• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 16.7°C / 20.9°C
    2 BF
    71%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 16.6°C / 19.5°C
    1 BF
    81%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 14.0°C / 17.7°C
    2 BF
    81%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 11.9°C / 13.8°C
    1 BF
    89%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 17.4°C
    0 BF
    94%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.0°C / 17.6°C
    0 BF
    73%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 11.4°C / 14.0°C
    2 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.4°C / 15.4°C
    2 BF
    87%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 16.6°C
    2 BF
    84%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 16.8°C / 18.9°C
    2 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 20.5°C
    3 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    2 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.3°C / 19.3°C
    2 BF
    81%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 14.5°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    18°C 14.5°C / 18.4°C
    1 BF
    78%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 19.3°C
    2 BF
    90%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 20.4°C
    0 BF
    73%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 16.3°C / 18.3°C
    0 BF
    84%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.7°C / 18.3°C
    2 BF
    87%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.5°C / 11.5°C
    0 BF
    89%

Χειρισμούς με... μανιβέλα επέβαλε ο ΟΣΕ στη Λάρισα δύο μήνες πριν το δυστύχημα, αλλά ο κ. Γεραπετρίτης (αριστερά) επιμένει ότι η τηλεδιοίκηση λειτουργεί «πλήρως»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τηλεδιοίκηση σε πλήρη λειτουργία με... μανιβέλα

  • A-
  • A+
Κραυγαλέες αντιφάσεις από τον Γ. Γεραπετρίτη στη Βουλή για την τραγωδία στα Τέμπη ● Επέρριψε τις ευθύνες σε «αλληλουχία λαθών» που τα περιόρισε πάντως στον σταθμάρχη και στον μηχανοδηγό ● Παραδέχτηκε την «αποψίλωση του προσωπικού» στον ΟΣΕ, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση έκανε ό,τι μπορούσε, ενώ προσπάθησε να φορτώσει στον ΣΥΡΙΖΑ τις καθυστερήσεις με τη σύμβαση 717.

Μια τηλεδιοίκηση Λάρισας «σε πλήρη λειτουργία» προσπάθησε να εμφανίσει στη Βουλή την Τετάρτη ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης και στη συνέχεια έψαχνε τους τρόπους για να εξηγήσει τι εννοούσε, καθώς άρχισαν να βγαίνουν τα στοιχεία που αποδείκνυαν ότι ο ΟΣΕ συνέχισε να ζητά τη χρήση... μανιβέλας για την αλλαγή των κλειδιών.

Επαναλαμβάνοντας την τακτική που ακολούθησε στις προηγούμενες εμφανίσεις του και ειδικά στη συνέντευξη Τύπου της 8/3, στην οποία έφτασε στο σημείο να ζητά ανάκληση της ερώτησης που είχε υποβάλει η «Εφ.Συν.», ο κ. Γεραπετρίτης είχε έρθει με επιχειρήματα γραμμένα από πριν και όταν αυτά καταρρίπτονταν από την αντιπαράθεση στοιχείων, «πετούσε την μπάλα στην εξέδρα» μπερδεύοντας τους τεχνικούς όρους με τις νομικές διατυπώσεις.

Η «καλή μέρα» της ενημέρωσης Γεραπετρίτη φάνηκε από το... πρωί. «Η διερεύνηση θα φτάσει μέχρι τέλους» είπε ξεκινώντας, αλλά αμέσως μετά, και αφού εξέφρασε την πεποίθηση ότι το πόρισμα της ειδικής επιτροπής θα εκδοθεί «εντός ενός μήνα», παρέθεσε το δικό του πόρισμα. Εκεί είπε ότι η τηλεδιοίκηση στο συγκεκριμένο σημείο ήταν «σε πλήρη λειτουργία», καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι το τραγικό δυστύχημα είναι «αποτέλεσμα μιας αλληλουχίας λαθών». Τα λάθη επιμέρισε ο κ. Γεραπετρίτης κυρίως στον χειρισμό του σταθμάρχη (χειροκίνητη χάραξη της διαδρομής, εσφαλμένη τοποθέτηση των κλειδιών, μη παρακολούθηση της πορείας του τρένου στον πίνακα), αφήνοντας ένα μερίδιο και στον νεκρό μηχανοδηγό καθώς, όπως είπε, «δεν υπήρχε ενημέρωση και εκ μέρους της αμαξοστοιχίας ότι περιέρχεται σε μια διαφορετική της φυσιολογικής γραμμή».

Η τηλεδιοίκηση όμως είναι ένα σύστημα και όπως κάθε σύστημα λειτουργεί «πλήρως» μόνο εφόσον το χειρίζεται προσωπικό που είναι επαρκές σε πλήθος, σε εκπαίδευση και σε συσσωρευμένη εμπειρία. Με λίγα λόγια, τα όσα ανέφερε για τα λάθη του προφυλακισμένου σταθμάρχη αναιρούν από μόνα τους το επιχείρημα της «πλήρους λειτουργίας».

Ωστόσο όχι μόνο δεν ανακάλεσε το επιχείρημα αυτό, αλλά προσπάθησε να πείσει το σώμα των βουλευτών ότι η κυβέρνηση έκανε ό,τι μπορούσε για την κάλυψη των κενών στο προσωπικό και ανέπτυξε και μια επιχειρηματολογία για τις «διαχρονικές ευθύνες» στην καθυστέρηση της διαβόητης σύμβασης 717 για την ανάταξη του συστήματος τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης.

Παραδέχτηκε τη «σταδιακή αποψίλωση του προσωπικού», αλλά υποστήριξε ότι τα κενά καλύφθηκαν επιτυχώς με τους σταθμάρχες «με μπλοκάκι». Σημείωσε επίσης ότι η εκπαίδευση των εποχικών σταθμαρχών έγινε «με εγκεκριμένο πρόγραμμα», χωρίς να αναφέρει ποιος το ενέκρινε. Αίσθηση και ερωτήματα προκαλεί και η αναφορά του ότι το πρόγραμμα «θα επαναξιολογηθεί συνολικά για να δούμε αν ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες οι οποίες αναπτύσσονται», καθώς οι συγκεκριμένοι σταθμάρχες, όπως είπε, θα παραμείνουν για να εργαστούν στην επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου.

Η συζήτηση από εκεί και πέρα αναλώθηκε επί μακρόν στη σύμβαση 717 του 2014 και στην προσπάθεια της κυβέρνησης να πείσει ότι τις πιο μεγάλες ευθύνες για την καθυστέρηση φέρει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Γεραπετρίτης υποστήριξε ότι δεν ισχύει το επιχείρημα ΣΥΡΙΖΑ ότι το έργο έφτασε επί των ημερών του στο 70%, λέγοντας ότι αυτό αφορά «την πρόβλεψη της εκταμίευσης του ποσού που έχει να κάνει με τις απορροφήσεις των πόρων» και «ουδόλως σχετίζεται με τη λειτουργική παράδοση του έργου». Απέρριψε με αυτόν τον τρόπο τα όσα αναφέρονται σε επίσημα έγγραφα της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά, αντί να εμφανίσει κάποια άλλα έγγραφα, παρουσίασε έναν πίνακα που έδειχνε κατασκευασμένος από τον ίδιο.

Στον πίνακα αυτό κατέληγε στο συμπέρασμα ότι επί ΣΥΡΙΖΑ είχε παραδοθεί το 33% του έργου, αλλά αυτό δεν προέκυπτε από κάποια επιμέτρηση. Προέκυπτε με τρόπο αυθαίρετο από την καταμέτρηση των «ολοκληρωμένων σταθμών». Ελεγε, δηλαδή, ότι έως το 2016 είχαν κατασκευαστεί 17 από τους 52 σταθμούς, άρα το ποσοστό ολοκλήρωσης ήταν 32,69%. Πρόσθετε μετά ότι στο διάστημα 2021-2022 κατασκευάστηκαν άλλοι 19 σταθμοί που αποτελούν το 36,54%. Προσθέτοντας αυτά τα δύο ποσοστά κατέληγε στο 70%, λες και το έργο αποτελείται μόνο από τους σταθμούς και όχι από ένα πλήθος διατάξεων που παρεμβάλλονται και δεν είναι ισομερώς κατανεμημένα.

Η «τεχνική» αντιπαράθεση συνεχίστηκε και χθες, με τον αρμόδιο τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Παππά να φέρνει στη δημοσιότητα δύο επίσημα έγγραφα με οδηγίες του ΟΣΕ για τη Λάρισα. Στο ένα με ημερομηνία 3/11/2022 αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Για αναχώρηση προς Θεσσαλονίκη οι αλλαγές (κλειδιών) θα μετακινούνται με βεβιασμένο χειρισμό μέσω κλειθροδιακόπτη επί του πίνακα». Ακόμη πιο χαρακτηριστικό είναι αυτό που αναφέρεται στο άλλο έγγραφο, της 23/12/22, ότι στους πίνακες τοπικού χειρισμού των σταθμών Λάρισας, Μεζούρλου και Δοξαρά θα τοποθετείται «πινακίδα» που επιβάλλει χειρισμούς μέσω... μανιβέλας. Τηλεδιοίκηση σε «πλήρη λειτουργία» δηλαδή...

Αποζημιώσεις από τη Hellenic Train

Στα όρια της χρονικής προθεσμίας που της είχαν τεθεί, ανακοίνωσε η ιταλική διοίκηση της Hellenic Train τις πρώτες αποζημιώσεις προς τα θύματα του δυστυχήματος των Τεμπών.

Οι προκαταβολές αυτές προβλέπονται από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για τα δικαιώματα των επιβατών και αποσκοπούν στην κάλυψη των άμεσων οικονομικών τους αναγκών. Θα μπορούσαν, δηλαδή, μέσω αυτών να καλυφθούν και τα έξοδα κηδείας που η κυβέρνηση αποφάσισε να καλύψει εκείνη. Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση είχε επιχειρήσει τo 2019 να εξαιρέσει τη Hellenic Train από αυτή την υποχρέωση, αλλά η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) κατάργησε τις εξαιρέσεις.

Αναλυτικότερα, οι προκαταβολές είναι:

 42.000 ευρώ στις οικογένειες των θανόντων επιβατών

 10.000 ευρώ στους επιβάτες που τραυματίστηκαν και εξακολουθούν να νοσηλεύονται σε νοσοκομεία ή κλινικές και 5.000 στους επιβάτες που τραυματίστηκαν και δεν νοσηλεύονται πλέον σε νοσοκομεία ή κλινικές

 300 ευρώ στις οικογένειες των θανόντων, των τραυματιών και των άλλων επιβατών που βρίσκονταν στο τρένο τη στιγμή του ατυχήματος, για τις αποσκευές, συμπεριλαμβανομένων των χειραποσκευών, των προσωπικών αντικειμένων και των ζώων.

Οπως αναφέρει η Hellenic Train, «με την προκαταβολή αυτή, χωρίς αυτό να συνιστά σε καμία περίπτωση αποδοχή ευθύνης από την πλευρά της εταιρείας, υπερβαίνει τα προβλεπόμενα του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τους επιβάτες ως ελάχιστη συμβολή στην αντιμετώπιση των δεινών που προκλήθηκαν από το τραγικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«Χαστούκι» από την «τρόικα» για το πόρισμα Γεραπετρίτη
Λάβροι κατά των κυβερνητικών μεθοδεύσεων Κομισιόν, Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων και Γάλλοι, που πήραν τα ηνία της τύχης του ελληνικού σιδηρόδρομου ◆ Σε κακό κλίμα η συνάντηση.
«Χαστούκι» από την «τρόικα» για το πόρισμα Γεραπετρίτη
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ακαρπη η πρώτη συνάντηση Γεραπετρίτη-σιδηροδρομικών
Τους τρόπους επανεκκίνησης των τρένων αναζήτησαν ο υπουργός και εκπρόσωποι των εργαζομένων στον ΟΣΕ ● Συμφώνησαν να συζητήσουν εκ νέου την ερχόμενη εβδομάδα ● Συνεχίζουν την απεργία οι εργαζόμενοι στη...
Ακαρπη η πρώτη συνάντηση Γεραπετρίτη-σιδηροδρομικών
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Επεσε σε... κανονική συνέντευξη και ζορίστηκε ο Γεραπετρίτης
Eχασε τη συνήθη καθηγητική ψυχραιμία του ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης στην πρώτη συνέντευξη Τύπου για το δυστύχημα των Τεμπών, μία εβδομάδα μετά την καταστροφή, και έφθασε στο σημείο να ζητά έως...
Επεσε σε... κανονική συνέντευξη και ζορίστηκε ο Γεραπετρίτης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πόρισμα-εξπρές με μισόλογα για να προλάβουν τις κάλπες
Καταγράφεται πλήθος κενών και στοιχείων που λείπουν από το διερευνητικό-αποδεικτικό υλικό, ενώ το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα κείμενο «λίγο απ’ όλα» και «περίπου» διαχέοντας τις ευθύνες ώστε να μη μένει κανείς...
Πόρισμα-εξπρές με μισόλογα για να προλάβουν τις κάλπες
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Αποκαλυπτικό έγγραφο για τη μετακίνηση του σταθμάρχη
Είχε υποβάλει αίτηση και το 2019, η οποία είχε απορριφθεί, ωστόσο την επόμενη χρονιά, ξεκίνησε νέα διαδικασία από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, που επέτρεψε να ικανοποιηθεί το αίτημα της μετάταξης σε θέση σταθμάρχη.
Αποκαλυπτικό έγγραφο για τη μετακίνηση του σταθμάρχη
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Εξηγήσεις και δεσμεύσεις Γεραπετρίτη στις Βρυξέλλες
Ο υπουργός αναγκάστηκε να δεσμευτεί ότι θα συσταθεί ειδική ομάδα για την ανεξάρτητη διερεύνηση του δυστυχήματος, με τη συμμετοχή ειδικών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.
Εξηγήσεις και δεσμεύσεις Γεραπετρίτη στις Βρυξέλλες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας