Αθήνα, 15°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
16.3° 12.6°
3 BF
69%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.2° 11.6°
1 BF
71%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
14°C
14.4° 13.0°
3 BF
81%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
71%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
0 BF
94%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.3° 11.0°
1 BF
83%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
7°C
10.6° 7.4°
1 BF
81%
Αγρίνιο
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
11.8° 11.8°
1 BF
86%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.9° 14.1°
2 BF
71%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.5°
1 BF
72%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.4° 13.3°
3 BF
72%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
13.5° 12.7°
1 BF
76%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
68%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
10.9° 10.2°
0 BF
100%
Λαμία
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.9° 10.5°
1 BF
78%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
13.2° 11.8°
1 BF
84%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
16.5° 11.9°
2 BF
64%
Καβάλα
Αραιές νεφώσεις
13°C
12.7° 11.3°
0 BF
92%
Κατερίνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.0° 12.7°
1 BF
77%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
10°C
9.6° 9.6°
2 BF
66%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 02 Μαρτίου, 2024
AP Photo/Rick Bowmer, File
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών κάνει εκτιμήσεις για «ιστορικό ρεκόρ» επιβατών σε πτήσεις

Το 2024 θα ταξιδέψουν με αεροπλάνο περισσότεροι άνθρωποι από ποτέ

Υπερκέρδη και «έκρηξη» στην επιβατική δραστηριότητα αναμένουν οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως το 2024, καθώς οι δείκτες και τα μέχρι τώρα δεδομένα που έχουν στα χέρια τους «δείχνουν» ότι πρόκειται να σπάσει κάθε ρεκόρ ο αριθμός των ανθρώπων που θα ταξιδέψουν. Αυτό ανακοίνωσε σήμερα η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), που έκανε λόγο για 4,7 δισεκατομμύρια επιβάτες, με το τελευταίο ρεκόρ να καταγράφεται το 2019 με 4,54 δισεκατομμύρια επιβάτες.

Ήδη από φέτος οι αερομεταφορείς ανέκαμψαν σε κέρδη από την ταραχώδη διετία 2020-21 που προκάλεσε απώλειες στα ετήσια έσοδα λόγω των απαγορεύσεων που τέθηκαν σε ισχύ. Συγκεκριμένα, τα συσσωρευμένα καθαρά κέρδη για το 2023 άγγιξαν τα 23,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την IATA, η οποία υπερδιπλασίασε τις προηγούμενες προβλέψεις που είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο για 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

Για το 2023 η IATA προέβλεψε 4,29 δισεκατομμύρια αεροπορικά ταξίδια, αναθεωρώντας λίγο προς τα κάτω την πρόβλεψη που είχε κάνει τον Ιούνιο για 4,35.

Για το 2024, τα κέρδη αναμένεται «να σταθεροποιηθούν σε μεγάλο βαθμό» στα 25,7 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Ένωση, σε έναν άνευ προηγουμένου παγκόσμιο κύκλο εργασιών 964 δισεκατομμυρίων, σε σύγκριση με τα 896 που υπολογίζονταν για το 2023 και τα 838 δισεκατομμύρια που σημειώθηκαν το 2019.

Οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν αθροιστικές απώλειες που έφτασαν τα 183 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ του 2020 και του 2022 καθώς ήταν ένας από τους τομείς της οικονομίας που βίωσε περισσότερο τις επιπτώσεις της πανδημίας, λόγω του κλεισίματος συνόρων και άλλους περιορισμούς που επιβλήθηκαν για παρατεταμένο χρόνο στις μετακινήσεις.

«Δεδομένων των μαζικών απωλειών των τελευταίων ετών», τα κέρδη που αναμένονται το 2024 «δείχνουν την ανθεκτικότητα του αεροπορικού τομέα», υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής της IATA Γουίλι Γουόλς, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τον «εξαιρετικό ρυθμό ανάκαμψης».

Ωστόσο «φαίνεται ότι η πανδημία στοίχισε τέσσερα χρόνια ανάπτυξης στον τομέα», επισήμανε ο Γουόλς στη διάρκεια μιας «πιεστικής μέρας» στην έδρα της ένωσης στη Γενεύη, στην Ελβετία.

«Από το 2024, οι προβλέψεις δείχνουν ότι θα μπορούμε να μπούμε σε πιο φυσιολογικές πορείες ανάπτυξης, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα φορτία», σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της IATA.

Η ισχυρή ανάκαμψη το 2023 είχε αποτέλεσμα υψηλές τιμές εισιτηρίων, καθώς η ζήτηση για ταξίδια ξεπερνούσε τις δυνατότητες των εταιρειών, οι οποίες επιβαρύνθηκαν από καθυστερημένες παραδόσεις αεροπλάνων και άλλες επιχειρησιακές δυσκολίες.

Η τάση αυτή δείχνει να επιβραδύνεται το 2024, σύμφωνα με την IATA. Παράλληλα τα ποσοστά πληρότητας των αεροπλάνων έχουν ήδη επανέλθει στα επίπεδα προ υγειονομικής κρίσης.

Η «σκοτεινή» όψη της κερδοφορίας των αεροπορικών εταιρειών

Αυτό που δεν φαίνεται όμως μαζί με τα φανταχτερά νούμερα της επιβατικής δραστηριότητας είναι και το πιο σημαντικό, ότι δηλαδή ο τεράστιος όγκος μεταφορών συνεπάγεται και τεράστιες εκπομπές ρύπων, οι οποίες και πιστώνονται βέβαια στις πλουσιότερες χώρες του πλανήτη -παρότι πλήττουν δυσανάλογα τις φτωχότερες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 1% των πλουσιότερων ανθρώπων του πλανήτη εκτιμάται ότι θα παραγάγουν το 16% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2030, την ώρα που το φτωχότερο 50% θα εκπέμπει έναν τόνο αερίων το χρόνο, σύμφωνα με επιστημονική έρευνα που επισημαίνει ότι οι δραστηριότητες των υπερπλουσίων ανθρώπων είναι αυτές που απειλούν τους στόχους που έχει θέσει η Συμφωνία για το Κλίμα του 2015.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι αν οι πλούσιοι συνεχίσουν να ρυπαίνουν με αυτόν τον ρυθμό είναι αδύνατο να διατηρηθεί η υπερθέρμανση του πλανήτη κάτω από τον 1,5 βαθμό σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή. Και εξηγούν ότι οι πλούσιοι ευθύνονται γι' αυτή την κατάσταση λόγω της «πολυτελούς κατανάλωσης άνθρακα», μέσω των ιδιωτικών τζετ, των τεράστιων θαλαμηγών και των ταξιδιών στο διάστημα.  

Από την άλλη, πρόσφατη έκθεση της Oxfam αποκάλυψε μεταξύ άλλων ότι το 2019 ξανά το πλουσιότερο 1% του παγκόσμιου πληθυσμού παρήγαγε το 16% του διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίως, δημιουργώντας τόση ρύπανση όση το φτωχότερο 66% της ανθρωπότητας, που ισοδυναμεί με 5 δισεκατομμύρια ανθρώπους Να σημειωθεί ότι θα χρειαζόταν περίπου 1.500 χρόνια για ένα άτομο από το φτωχότερο 99% της ανθρωπότητας να παράξει τόσο διοξείδιο του άνθρακα όσο δημιουργούν οι κορυφαίοι δισεκατομμυριούχοι του κόσμου σε έναν χρόνο.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Το 2024 θα ταξιδέψουν με αεροπλάνο περισσότεροι άνθρωποι από ποτέ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας