τη θέση τους, σε αναστολή της επαγγελματικής τους δραστηριότητας. Η προϋπόθεση αυτή δεν υπήρχε στην παλαιότερη -ανενεργό- ΡΑΛ.

Σημαντικό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επίσης αυτό που προκύπτει από την παρ. 5 του άρθρου 114, βάσει της οποίας εάν επιχειρήσεις ή ενώσεις επιχειρήσεων ή διευθυντές και υπάλληλοι όπως και ιδιώτες ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου αρνηθούν ή καθυστερήσουν να δώσουν πληροφορίες ή αυτές είναι ανακριβείς κατά τη διάρκεια ελέγχου, τότε η ΡΑΛ θα επιβάλλει πρόστιμο 15.000 ευρώ με ανώτατο όριο 1% του κύκλου των εργασιών για κάθε παράβαση.

Τα μέλη και οι υπάλληλοι της ΡΑΛ σε περίπτωση άρνησης ή παρεμπόδισης του έργου τους θα μπορούν να ζητούν ακόμα και τη συνδρομή των εισαγγελικών αρχών.

Διαδικασίες

Να σημειωθεί ότι το προσωπικό της ΡΑΛ από 50 άτομα που προβλεπόταν με τον νόμο του 2013 (τότε συστάθηκε για πρώτη φορά η ΡΑΛ) περιορίζεται στα 35. Στα όργανα της διοίκησης της ΔΑΛ συμπεριλαμβάνονται δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων από ένας που υπήρχε στο προσχέδιο, ενώ έπειτα από δικό τους αίτημα συμπεριελήφθη και ένας εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Ακόμη ένα θετικό στοιχείο καταγράφεται στο άρθρο 130 παρ. 7 καθώς ρυθμίζονται ζητήματα σε σχέση με τη διαδικασία με την οποία θα γίνονται οι μετατάξεις εργαζομένων από τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ στη ΔΑΛ, καθώς μπαίνουν συγκεκριμένα κριτήρια στη διαδικασία επιλογής.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ
16η μέρα απεργίας και συνεχίζουν
Την παρέμβαση των τριών αρμόδιων υπουργών αλλά και του ίδιου του πρωθυπουργού ζητά με επείγουσα επιστολή η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας προκειμένου να βρεθεί λύση στο «σοβαρό...
16η μέρα απεργίας και συνεχίζουν
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Στον ΟΛΘ ο Κουρουμπλής
Το θέμα της πώλησης του ΟΛΘ θα απασχολήσει σήμερα τον υπουργό Ναυτιλίας κατά τη διάρκεια διεξοδικών συνομιλιών που θα έχει στη Θεσσαλονίκη. Ο Παναγιώτης Κουρουμπλής θα έχει διαδοχικές συναντήσεις με τη...
Στον ΟΛΘ ο Κουρουμπλής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ολοταχώς προς την Cosco
Αλλα δύο «εμπόδια» -πιθανότατα και τα τελευταία- ξεπεράστηκαν χθες για την Cosco και την απόκτηση του ελέγχου του ΟΛΠ. Η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού στη συνεδρίασή της αποφάσισε την έγκριση της...
Ολοταχώς προς την Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κλειστά τα εμπορικά λιμάνια σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη
Με βασικό αίτημα την κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεών τους, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια ξεκινούν αύριο τις απεργιακές κινητοποιήσεις που είχαν προαναγγείλει, κλείνοντας αρχικά τα εμπορικά λιμάνια του Πειραιά...
Κλειστά τα εμπορικά λιμάνια σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κινητοποιήσεις στα λιμάνια
Σε νέες κινητοποιήσεις προσανατολίζονται οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, αντιδρώντας στην πώληση των ΟΛΠ και ΟΛΘ αλλά και άλλων λιμανιών της χώρας, οι οποίες θα προσδιοριστούν τις επόμενες ημέρες. Συνάντηση είχαν...
Κινητοποιήσεις στα λιμάνια
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μοναδικός ενδιαφερόμενος η Cosco
Χωρίς καμία έκπληξη ολοκληρώθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ χθες το άνοιγμα των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ, καθώς η Cosco, όπως αναμενόταν, είναι ο...
Μοναδικός ενδιαφερόμενος η Cosco

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας