• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.7°C / 31.0°C
    3 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.8°C / 30.0°C
    4 BF
    51%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.0°C / 30.6°C
    2 BF
    48%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    32°C 27.8°C / 34.0°C
    1 BF
    33%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 28.0°C / 28.0°C
    3 BF
    61%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 26.7°C / 32.2°C
    2 BF
    59%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.0°C / 35.0°C
    3 BF
    20%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    27°C 21.7°C / 30.0°C
    2 BF
    48%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.2°C / 29.0°C
    1 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.0°C / 33.0°C
    1 BF
    33%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.0°C / 30.0°C
    2 BF
    74%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 29.0°C / 29.0°C
    2 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    29°C 29.0°C / 29.0°C
    3 BF
    61%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    33°C 33.0°C / 33.0°C
    4 BF
    52%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 21.7°C / 30.0°C
    3 BF
    54%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.2°C / 28.0°C
    4 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    32°C 32.0°C / 32.0°C
    3 BF
    33%
  • Καβάλα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    25°C 24.4°C / 26.0°C
    2 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 26.7°C / 31.7°C
    2 BF
    73%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.0°C / 35.0°C
    3 BF
    20%
Απαξιώνονται τα ΜΜΕ

Απαξιώνονται τα ΜΜΕ

ΕΦ.ΣΥΝ.

Απαξιώνονται τα ΜΜΕ

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΗΣ PUBLIC ISSUE ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΦ.ΣΥΝ.»

Η κρίση της πολιτικής μεταφράζεται και σε εντεινόμενη κρίση αξιοπιστίας των Μέσων Ενημέρωσης. Οπως έδειξε για πρώτη φορά η μέτρηση του 2009, αυτή η κρίση περιλαμβάνει πλέον και το Ιντερνετ (εξαίρεση αποτέλεσε το «κινηματικό» έτος 2011). Ωστόσο, η σαφής διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στα περισσότερο διαδραστικά Μέσα (ραδιόφωνο, ίντερνετ) και τα μη διαδραστικά (τηλεόραση, εφημερίδες) ενισχύεται. Μεταξύ των Μέσων Ενημέρωσης, το ραδιόφωνο παραμένει σήμερα στην Ελλάδα το πλέον αξιόπιστο, αν και καταγράφεται και γι΄ αυτό διαχρονική μείωση της κοινωνικής του αποδοχής.

Σημαντικό εύρημα της φετινής μέτρησης αποτελεί το γεγονός ότι το ίντερνετ, που μετρήθηκε για πρώτη φορά το 2008, διατηρεί τη 2η θέση μεταξύ των Μέσων (και την 10η στη συνολική κατάταξη εμπιστοσύνης του 2014) εμφανίζει σοβαρή υποχώρηση σε σχέση με τη μέγιστη υποστήριξη που καταγράφηκε το 2011. Συνεχής υποχώρηση του δείκτη εμπιστοσύνης εξακολουθεί να καταγράφεται και για τις εφημερίδες, αλλά και για την ήδη υπονομευμένη τηλεόραση, η κοινωνική αποδοχή της οποίας βρίσκεται στο ναδίρ και συμβαδίζει απολύτως με εκείνη των πολιτικών κομμάτων. Τηλεόραση και κόμματα καταλαμβάνουν σταθερά τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των θεσμών.

Οι Δείκτες

Ενα αντιπροσωπευτικό δείγμα Ελλήνων πολιτών αποτιμά, ποσοτικά, την εμπιστοσύνη που αισθάνεται για κάθε έναν κοινωνικό θεσμό. Από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων κατασκευάζεται ένας δείκτης εμπιστοσύνης (CI) για κάθε θεσμό χωριστά. Κάθε δείκτης προκύπτει με βάση τον λόγο θετικών/αρνητικών γνωμών για τον δεδομένο θεσμό, δηλαδή το ποσοστό των ατόμων που δηλώνουν ότι τον εμπιστεύονται, προς το ποσοστό των ατόμων που δυσπιστούν απέναντί του. Κατά συνέπεια, τιμή 100 στον δείκτη εμπιστοσύνης υποδηλώνει ότι υφίσταται απόλυτη ισοδυναμία θετικών και αρνητικών αντιλήψεων απέναντι στον θεσμό. Τιμή 200 στον δείκτη υποδηλώνει ότι ο αριθμός των πολιτών που εμπιστεύεται τον θεσμό είναι διπλάσιος από εκείνους που εκφράζουν δυσπιστία απέναντί του. Τέλος, τιμή 50 σημαίνει ότι οι αρνητικές εντυπώσεις είναι διπλάσιες από τις θετικές.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΕΤΑΙΡΕΙΑ: PUBLIC ISSUE (Α.Μ. ΕΣΡ: 8) Μέλος WAPOR, ESOMAR, ΣΕΔΕΑ, ΠΕΣΣ ΑΝΑΘΕΣΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ: Ποσοτική έρευνα, με τηλεφωνικές συνεντεύξεις στα νοικοκυριά των ερωτώμενων και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ: Γενικός πληθυσμός 18 ετών και άνω ΠΕΡΙΟΧΗ: Πανελλαδική ΔΕΙΓΜΑ: Το μέγεθος του δείγματος ανέρχεται σε 1.007 άτομα. Χρησιμοποιήθηκε η τεχνική split sample. Στο Α υποδείγμα μετρήθηκαν οι θεσμοί: Εφημερίδες, Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Τράπεζα της Ελλάδος, Αστυνομία, Βουλή, Τηλεόραση, Λαός (πολίτες) και Δικαιοσύνη. Στο Β υπόδειγμα μετρήθηκαν οι θεσμοί: Ραδιόφωνο, Εκκλησία, Τράπεζες, Στρατός, Πολιτικά Κόμματα, Διαδίκτυο, Κοινωνικά Κινήματα και ΕΥΠ. ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: 13-20/10/2014 ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ: Ακολουθήθηκε η μέθοδος της πολυσταδιακής στρωματοποιημένης δειγματοληψίας ΤΥΠΙΚΟ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟ ΣΦΑΛΜΑ: Για τα αποτελέσματα της έρευνας και σε διάστημα εμπιστοσύνης 95%, το τυπικό σφάλμα υπολογίζεται σε +/- 3,2% ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΕΔΙΟΥ: Εργάστηκαν 22 ερευνητές και 2 επόπτες ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Λόγω στρογγυλοποίησης, ενδέχεται κάποιες κατανομές να μην αθροίζουν στο 100%. Τα στοιχεία για τα έτη 2007-2013 προέρχονται από τη Βάση Ερευνών της Public Issue. Βλέπε αναλυτικότερα: http://www.publicissue.gr.

*Πολιτικός επιστήμονας Ph.D, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της Public Issue

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Σκάνδαλο με υπογραφή Μητσοτάκη
Επιβεβαιώνονται οι υποψίες ότι τεράστια ποσά της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» μοιράστηκαν στους «ημετέρους» και τους «υποστηρικτές» της κυβέρνησης.
Σκάνδαλο με υπογραφή Μητσοτάκη
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Αληθινό και ψεύτικο
Διαβάζοντας τις εφημερίδες, ακούγοντας το ραδιόφωνο, κοιτάζοντας την τηλεόραση, δεν μπαίνεις καν στο ερώτημα να διακρίνεις το αληθινό από το ψεύτικο: είναι τα περισσότερα, αν όχι όλα, ψέματα.
Αληθινό και ψεύτικο
ΑΝΟΧΥΡΩΤΗ ΠΟΛΗ
Το ψεύδος ως είδηση, η είδηση ως ψεύδος
Αν δεχτούμε πως κάθε είδηση τονίζεται ή υποβαθμίζεται, αποκτά εστίαση σε συγκεκριμένες της λεπτομέρειες, τιτλοφορείται με συγκεκριμένους όρους κτλ., τότε συνειδητοποιούμε εύκολα πως το ποσοστό αλήθειας μιας...
Το ψεύδος ως είδηση, η είδηση ως ψεύδος
MEDIA
Οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται τα ΜΜΕ
Εννιά στους δέκα Έλληνες δεν εμπιστεύονται τα μέσα ενημέρωσης, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου για το πώς βλέπουν τα ΜΜΕ και αν αυτά είναι ανεξάρτητα. Φαίνεται ότι προτιμούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης....
Οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται τα ΜΜΕ
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ελληνικό ποδόσφαιρο - ώρα μηδέν
Ο ελληνικός αθλητισμός ως κοινωνική αναφορά στην καθημερινότητα των πολιτών έχει «ταυτιστεί» με το ποδόσφαιρο και τα συνακόλουθά του, αφού αυτό το άθλημα μονοπωλεί σχεδόν αποκλειστικά το ενδιαφέρον της...
Ελληνικό ποδόσφαιρο - ώρα μηδέν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας