Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι πληγές της Σαμοθράκης και το θαλάσσιο «ταξί» του Κεδίκογλου

Η Σαμοθράκη όπως φαίνεται από το πλοίο της γραμμής. Οταν βέβαια υπάρχει...

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι πληγές της Σαμοθράκης και το θαλάσσιο «ταξί» του Κεδίκογλου

  • A-
  • A+
Το χρονικό του κυβερνητικού ναυαγίου που άφησε αποκλεισμένη επί 10 ημέρες τη Σαμοθράκη στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου. Σήμερα, 15 ημέρες μετά την εκδήλωση του προβλήματος, αποφάσισαν να κάνουν σύσκεψη για το ζήτημα στο Μαξίμου ● Σάλος με την «επιστράτευση» πλοίου του Λιμενικού για να μεταφέρει τον βουλευτή της Ν.Δ. από την Τήνο στη Μύκονο! Καυστικές ατάκες για την κυβερνητική ολιγωρία από τους Ν. Σαντορινιό, Αλ. Χαρίτση και Δ. Παπαδημούλη του ΣΥΡΙΖΑ.

Με ένα νησί και έναν βουλευτή, τη Σαμοθράκη και τον Σίμο Κεδίκογλου, βρέθηκε αντιμέτωπη η κυβέρνηση και κατ’ επέκταση ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης την προηγούμενη εβδομάδα.

Ο ακτοπλοϊκός, δεκαήμερος αποκλεισμός του νησιού του Θρακικού πελάγους και όλα όσα ακολούθησαν αυτόν, αλλά και η χρήση του σκάφους του Λιμενικού Σώματος ΠΑΘ (Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης) 090 από τον βουλευτή της Ν.Δ., προκειμένου να προλάβει να φτάσει στην Εύβοια (εκλογική του περιφέρεια) λόγω της μεγάλης φωτιάς που είχε εκδηλωθεί, δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα και στην κυβέρνηση και στο αρμόδιο υπουργείο.

Σίγουρα η υπόθεση της Σαμοθράκης δεν μπορεί να συγκριθεί σε σοβαρότητα με αυτήν της μετακίνησης του βουλευτή, ωστόσο και τα δύο δείχνουν πρόχειρους χειρισμούς, βιαστικές αποφάσεις και κακή πολιτική διαχείριση εκ μέρους της κυβέρνησης και των εκπροσώπων της.

Και το χειρότερο όλων είναι το γεγονός ότι για ακόμα μία φορά η κυβέρνηση της Ν.Δ. μετακινεί τις ευθύνες και τα λάθη της που οδήγησαν στον αποκλεισμό της Σαμοθράκης στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι αυτή ευθύνεται για όλα όσα συνέβησαν στο νησί, καθώς δεν είχε φροντίσει τα προηγούμενα χρόνια να φτιάξει το λιμάνι της Καμαριώτισσας.

Να θυμίσουμε εδώ ότι όταν τον Ιανουάριο του 2018 η Σαμοθράκη βρέθηκε αποκλεισμένη καθώς και πάλι το μοναδικό επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «ΣΑΟΣ ΙΙ», που εκτελούσε το δρομολόγιο από και προς Αλεξανδρούπολη, βγήκε εκτός δρομολογίων λόγω βλάβης, το υπουργείο Ναυτιλίας έλυσε το πρόβλημα στέλνοντας το ΠΑΘ 090 (τι σύμπτωση! αυτό που μετέφερε τον Σίμο Κεδίκογλου από την Τήνο στη Μύκονο) και απεγκλωβίζοντας τον κόσμο από το νησί, ενώ ναύλωσε αμέσως οχηματαγωγό πλοίο προκειμένου να μεταφέρει τα αυτοκίνητα.

Οσο για την άποψη «μα τώρα είναι Αύγουστος και δεν υπάρχουν πλοία», η απάντηση είναι ότι και τότε ήταν Γενάρης και δεν υπήρχαν σκάφη γιατί έκαναν την ετήσια συντήρησή τους.

Οικονομική αιμορραγία

Και ενώ η Σαμοθράκη στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου μετράει τις «πληγές» της, καθώς σύμφωνα με τον δήμαρχο Θανάση Βίτσα το νησί αδειάζει, οι αποχωρήσεις είναι μαζικές γιατί οι επισκέπτες φοβούνται νέο αποκλεισμό, και οι επαγγελματίες του κάνουν λόγο για οικονομική αιμορραγία που προκλήθηκε από όλη αυτή την κατάσταση, ύστερα από 15 ολόκληρες ημέρες σήμερα στη 1 το μεσημέρι πραγματοποιείται στο Μαξίμου σύσκεψη χωρίς τον πρωθυπουργό, υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη με τη συμμετοχή των υπουργών Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο, του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα και του περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστου Μέτιου, προκειμένου να «δρομολογηθεί μόνιμη λύση».

Μια λύση που αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς ο ιδιοκτήτης της πλοιοκτήτριας εταιρείας «SAOS FERRIES» Φώτης Μανούσης, τα δύο πλοία «ΣΑΟΣ ΙΙ» και «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» του οποίου εξυπηρετούσαν τη Σαμοθράκη με επιδοτούμενες συμβάσεις (άγονη γραμμή), σε ανάρτησή του, πριν από κάποιες μέρες, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δήλωσε πως αποχωρεί επιχειρηματικά και προσωπικά από το νησί και πως τα πλοία και οι επιχειρήσεις του θα δραστηριοποιηθούν αλλού στην Ελλάδα.

Στην ανάρτησή του κάνει λόγο για «απρόβλεπτες και αναπότρεπτες βλάβες» που υπέστησαν τα δύο από τα τρία πλοία του, εκφράζει την προσωπική του πικρία για τη συμπεριφορά κάποιων και δηλώνει «εξαντλημένος από το πάθος τους για εξόντωση».

Χθες το απόγευμα έγινε γνωστό από το υπουργείο ότι ο υπουργός Ναυτιλίας κάλεσε σε ακρόαση τους κατά νόμο υπεύθυνους διαχείρισης των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων «ΣΑΟΣ ΙΙ» και «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων των πλοίων στη γραμμή Αλεξανδρούπολη - Σαμοθράκη.

Κριτική από ΣΥΡΙΖΑ

Η σημερινή καθυστερημένη κυβερνητική σύσκεψη σχολιάστηκε από τον τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριο Σαντορινιό, από τον εκπρόσωπο Τύπου του κόμματος Αλέξη Χαρίτση αλλά και από τον αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Δημήτρη Παπαδημούλη.

«Η κυβέρνηση είναι σε διακοπές κι όταν επιστρέψει θα κάνει σύσκεψη και θα πάρει μέτρα για τη Σαμοθράκη. Αυτό δεν είναι επιτελικό κράτος. Η ανικανότητά τους είναι προφανής», τόνισε μιλώντας στο «Κόκκινο» ο Ν. Σαντορινιός.

«Θα ανέμενε κανείς αρχικά μια συγγνώμη. Μια κυβερνητική απολογία για τα αργοπορημένα της αντανακλαστικά. Αντί για αυτό ή για το όποιο σχέδιο για το μέλλον της Σαμοθράκης, η κυβερνητική σύσκεψη της Δευτέρας έχει ως κύριο θέμα το προσφιλές σπορ της Ν.Δ.: τις δήθεν ευθύνες του ΣΥΡΙΖΑ. Να τελειώνουμε με αυτό το αστείο. Η κυβέρνηση οφείλει να απολογηθεί για το πρωτοφανές χάος και την εξοργιστική απουσία της» ανέφερε ο Αλ. Χαρίτσης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Στη Σαμοθράκη βούλιαξε η αποτελεσματικότητα του επιτελικού κράτους του Κυρ. Μητσοτάκη. Τραυματίστηκε διεθνώς η εικόνα του ελληνικού τουρισμού. Μετά από δύο εβδομάδες, η κυβέρνηση των επιμελημένα αξύριστων στήνει σύσκεψη, για να πει ότι “φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ”. Θράσος και “μούσια” με το κιλό», σχολίασε ο Δ. Παπαδημούλης.

Το «κυβερνητικό ναυάγιο» στη Σαμοθράκη χρονικά εξελίχθηκε ως εξής:

Το πρόβλημα στο νησί παρουσιάστηκε στις 6 Αυγούστου όταν χάλασε το πλοίο «ΣΑΟΣ ΙΙ». Δρομολογήθηκαν το ταχύπλοο «Ζέφυρος» και το οχηματαγωγό «Αναξ», αλλά λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών απαγορεύτηκε ο απόπλους των δύο πλοίων.

Στις 9 Αυγούστου το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι με άμεσες πρωτοβουλίες του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη δόθηκε λύση στο μείζον πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης με τη δρομολόγηση του επιβατηγού–οχηματαγωγού πλοίο «AZORES EXPRESS».

Στις 12 Αυγούστου το υπουργείο ενημέρωσε για αδυναμία προσέγγισης του «ΑΖΟRES EXPRESS» λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών στο λιμάνι Καμαριώτισσα της Σαμοθράκης.

Στις 16 Αυγούστου το υπουργείο έκανε γνωστό ότι τα δρομολόγια θα τα εκτελέσει προσωρινά το επιβατηγό-οχηματαγωγό ταχύπλοο σκάφος «ANDROS JET», το οποίο πραγματοποιεί δρομολόγια μέχρι και σήμερα, χωρίς όμως να πρόκειται για οριστική λύση.

Επτά ερωτήματα

Τα ερωτήματα λοιπόν που προκύπτουν είναι:

1. Γιατί η πρώτη κυβερνητική σύσκεψη για το θέμα πραγματοποιείται ύστερα από 15 ολόκληρες ημέρες στο Μαξίμου και μάλιστα χωρίς την παρουσία του πρωθυπουργού;

2. Γιατί ο υπουργός Ναυτιλίας δεν πήγε στη Σαμοθράκη;

3. Γιατί και από ποιους επιλέχθηκε το πλοίο «AZORES EXPRESS» για το συγκεκριμένο λιμάνι; Δεν γνώριζαν αυτοί που το επέλεξαν ότι το πλοίο έχει μήκος 115 μέτρα και ήταν αδύνατον να κάνει τους κατάλληλους ελιγμούς σε αυτό το λιμάνι, όταν μάλιστα έχει άσχημο καιρό, εκθέτοντας ακόμα και τον ίδιο τον υπουργό, ο οποίος υποστήριζε με σχετικές ανακοινώσεις του ότι έδωσε λύση στο πρόβλημα; Δεν ήξεραν ότι το «ΣΑΟΣ ΙΙ» είναι 84 μέτρα;

4. Γιατί ενώ αρχικά ανακοινώθηκε ότι το πλοίο δεν μπόρεσε να προσεγγίσει το λιμάνι της Καμαριώτισσας λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών στη συνέχεια ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υποστήριξε ότι φταίνε οι λιμενικές υποδομές που δεν είχε φροντίσει να τις φτιάξει η προηγούμενη κυβέρνηση;

5. Γιατί ο κ. Πέτσας εξακολουθεί και δηλώνει ότι οι επιχωματώσεις και τα φερτά υλικά στον πυθμένα του λιμανιού εμποδίζουν τα μεγαλύτερα πλοία να δένουν στο λιμάνι, τη στιγμή που κανείς από τον ναυτιλιακό κόσμο δεν υποστηρίζει κάτι τέτοιο; Αντίθετα, η άποψη που επικρατεί είναι ότι το πλοίο δεν μπόρεσε να μπει στο λιμάνι πρώτον γιατί ήταν μεγάλο και δεύτερον λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών.

6. Δεν γνωρίζει η κυβέρνηση ότι το πρόβλημα με τα φερτά υλικά διαπιστώθηκε και έγινε γνωστό μόλις την περασμένη άνοιξη. Για ποια 4 χρόνια μιλά;

7. Ποια ήταν η οργάνωση των αρμόδιων αρχών μόλις δρομολογήθηκε το «ANDROS JET» προκειμένου να αποφευχθεί το κομφούζιο που παρατηρήθηκε στον καταπέλτη του πλοίου με τις γνωστές εικόνες που έκαναν τον γύρο του κόσμου;

Ο Σίμος Κεδίκογλου

Ενα ευχαριστήριο tweet προς τον καπετάνιο και το πλήρωμα του ΠΑΘ 090 του Λιμενικού Σώματος από τον βουλευτή της Ν.Δ. Σίμο Κεδίκογλου, με το οποίο έκανε γνωστό ότι το σκάφος με 8 Μποφόρ τον μετέφερε από την Τήνο στη Μύκονο για να προλάβει το αεροπλάνο και να φτάσει εγκαίρως στην Εύβοια που καιγόταν, ήταν ικανό για να προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων. Και προκειμένου ο βουλευτής να κατευνάσει τα οξυμένα πνεύματα (αλήθεια, δεν περίμενε τις αντιδράσεις;), λίγο αργότερα προχώρησε σε δεύτερο tweet στο οποίο πρόσθεσε ότι η μεταφορά του έγινε στο πλαίσιο της περιπολίας του ΠΑΘ 090.

Και προς μεγάλη έκπληξη, αφού δεν συνηθίζεται μετά τις 8 Ιουλίου, ακόμα και φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ έσπευσαν να σχολιάσουν αρνητικά την ανάρτηση του βουλευτή αλλά και την απόφαση του Λιμενικού να διαθέσει το σκάφος για ιδιωτική χρήση.

Χαρακτηριστικό το άρθρο του Θανάση Μαυρίδη στο Liberal.gr με τίτλο «Σίμο Κεδίκογλου, αυτό το άρθρο μην το διαβάσεις...», στο οποίο λέει στον βουλευτή «αν κατάλαβες το λάθος, βγες και δήλωσε ότι θα πληρώσεις τα καύσιμα του περιπολικού. Αν δεν το κατάλαβες, δεν πειράζει. Αλλη φορά…».

Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας έλεγαν ότι την εντολή για μια τέτοια μεταφορά στο σκάφος του Λιμενικού τη δίνει αποκλειστικά ο αρχηγός του Σώματος. Ο αντιναύαρχος Σταμάτης Ράπτης, αρχηγός του Σώματος για τέταρτο κατά σειρά έτος, ερωτηθείς από την «Εφ.Συν.» για το θέμα παραδέχτηκε ότι αυτός έδωσε την εντολή στο σκάφος του Λιμενικού να μεταφέρει τον βουλευτή της Ν.Δ. από την Τήνο στη Μύκονο, καθώς έκρινε ότι υπήρχε έκτακτη ανάγκη λόγω της μεγάλης φωτιάς που είχε εκδηλωθεί.

Ωστόσο, η εύλογη απορία που τίθεται είναι γιατί ο κ. Κεδίκογλου έπρεπε να πάει οπωσδήποτε τη συγκεκριμένη μέρα στην Εύβοια; Θα βοηθούσε η παρουσία του στην κατάσβεση της φωτιάς; Δηλαδή, εάν περίμενε να πέσει ο αέρας και να χρησιμοποιήσει τα ΜΜΜ προκειμένου να φτάσει στην Εύβοια τι θα άλλαζε;

Με την ίδια λογική, λοιπόν, όποιος βουλευτής, ανεξάρτητα σε ποιο κόμμα ανήκει, από δω και στο εξής αντιμετωπίσει πρόβλημα μεταφοράς να τηλεφωνεί στον υπουργό Ναυτιλίας, στον αρχηγό του Λιμενικού και σε όποιον άλλο παράγοντα της περιοχής μπορεί να μεσολαβήσει για να φτάσει γρήγορα στην εκλογική περιφέρειά του. Ε, όχι, τα σκάφη του Λιμενικού δεν είναι θαλάσσια ταξί και οι πρώτοι που πρέπει να το γνωρίζουν είναι οι βουλευτές.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ζητείται άμεσα πλοίο για τη Σαμοθράκη
Προκήρυξη από το υπουργείο Ναυτιλίας για να καλυφθεί η σύνδεση με Αλεξανδρούπολη έως το τέλος Οκτωβρίου. Ετοιμάζεται και ο διαγωνισμός για όλες τις άγονες γραμμές.
Ζητείται άμεσα πλοίο για τη Σαμοθράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη
Δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την άμεση ανάθεση της άγονης επιδοτούμενης γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη.
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
Η Σαμοθράκη και το κομφούζιο που δημιουργήθηκε στο νησί από την ακτοπλοϊκή του απομόνωση υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στο καθεστώς των άγονων γραμμών.
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το «Αρτεμις» σαλπάρει για Σαμοθράκη
Το επιβατηγό-οχηματαγωγό της εταιρείας Hellenic Seaways θα δρομολογηθεί από τη Δευτέρα 26 Αυγούστου στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη. Διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές θα προκηρύξει το υπουργείο Ναυτιλίας.
Το «Αρτεμις» σαλπάρει για Σαμοθράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαταστάθηκε η ακτοπλοϊκή σύνδεση Σαμοθράκης - Αλεξανδρούπολης
Τελείωσε -προς το παρόν- η ταλαιπωρία των κατοίκων της Σαμοθράκης, καθώς το νησί είχε μείνει σχεδόν 8 μέρες χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη, μετά την ξαφνική βλάβη του επιβατηγού-οχηματαγωγού...
Αποκαταστάθηκε η ακτοπλοϊκή σύνδεση Σαμοθράκης - Αλεξανδρούπολης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας