Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εκδήλωση της «Εφ.Συν.» για τα 50 χρόνια από τον Μάη του ’68

Το θρυλικό φιλί ανάμεσα στους Ζαν Πολ Μπελμοντό και Αννα Καρίνα στον «Τρελό Πιερό» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, που χρησιμοποιήθηκε και στη φετινή αφίσα του 71ου Φεστιβάλ των Κανών

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εκδήλωση της «Εφ.Συν.» για τα 50 χρόνια από τον Μάη του ’68

  • A-
  • A+

Η «Εφ.Συν.» διοργανώνει μεγάλη, ανοιχτή εκδήλωση με θέμα «Μάης ’68 - 50 χρόνια μετά: Μαρτυρίες απ’ το μέλλον», με αφορμή τα 50 χρόνια από τον Μάη του ’68 και την κυκλοφορία του ειδικού αφιερώματος (κυκλοφόρησε μαζί με την εφημερίδα το Σάββατο 5 Μαΐου).

Η εκδήλωση θα ξεκινήσει με την προβολή της εξαιρετικής και σχεδόν προφητικής, για τα γεγονότα του Γαλλικού Μάη, ταινίας του Ζαν-Λικ Γκοντάρ «Ο τρελός Πιερό» (20.00-22.00, ελεύθερη είσοδος).

Δεν είναι τυχαίο πως η αφίσα του φετινού Φεστιβάλ των Κανών είναι σκηνή της ταινίας. Μετά την ταινία θα μιλήσουν πρόσωπα που ήταν παρόντα τότε στη Γαλλία και έλαβαν μέρος στις κινητοποιήσεις του Μάη και θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση. Μεταξύ των ομιλητών θα είναι ο Μάκης Καβουριάρης (φοιτητής τον Μάη του ’68, μέτοχος στον αντιδικτατορικό αγώνα και αργότερα καθηγητής στο Παρίσι - αρχικά στη Βενσέν και μετά στο Paris VIII).

Συμμετέχουν ο καθηγητής Κώστας Δουζίνας και συντάκτες της εφημερίδας. Οι θεατές θα μπορούν να δουν και να αποκτήσουν βιβλία για τον Μάη του ’68, από διάφορους εκδοτικούς οίκους (ΚΨΜ, Βιβλιοπέλαγος, Ερατώ, Μαρξιστικό Βιβλιοπωλείο κ.ά.), καθώς και το αντίστοιχο αφιέρωμα της «Εφημερίδας των Συντακτών».

Το «πραξικόπημα» στις Κάνες

Το 1968 ο Γκοντάρ μαζί με άλλους σπουδαίους σκηνοθέτες του Γαλλικού Νέου Ρεύματος (Φρανσουά Τριφό, Ζαν Λουί Μπαρό κ.ά.) πρωτοστάτησαν στο να μη γίνει το 21ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ στις Κάνες εκείνον τον Μάη, ως συμπαράσταση στην εξέγερση τω φοιτητών στο Παρίσι. «Η Συνέλευση Πληροφόρησης και Δράσης του Γαλλικού Κινηματογράφου… με την εξουσία που της παρέχουν οι φοιτητές από τις 15 Μαΐου του 1968, ζητά από όλους τους σκηνοθέτες, παραγωγούς, διανομείς, ηθοποιούς, δημοσιογράφους και τα μέλη της κριτικής επιτροπής που βρίσκονται στις Κάνες να αντιταχθούν, μαζί με τους ξένους ομολόγους τους και με όλα τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους, στη συνέχιση του φεστιβάλ.

»Να δείξουν αλληλεγγύη στους απεργούς εργάτες και φοιτητές. Να καταγγείλουν την αστυνομική καταπίεση και να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους απέναντι στη γαλλική κυβέρνηση και τη βιομηχανία του κινηματογράφου» είχε πει τότε ο Τριφό. Ο Γκοντάρ, έχοντας ήδη ολοκληρώσει τον «Τρελό Πιερό», φώναζε πως «Δεν υπάρχει ούτε μια ταινία που να δείχνει τα προβλήματα των εργατών και των φοιτητών! Εμείς μιλάμε για αλληλεγγύη στους φοιτητές και τους εργάτες κι εσείς μου μιλάτε για το πώς πρέπει να κινείται η κάμερα και για close-up. Είστε μαλάκες!».

  

ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Το φεστιβάλ της αντίστασης
Το Resistance Festival, το φεστιβάλ της αντίστασης, αποτελεί τη σημαντικότερη συνάντηση κινημάτων και συλλογικοτήτων που γίνεται μεν στην Ελλάδα ωστόσο είναι διεθνής.Το φεστιβάλ συμπλήρωσε επιτυχώς 10 χρόνια...
Το φεστιβάλ της αντίστασης
ΣΙΝΕΜΑ
4 Μαύρα Κουστούμια
Η ταινία «4 Μαύρα Κοστούμια» κλείνει το 1ο EfSynEMA, σε μια βραδιά αφιέρωμα για τον αγαπημένο μας, πρόσφατα εκλιπόντα εξαιρετικό ηθοποιό, σκηνοθέτη και φίλο, Τάκη Σπυριδάκη.
4 Μαύρα Κουστούμια
ΣΙΝΕΜΑ
Τρίτη μέρα: Η γυναίκα στο Φιλμ Νουάρ... και μια ταινία-έκπληξη
Στις ταινίες της δεκαετίας του ’50 «Η Μαρία του Οκτώβρη» και «Κραυγή στη νύχτα», που επιλέχτηκαν από τον σκηνοθέτη Δημήτρη Παναγιωτάτο, η γυναίκα αποκτά πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη της πλοκής
Τρίτη μέρα: Η γυναίκα στο Φιλμ Νουάρ... και μια ταινία-έκπληξη
ΣΙΝΕΜΑ
Δεύτερη μέρα: Μουσικά Ντοκιμαντέρ
Το εξαιρετικό «Screamin' Jay Hawkins: I Put a Spell on Me» του Νίκου Τριανταφυλλίδη για τη ζωή και την καριέρα του εκκεντρικού μπλουζίστα Σκρίμιν Τζέι Χόκινς και η ευαίσθητη ματιά τεσσάρων νέων σκηνοθετών πάνω...
Δεύτερη μέρα: Μουσικά Ντοκιμαντέρ
ΣΙΝΕΜΑ
Εναρξη με την πρόταση της Ελλάδας για τα Οσκαρ
1ο EFSYNEMA: Η εφημερίδα μας κλείνει 7 χρόνια και γιορτάζει με πολλές και καλές ταινίες, με συζητήσεις, μουσική, δρώμενα και... εκπλήξεις ● 14-20 Νοεμβρίου στον κινηματογράφο Μικρόκοσμος.
Εναρξη με την πρόταση της Ελλάδας για τα Οσκαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Φαουέγια
Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί τη Φαουέγια, η οποία περιπλανιέται στους δρόμους τής Αθήνας σέρνοντας το αυτοσχέδιο καρότσι της.
Φαουέγια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας