• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 9.8°C / 14.2°C
    1 BF
    100%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.6°C / 9.6°C
    1 BF
    100%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 18.0°C
    4 BF
    82%
  • Ιωάννινα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    2 BF
    93%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 8.0°C / 9.0°C
    2 BF
    81%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 4.4°C / 4.4°C
    2 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 17.6°C
    1 BF
    94%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 17.8°C
    1 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    5 BF
    78%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 18.4°C
    4 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.2°C / 15.2°C
    3 BF
    74%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 17.4°C
    4 BF
    70%
  • Λάρισα
    Ομίχλη
    6°C 4.5°C / 5.9°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 4.5°C / 4.5°C
    1 BF
    81%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 19.8°C / 20.8°C
    1 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.0°C / 14.4°C
    0 BF
    71%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    2 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 6.2°C / 9.7°C
    1 BF
    81%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 4.8°C / 4.8°C
    1 BF
    95%
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ωρα ελάχιστης αξιοπρέπειας στους μισθούς

  • A-
  • A+
Πώς τεκμηριώνει το ΙΝΕ/ΓΣΕΕ την πρόταση για αύξηση του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ από φέτος και στα 809 ευρώ στη δεύτερη φάση, με συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα των κοινωνικών εταίρων ● Η σχέση των δύο ποσών με τα κατώφλια σχετικής και απόλυτης φτώχειας, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ ● Η θετική επίδραση της αύξησης στο ΑΕΠ, την ανεργία και την παραγωγικότητα της εργασίας.

Tην αύξηση του κατώτατου μισθού στο ύψος των 751 ευρώ για το τελευταίο τρίμηνο του 2021, βάσει πολιτικής απόφασης, και σε δεύτερη φάση στα 809 ευρώ, βάσει ενός προσυμφωνημένου μεταξύ των κοινωνικών εταίρων χρονοδιαγράμματος, πρότεινε χθες η ΓΣΕΕ, παρουσιάζοντας τη σχετική τεκμηρίωση από την επιστημονική ομάδα του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ. Το ποσό των 809 ευρώ αντιστοιχεί στο 60% του διάμεσου μισθού, όπως υπολογίζεται από τον ΟΟΣΑ.

Πόσες πιθανότητες έχει αυτή η πρόταση, με κατώτατο μισθό (Κ.Μ.) στα 751 ευρώ, δηλαδή με επιστροφή στα προμνημονιακά κατώτατα όρια από το δεύτερο τρίμηνο του 2021 (και χωρίς αναδρομικότητα), να εμπεριέχεται στην πρόταση που θα υποβάλει ο Κωστής Χατζηδάκης στο υπουργικό συμβούλιο τον προσεχή Ιούλιο για τον νέο κατώτατο μισθό;

Eλάχιστες. Και όχι μόνο εξαιτίας της πανδημίας. Η κυβέρνηση, όπως δήλωσε και πρόσφατα ο πρωθυπουργός, στηρίζει το μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας στην προσέλκυση επενδύσεων και όχι στην αύξηση της εσωτερικής ζήτησης.

Ωστόσο, η ΓΣΕΕ με την τεκμηρίωση του Ινστιτούτου αποδεικνύει ότι τίποτε λιγότερο από τα 809 ευρώ δεν μπορεί να θεωρηθεί «μισθός αξιοπρεπούς διαβίωσης», όπως ορίζεται πλέον και από τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και το ευρωπαϊκό σχέδιο Οδηγίας για τους κατώτατους μισθούς που δόθηκε στη δημοσιότητα τον περασμένο Οκτώβριο, σηματοδοτώντας πρόοδο στην προώθηση των βασικών αρχών του Ευρωπαϊκού Πυλώνα Κοινωνικών Δικαιωμάτων. Ενα σχέδιο Οδηγίας που, όπως σημείωσε χθες ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ, Γ. Παναγόπουλος, καταστρατηγείται από την ελληνική κυβέρνηση μέσω της διαδικασίας με την οποία καθορίζεται ο κατώτατος μισθός, συνεχίζοντας να διατηρεί παγωμένες τις συλλογικές διαπραγματεύσεις που κατέληγαν έως και το 2012 στην εκάστοτε Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Μάλιστα ο Γ. Παναγόπουλος επέκρινε την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που διατήρησε τη διαδικασία μονομερούς διαμόρφωσης του κατώτατου μισθού βάσει του νόμου Βρούτση που είχε ψηφιστεί από την κυβέρνηση Σαμαρά. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι και η κυβέρνηση Μητσοτάκη πήγε ακόμη πιο πίσω και «το 2020 με πρόσχημα την πανδημία δεν έφερε καν τον μηχανισμό Βρούτση κι ενώ θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη διαδικασία διαμόρφωσης του κατώτατου μισθού, προχώρησε σε νέα σιωπηλή παράταση για την αποστολή των προτάσεων των φορέων στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ) και τον πρόεδρό του Δ. Παπαδημητρίου που έχει τον συντονισμό της όλης διαδικασίας».

Πώς προκύπτουν τα προτεινόμενα ποσά των 751 και 809 ευρώ; Σύμφωνα με το ΙΝΕ, ο Κ.Μ. δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένας οικονομικός δείκτης αλλά ως ένα μέσο αξιοπρεπούς διαβίωσης. Κι αυτή μπορεί να προσεγγιστεί μόνο εάν ο Κ.Μ. αντιστοιχεί στο 60% του εθνικού διάμεσου εισοδήματος, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως στον ορισμό του κινδύνου σχετικής φτώχειας, ενώ η αντιστοίχιση με το 50% του εθνικού διάμεσου εισοδήματος είναι ένδειξη απόλυτης φτώχειας.

Είναι δε χαρακτηριστικό ότι παρά την αύξηση του Κ.Μ. κατά 10,9% το 2019 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ που παραθέτει η ανάλυση του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ ο Κ.Μ. (των 650 ευρώ) σήμερα αντιστοιχεί στο 48,2% του διάμεσου μισθού. «Για να ανέλθει στο όριο του 60% του διάμεσου ακαθάριστου κατώτατου μισθού θα πρέπει ο τρέχων μισθός να αυξηθεί κατά περίπου 12 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον διάμεσο μισθό. Αυτό σημαίνει ότι για να καταστεί ο κατώτατος μισθός ως μισθός αξιοπρεπούς διαβίωσης, θα πρέπει να ξεπεράσει το προ οικονομικής κρίσης επίπεδό του».

Το ερώτημα επανέρχεται: Αντέχει η οικονομία την αύξηση του Κ.Μ.; Στην αναλυτική πρόταση που παρουσίασαν χθες διαδικτυακά ο πρόεδρος του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ Χρ. Γούλας και ο επιστημονικός διευθυντής του, πανεπιστημιακός καθηγητής Γ. Αργείτης, ειδική αναφορά έγινε στις μακροοικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της αύξησης του κατώτατου μισθού.

Εξετάστηκαν οι μακροοικονομικές και οι κοινωνικές συνέπειες βάσει ενός σεναρίου κατά το οποίο ο κατώτατος μισθός αυξάνεται το δ΄ τρίμηνο του 2021 κατά 101 ευρώ και επιστρέφει στα 751 ευρώ. Η αύξηση του κατώτατου μισθού εκτιμάται ότι θα έχει θετική επίδραση στην οικονομική δραστηριότητα αφού θα ενισχύσει την εσωτερική ζήτηση. Συγκεκριμένα, το 2021 και το 2022 το ονομαστικό ΑΕΠ εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 0,09% και 2,43% αντίστοιχα σε σχέση με το βασικό σενάριο, το οποίο υποθέτει ότι ο κατώτατος μισθός μένει αμετάβλητος. Το 2021 το πραγματικό ΑΕΠ εκτιμάται ότι θα είναι κατά 0,86% υψηλότερο από το βασικό σενάριο, ενώ το 2022 η αντίστοιχη διαφορά εκτιμάται ότι θα είναι της τάξης του 1,06%.

Η παραγωγικότητα της εργασίας αναμένεται ότι θα ενισχυθεί κατά 0,51% το 2022, ενώ το 2021 δεν εκτιμάται ότι θα υπάρχει κάποια ουσιαστική επίδραση. Η εντονότερη οικονομική δραστηριότητα θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του ποσοστού ανεργίας κατά επιπλέον 0,05% το 2021 και 0,59% το 2022. Παράλληλα, η αύξηση του κατώτατου μισθού θα δώσει ένα τέλος στις αποπληθωριστικές πιέσεις που κυριαρχούν σήμερα αφού θα επαναφέρει τον ρυθμό πληθωρισμού πιο κοντά στον στόχο που έχει θέσει η ΕΚΤ.

Σημείωσαν δε ότι στο μακροοικονομικό υπόδειγμα του ΙΝΕ «η πολλαπλασιαστική επίδραση μιας αύξησης της ζήτησης λαμβάνει χώρα με υστέρηση μιας περιόδου. Δεδομένου ότι χρησιμοποιούμε στοιχεία τριμηνιαίας συχνότητας, η πολλαπλασιαστική επίδραση της αύξησης του κατώτατου μισθού αρχίζει να γίνεται εμφανής το επόμενο τρίμηνο από αυτό στο οποίο αυξάνεται ο κατώτατος μισθός, δηλαδή, στα ευρήματά μας από το α΄ τρίμηνο του 2021. Γι’ αυτόν τον λόγο, η επίδραση του κατώτατου μισθού στα υπό εξέταση μακροοικονομικά μεγέθη το δ΄ τρίμηνο του 2021 είναι οριακή».

Επίσης, σημειώνεται ότι η ενισχυμένη οικονομική δραστηριότητα θα αυξήσει τα έσοδα της Γενικής Κυβέρνησης βελτιώνοντας το δημοσιονομικό ισοζύγιο, αλλά και τον λόγο χρέους προς ΑΕΠ. Το στοιχείο αυτό μπορεί να αποβεί κρίσιμο μετά την επιδείνωση των δύο αυτών μεγεθών ως αποτέλεσμα της δημοσιονομικής επέκτασης στην προσπάθεια αντιμετώπισης της ύφεσης λόγω πανδημικής κρίσης.

Τελευταία στην Ε.Ε. η Ελλάδα

Η Ελλάδα συγκαταλέγεται τελευταία στη δεύτερη ομάδα των κρατών-μελών της Ε.Ε. όσον αφορά το ύψος του κατώτατου μισθού με 758 ευρώ (υπολογίζονται 14 μισθοί) και ακολουθούν Πορτογαλία (776 ευρώ), Μάλτα (785 ευρώ), Σλοβενία (1.024 ευρώ) και Ισπανία (1.108 ευρώ). Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το Λουξεμβούργο με κατώτατο μισθό 2.202 ευρώ και στην τελευταία θέση η Βουλγαρία με κατώτατο μισθό 332 ευρώ.

Τι ορίζει ο νόμος

Οπως προβλέπει ο νόμος του 2013, «το ύψος του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και νομοθετημένου ημερομισθίου θα πρέπει να καθορίζεται λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και τις προοπτικές της για ανάπτυξη από την άποψη της παραγωγικότητας, των τιμών και της ανταγωνιστικότητας, της απασχόλησης, του ποσοστού της ανεργίας, των εισοδημάτων και των μισθών».

Η τελευταία αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού έγινε τον Φεβρουάριο του 2019, όταν με απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αυξήθηκε κατά 10,9%, φτάνοντας στα 650 ευρώ (μικτά) έναντι 586 ευρώ (μικτά) που είχε μειωθεί με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου τον Φεβρουάριο του 2012 (από 751 ευρώ που ήταν έως τότε).

Το φάντασμα της προόδου

Του ΚΩΣΤΑ ΠΑΝΔΗ*

Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι ο πρωθυπουργός επέλεξε σκόπιμα το πρώτο εξάμηνο του 2021 να περάσει από τη Βουλή εν μέσω πανδημίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ένα βαθιά συντηρητικό νομοσχέδιο. Ενα νομοσχέδιο χαρακτηριστικό συμπύκνωμα των συντηρητικών ιδεοληψιών της Ν.Δ στα θέματα ανάπτυξης, που αφορά τη «ρύθμιση» του νέου εργασιακού τοπίου. Γνωρίζει καλά ότι δεν θα είναι και τόσο εύκολο το έργο του αφού μέχρι στιγμής ο μόνος σύμμαχος της κυβέρνησης στην απόπειρα κατεδάφισης των εργασιακών σχέσεων δεν είναι άλλος από τον ΣΕΒ.

Η μέθοδος της κυβέρνησης, γνωστή. Σε πρώτο πλάνο, στη βιτρίνα του φιλελεύθερου προοδευτισμού, το «τυράκι» για τους ανυποψίαστους και τους καθ’ έξιν καλοπροαίρετους. Σχέδια επί χάρτου για προώθηση της ψηφιακής κάρτας, διεύρυνση γονικών αδειών και άδειας πατρότητας, ρυθμίσεις για την τηλεργασία και το δικαίωμα αποσύνδεσης, μέτρα συνδικαλιστικής προστασίας και ασφάλειας για τους εργαζόμενους στον τομέα των ταχυμεταφορών. Μόνο που όλα τα παραπάνω μοιάζουν με κούφια λόγια χωρίς ικανούς ελεγκτικούς μηχανισμούς, που τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιχειρεί να θέσει στο περιθώριο, με χαρακτηριστικότερη την αποδυνάμωση και υποστελέχωση του πλέον αρμόδιου για τα επίμαχα ζητήματα ΣΕΠΕ.

Πίσω ακριβώς από τη λαμπερή βιτρίνα με το «τυρί», υπάρχει φυσικά και η «φάκα». Η κυβέρνηση σχεδιάζει σε συνθήκες κρίσης και υψηλής ανεργίας να δώσει στον εργοδότη τη δυνατότητα σύναψης ατομικής σύμβασης με τον εργαζόμενο για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, καταργώντας βίαια τα εργασιακά κεκτημένα δεκαετιών που ως προϋπόθεση εφαρμογής είχαν τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, τις συμφωνίες μεταξύ εργοδοτών και εκπροσώπων των εργαζομένων. Το ερώτημα απλό: ποιος εργαζόμενος θα αρνηθεί μια τέτοια σύμβαση με την απειλή της απόλυσης; Ποιος θα αρνηθεί ατομικά τις απλήρωτες υπερωρίες και τα ωράρια-λάστιχο; Προφανές είναι ότι όλη αυτή η αντίληψη θα επιφέρει αργά ή γρήγορα την πλήρη εργασιακή απορρύθμιση και την κατάργηση του οκτάωρου όχι μόνο στις εποχικές επιχειρήσεις αλλά στο σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας.

Συγχρόνως προωθείται και η πλήρης απελευθέρωση των απολύσεων, με την κατάργηση της διάταξης για υποχρεωτική επαναπρόσληψη του εργαζομένου σε περίπτωση που το δικαστήριο κρίνει την απόλυση παράνομη ή καταχρηστική και φυσικά με την εξάλειψη της υποχρέωσης καταβολής στον εργαζόμενο των μισθών υπερημερίας από την ημέρα απόλυσης μέχρι την ημέρα έκδοσης της δικαστικής απόφασης. Στον αντίποδα, προωθείται η εναλλακτική λύση τής επιπλέον αποζημίωσης στην απόλυση και αυτό πάλι μόνο αν το επιτρέπει η οικονομική κατάσταση της επιχείρησης. Η αλλαγή αυτή επιχειρεί να ξεθεμελιώσει εκατό και πλέον χρόνια εργατικών αγώνων και να γυρίσει τον κόσμο της εργασίας στην περίοδο πριν από την κατοχύρωση της προστασίας του εργαζόμενου από την απόλυση (ν. 2190/1920).

Είναι φανερό ότι η αλαζονεία που προκαλεί η δημοσκοπική κυριαρχία έχει αφαιρέσει από το κυβερνητικό στρατόπεδο την προβιά του αμνού, αποκαλύπτοντάς μας το διαχρονικό γεγονός ότι «ἔσωθεν δέ εἰσι λύκοι ἅρπαγες». Η κυβέρνηση, η οποία υποστηρίζει ότι με αυτό το άκρως συντηρητικό νομοσχέδιο υπηρετεί την πρόοδο, θα έπρεπε να γνωρίζει ότι η όποια πρόοδος προϋποθέτει την κοινωνική ειρήνη. Και ο μόνος δρόμος για εξασφάλιση της κοινωνικής ειρήνης στη μετά την πανδημία εποχή είναι η ανεμπόδιστη από εκβιασμούς συμφωνία κεφαλαίου-εργασίας και η διατήρηση των βασικών εργασιακών κεκτημένων. Αυτό που προτείνει η κυβέρνηση της Ν.Δ. μοιάζει όχι με πρόοδο αλλά με το φάντασμα της προόδου.

*Στέλεχος του Κινήματος Αλλαγής, μέλος της Γραμματείας της πολιτικής κίνησης Ανανεωτική Αριστερά

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σύμβαση... σε πνεύμα Χατζηδάκη
Bαθύ ρήγμα σε ένα από τα μαζικότερα πανελλαδικά σωματεία της χώρας, το CTS (πρώην ΠΕΤ-ΟΤΕ) για μείωση των αποδοχών και ελαστικό ωράριο, που προβλέπει η επιχειρησιακή σύμβαση, που αποδέχθηκαν συνδικαλιστές...
Σύμβαση... σε πνεύμα Χατζηδάκη
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Πρόσκληση σε... γεύμα για ημετέρους
Απροκάλυπτη τροπολογία παρακάμπτει την ακύρωση διαγωνισμού από το Ελεγκτικό Συνέδριο και αναθέτει χωρίς διαγωνισμό προμήθεια 84 εκατ. ευρώ για τη διάθεση 210.000 γευμάτων σε μαθητές.
Πρόσκληση σε... γεύμα για ημετέρους
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
«Ιδού η Ρόδος», κύριε Χατζηδάκη
Οχι μόνο δεν κοπάζει η πολιτική αντιπαράθεση για τα εργασιακά δικαιώματα των διανομέων, μετά και την πρωτοφανή μοτοπορεία των εργαζομένων της efood, αλλά μεταφέρεται, τώρα, και στη Βουλή με την κατάθεση...
«Ιδού η Ρόδος», κύριε Χατζηδάκη
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Οταν ο Κ. Χατζηδάκης χάνει την ψυχραιμία του...
Σε ένα κείμενο που βρίθει χαρακτηρισμών, απηχώντας πλήρη απώλεια ψυχραιμίας, ο κ. Χατζηδάκης κατηγορεί τον κ. Τσίπρα για συνεχή ψέματα που θέτουν ακόμη και «θέμα δημοκρατίας», για το οποίο καλούνται... τα...
Οταν ο Κ. Χατζηδάκης χάνει την ψυχραιμία του...
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Αύξηση στον κατώτατο;
Και τι κοστίζει να υποσχεθείς ότι αν οι ρυθμοί ανάπτυξης του ΑΕΠ είναι υψηλοί, ίσως υπάρξει αύξηση του κατώτατου μισθού μέσα στο 2022; Απολύτως τίποτα. 
Αύξηση στον κατώτατο;
ΒΟΥΛΗ
Χωρίς απαντήσεις το κρίσιμο ερώτημα για το πραγματικό κόστος του νέου ασφαλιστικού
Χατζηδάκης και Τσακλόγλου δεν απάντησαν στη Βουλή για τα κενά που αφήνει το ΓΛΚ, σχετικά με το εάν το νέο Ταμείο επικουρικής ασφάλισης θα είναι δημόσιο, όπως καθησυχάζει η ηγεσία του υπουργείου, ή όχι.
Χωρίς απαντήσεις το κρίσιμο ερώτημα για το πραγματικό κόστος του νέου ασφαλιστικού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας