Αθήνα, 11°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
12.6° 8.6°
2 BF
78%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
8°C
8.6° 6.0°
4 BF
60%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 6.0°
1 BF
85%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
4°C
3.9° 3.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αραιές νεφώσεις
6°C
8.0° 5.9°
2 BF
75%
Βέροια
Ελαφρές νεφώσεις
5°C
6.0° 4.0°
0 BF
86%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
0°C
1.2° 0.4°
1 BF
100%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
7°C
7.3° 7.3°
1 BF
84%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
14.1° 12.8°
2 BF
88%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.0°
0 BF
75%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
14°C
14.4° 11.1°
3 BF
64%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
8°C
8.5° 8.5°
3 BF
71%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
14°C
13.7° 13.7°
2 BF
72%
Λάρισα
Ομίχλη
3°C
2.9° 2.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.4° 5.5°
1 BF
79%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.8° 14.3°
3 BF
59%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
9°C
11.5° 8.3°
0 BF
89%
Καβάλα
Αυξημένες νεφώσεις
8°C
8.3° 8.3°
1 BF
77%
Κατερίνη
Ελαφρές νεφώσεις
6°C
8.7° 5.5°
1 BF
79%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
1°C
0.7° 0.7°
0 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου, 2024
business-jet
dreamstime

Τα ιδιωτικά αεροσκάφη προκαλούν τεράστια μόλυνση

Η ιδιωτική αεροπορία χρησιμοποιείται από λίγους, περίπου το 0,003% του παγκόσμιου πληθυσμού, αλλά εκπέμπει σημαντικά περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα ανά επιβάτη από τις εμπορικές πτήσεις

Οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις ιδιωτικές αερομεταφορές αυξήθηκαν κατά 46% μεταξύ 2019 και 2023, σύμφωνα με ανάλυση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Communications Earth & Environment» του ομίλου Nature.

Η ιδιωτική αεροπορία χρησιμοποιείται από λίγους, περίπου το 0,003% του παγκόσμιου πληθυσμού, αλλά εκπέμπει σημαντικά περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα ανά επιβάτη από ό,τι οι εμπορικές πτήσεις. Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα παρακολούθησης πτήσεων για περισσότερες από 18,5 εκατομμύρια ιδιωτικές πτήσεις που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2019 και 2023 από σχεδόν 26 χιλιάδες ιδιωτικά αεροσκάφη τύπου business jet, τα οποία αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειονότητα της ιδιωτικής αεροπορίας.

Στη συνέχεια υπολόγισαν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάθε πτήσης συνδυάζοντας το διαφημιζόμενο ποσοστό κατανάλωσης καυσίμου του μοντέλου του αεροσκάφους με τη διάρκεια της πτήσης και την τροχιά.

Όπως διαπίστωσαν, αυτές οι πτήσεις παρήγαν αθροιστικά περίπου 15,6 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα σε άμεσες εκπομπές το 2023, κατά μέσο όρο περίπου 3,6 τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ανά πτήση. Αυτό σηματοδοτεί αύξηση των εκπομπών από την ιδιωτική αεροπορία κατά 46% σε σύγκριση με το 2019.

Σχεδόν οι μισές πτήσεις ήταν μικρότερες από 500 χιλιόμετρα. Επίσης, η ιδιωτική αεροπορία συγκεντρώνεται κυρίως στις ΗΠΑ (68,7% των αεροσκαφών). Η ανάλυση των σχεδίων πτήσης εντοπίζει εκτεταμένα ταξίδια για λόγους αναψυχής, αλλά και για πολιτιστικές και πολιτικές εκδηλώσεις.

Σύμφωνα με τη μελέτη, υπήρξαν σημαντικές αυξήσεις εκπομπών γύρω από ορισμένα διεθνή γεγονότα, όπως η διεθνής σύνοδος των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή COP 28 που συνδέθηκε με 644 ιδιωτικές πτήσεις, οι οποίες παρήγαν 4.800 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου 2022 που συσχετίστηκε με 1.846 ιδιωτικές πτήσεις, οι οποίες παρήγαν 14.700 τόνους.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση εδώ

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Τα ιδιωτικά αεροσκάφη προκαλούν τεράστια μόλυνση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας