Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Δεν αρκεί η εκβάθυνση του λιμανιού»
EUROKINISSI / ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Δεν αρκεί η εκβάθυνση του λιμανιού»

  • A-
  • A+
Ο δήμαρχος Σαμοθράκης Αθανάσιος Βίτσας εμφανίστηκε μισοϊκανοποιημένος έπειτα από τη χθεσινή σύσκεψη στο Μαξίμου. «Καλοδεχούμενα όσα ανακοινώθηκαν», είπε, προσθέτοντας ότι φορείς του νησιού έχουν εκπονήσει μάστερ πλαν που αντιμετωπίζει τα πολυδιάστατα προβλήματα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Με μισή ικανοποίηση - μισή δυσαρέσκεια βγήκε ο δήμαρχος Σαμοθράκης Αθανάσιος Βίτσας από τη σύσκεψη που έγινε χθες το μεσημέρι στο μέγαρο Μαξίμου υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη. Η «Εφ.Συν.» τον πέτυχε αμέσως μετά, καθ’ οδόν προς το ξενοδοχείο, και συνομίλησε μαζί του.

«Εγώ ό,τι ανακοινώθηκε το θεωρώ καλοδεχούμενο, αλλά έχω ξεκαθαρίσει ότι δεν φτάνουν αυτά που ανακοινώθηκαν», μας είπε. «Και στη σύσκεψη ήταν απαραίτητο να ειπωθούν όλα. Βεβαίως, η εκβάθυνση του λιμανιού να γίνει, αλλά δεν είναι το κύριο πρόβλημα του νησιού. Εχουμε ένα μάστερ πλαν για συνολικά έργα υποδομής, για επέκταση και λοιπά, ένα σχέδιο που είναι σύνολο μελετών. Οχι κάτι μονοδιάστατο.

»Εχει γίνει πολλή δουλειά, από το 2014 ακόμη, βρήκαμε και λεφτά από το υπουργείο Υποδομών και συγκεκριμένα την αναθέτουσα αρχή. Το έχει εκπονήσει ανάδοχος με παγκόσμια εμπειρία και είναι εξαιρετικό. Η σύμβαση έγινε τον Οκτώβρη του 2016. Εγώ στη σύσκεψη αναφέρθηκα στο σύνολο των προβλημάτων και ειδικά στο κορυφαίο θέμα, την ακτοπλοΐα. Πολλές από τις ανακοινώσεις που βγήκαν μετά τη σύσκεψη ήταν δικά μας αιτήματα, του δήμου. Θα προτιμούσα, όμως, η δεύτερη σύσκεψη να έχει προηγηθεί της πρώτης και ο νοών νοείτω...».

Για περισσότερα, ο κ. Βίτσας μάς παρέπεμψε στα όσα σημειώνει στον ιστοχώρο του, στο facebook όπου αναφέρει σχετικά:

«Το πρόβλημα του λιμανιού της Σαμοθράκης δεν είναι μόνο ο καθαρισμός και η εκβάθυνσή του αλλά περισσότερα προβλήματα και πιο σύνθετα. Πρέπει να ξεπεραστούν πλήθος προβλημάτων που οδηγούν σε αδιέξοδο (ανάγκη νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών, έκδοσης νέων περιβαλλοντικών όρων, επαναχάραξης γραμμών αιγιαλού – παραλίας, τροποποίησης της οριοθετημένης γραμμής χερσαίας ζώνης κ.ά.), περιορισμένες δυνατότητες κύκλου ελιγμών κι ακόμα πιο περιορισμένες δυνατότητες ελλιμενισμού πλοίου. Δηλαδή ειδικές συνθήκες, ξεπερασμένων προδιαγραφών με μη εφικτή τη λειτουργία των κανόνων της αγοράς.

»Διέξοδος στην άρση των ανωτέρω προβλημάτων δόθηκε με το Ν. 4150/2013, με τον οποίο οι φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων μείζονος ενδιαφέροντος (όπως και του λιμένα Καμαριώτισσας), υποχρεώθηκαν να προβούν σε σύνταξη Αναπτυξιακού Προγράμματος (Master Plan), υπό τη μορφή “Πλαισίου Εργων Ανάπτυξης Λιμένα (Π.Ε.Α.Λ.)”.

»Περιλαμβάνει μια σειρά μελετών, όπως τοπογραφικές, γεωτεχνικές, ακτομηχανική, έργων παράκτιας προστασίας, η/μ εγκαταστάσεων και Μ.Π.Ε. και φυσικά επέκταση.

»Ο Ο.Λ.Α. δεν διέθετε τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους και εισηγήθηκε στο δήμο (υπάρχει το σχετικό υπόμνημα) την αναζήτηση χρηματοδότησης (προεδρία Σταυράκογλου).

»Η αρχική δέσμευση χρημάτων για την εκπόνηση των μελετών έγινε κατόπιν αιτήματός μας για το στρατηγικό για το νησί έργο τον Ιανουάριο του 2015 από το Υπουργείο Υποδομών (Υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης) αργότερα το καλοκαίρι του 2015 παρά τα προβλήματα της χώρας η χρηματοδότηση αξιολογήθηκε ως προτεραιότητας και παρέμεινε στο Π.Δ.Ε (Υπουργός Χ. Σπίρτζης, Γεν. Γραμ. Γ. Δέδες)

»Αναθέτουσα αρχή ορίστηκε η Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών (Δ20) και προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός. Η Σύμβαση υπογράφηκε στις 13.10.2016 και σήμερα οι αναγκαίες μελέτες έχουν ολοκληρωθεί. έχουν υποβληθεί για έγκριση στην Ε.Σ.Α.Λ. και συγχρόνως η Περιβαλλοντική Μελέτη (Μ.Π.Ε.) προς έγκριση στην Υπηρεσία Περιβάλλοντος.

»Αυτό το οποίο πρέπει στη συνέχεια να γίνει είναι οι εγκρίσεις των μελετών και η χρηματοδότηση του έργου».

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Τι αλλάζει στη ναυτική εκπαίδευση
Τρεις σημαντικές αλλαγές στη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση προαναγγέλλει μέσω της «Εφ.Συν.» ο υπ. Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής, όπως μείωση του απαιτούμενου χρόνου θαλάσσιας υπηρεσίας για την απόκτηση διπλώματος...
Τι αλλάζει στη ναυτική εκπαίδευση
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
Δύο ήταν τελικά οι εταιρείες οι οποίες εμφανίστηκαν μέχρι τις 3 χθες το μεσημέρι που έληγε η προθεσμία της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την άγονη ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης.
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
Η Σαμοθράκη και το κομφούζιο που δημιουργήθηκε στο νησί από την ακτοπλοϊκή του απομόνωση υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στο καθεστώς των άγονων γραμμών.
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Την πληρώνουν οι Κυκλάδες για τη Σαμοθράκη
Να κινήσουν τις διαδικασίες οριστικής λύσης για την ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη ζητεί από την κυβέρνηση και τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιός.
Την πληρώνουν οι Κυκλάδες για τη Σαμοθράκη
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Ερωτηματικά για την δρομολόγηση του ΑΡΤΕΜΙΣ στην Σαμοθράκη
Η ανακοίνωση της έκτακτης δρομολόγησης του πλοίου ΑΡΤΕΜΙΣ στην πολύπαθη γραμμή Αλεξανδρούπολη- Σαμοθράκη προκαλεί ερωτηματικά με τον Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ να εκτιμά πως η...
Ερωτηματικά για την δρομολόγηση του ΑΡΤΕΜΙΣ στην Σαμοθράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κλείνει μία «τρύπα» και ανοίγει δεκατέσσερις
Μετά το πρωτοφανές χάος που δημιουργήθηκε στη Σαμοθράκη λόγω του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα άλλο μέτωπο διαμαρτυριών, αυτή τη φορά στις Κυκλάδες.
Κλείνει μία «τρύπα» και ανοίγει δεκατέσσερις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας