Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο νέος σχεδιασμός για τη Σιδηροδρομική Γραμμή Ρίο - Πάτρα

Ο νέος σχεδιασμός για τη Σιδηροδρομική Γραμμή Ρίο - Πάτρα

  • A-
  • A+
ΕΡΓΟΣΕ: «Η προτεινόμενη λύση είναι αποτέλεσμα σύνθεσης όλων των διαθέσιμων μελετών του έργου και βασίζεται στις πραγματικές ανάγκες διασύνδεσης της πόλης της Πάτρας, με κύριους άξονες το περιβάλλον, την ασφάλεια των πολιτών και την ελαχιστοποίηση της όχλησης».

Το νέο σχεδιασμό για τη διέλευση του σιδηρόδρομου από την πόλη της Πάτρας, καθώς και τη διασύνδεση του νέου λιμένα της πόλης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, παρουσίασε ο Δ/νων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης, κατά τη διάρκεια του 8th Regional Growth Conference 2020, που διοργανώθηκε στην Πάτρα από την εφημερίδα «Πελοπόννησος» και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Συμμετέχοντας σε πάνελ συζήτησης με θέμα «Λιμάνια και Περιφερειακή Ανάπτυξη», παρουσία εκπροσώπων των αρμόδιων οργάνων και φορέων της πόλης, μεταξύ αυτών και του Γ.Γ. Υποδομών κ. Γ. Καραγιάννη, ο κ. Βίνης ανέλυσε το νέο σχεδιασμό, που είχε παρουσιάσει νωρίτερα ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής. Σημαντική αναφορά έγινε γύρω από τις αρχές σχεδίασης του νέου έργου, οι οποίες επιγραμματικά κινούνται γύρω από τους εξής άξονες:

  1. Προστασία του περιβάλλοντος
  2. Ελαχιστοποίηση των επεμβάσεων και της όχλησης των πολιτών
  3. Δυνατότητες χρηματοδότησης και οικονομικής βιωσιμότητας του έργου
  4. Εξυπηρέτηση των επιβατικών και εμπορικών αναγκών του νέου Λιμένα Πατρών
  5. Ενίσχυση της ασφάλειας επιβατών και πολιτών
  6. Αναπτυξιακή προοπτική της ευρύτερης περιοχής
  7. Σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις σιδηροδρομικών έργων και Ευρωπαϊκή διαλειτουργικότητα.

Αφού αναφέρθηκε στο σημαντικό βαθμό μελετητικής ωριμότητας, ο κ. Βίνης τόνισε ότι στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι να παραδοθεί στους πολίτες της Πάτρας ένα έργο που θα απαντά στις πραγματικές ανάγκες της πόλης με όρους ρεαλιστικούς και πρακτικούς.

Σε ότι αφορά στη συνολική πρόταση διέλευσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής (ΣΓ) Κορίνθου - Πάτρας και πιο συγκεκριμένα το τμήμα μήκους 10,9 χλμ, από Ρίο (Χ.Θ. 119 + 920) έως τον νέο Λιμένα Πατρών (Χ.Θ. 130 + 810), τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου έχουν ως εξής:

  • Υπογειοποίηση της ΣΓ στον πυκνό αστικό ιστό, μέσω τεχνικού Cut & Cover, συνολικού μήκους 5,16 χλμ, που θα ξεκινά  πριν την οδό Κανελλοπούλου έως μετά τη στάση του Αγίου Ανδρέα, όπου θα αναδύεται στην περιοχή της ακτής Δυμαίων και θα καταλήγει επιφανειακά στο νέο Λιμένα Πατρών.
  • Ταύτιση της χάραξης του εν λόγω τμήματος με την υφιστάμενη μονή ΣΓ που βρίσκεται σήμερα σε λειτουργία.
  • Μετατροπή της μονής ΣΓ σε διπλή με πλήρη ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος της.
  • Διατήρηση των 8 σιδηροδρομικών στάσεων που λειτουργούν σήμερα (6 εκ των οποίων μετατρέπονται σε υπόγειες), με αντίστοιχη αναβάθμιση και εξασφάλιση της λειτουργίας του Προαστιακού Πατρών. Οι στάσεις θα έχουν ως εξής: Καστελλόκαμπου (επιφανειακή), Μποζαΐτικων (επιφανειακή), Κανελλοπούλου (μετατροπή σε υπόγεια), Αγυιών (μετατροπή σε υπόγεια), Παναχαϊκής (μετατροπή σε υπόγεια), Αγ. Διονυσίου (μετατροπή σε υπόγεια), Τριών Συμμάχων (πρώην Πάτρας, Παλιό Λιμάνι - μετατροπή σε υπόγεια), Αγ. Ανδρέα (μετατροπή σε υπόγεια, με μετεπιβίβαση από/προς την υφιστάμενη μετρική ΣΓ προς Πύργο), Κατασκευή νέας Τερματικής Στάσης Νέου Λιμένα Πατρών (επιφανειακή).
  • Διασφάλιση της διασύνδεσης του νέου Λιμένα Πατρών με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας για επιβατική και εμπορική χρήση.
  • Κατάργηση όλων των υφιστάμενων ισόπεδων διαβάσεων (οδικών και πεζών) στα τμήματα επιφανειακής διέλευσης της γραμμής και αντικατάστασή τους από ανισόπεδες διαβάσεις οχημάτων και δέκα πεζογέφυρες, αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα ασφάλειας των πολιτών, πεζών και οδηγών.
  • Διατήρηση της διασύνδεσης με Πύργο.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, πολλαπλά είναι τα οφέλη της προτεινόμενης λύσης. Συγκεκριμένα, με την ταύτιση της χάραξης βελτιώνονται σημαντικά οι λειτουργίες της πόλης. Επιπλέον, μέσω της υπογειοποίησης εντός του πυκνού αστικού ιστού απελευθερώνεται η πρόσβαση προς το παραλιακό μέτωπο της πόλης, ενώ ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα αστικών αναπλάσεων, με χώρους αναψυχής και βιώσιμης αστικής κινητικότητας, σε μια έκταση περίπου 70 στρεμμάτων που θα δώσουν νέα πνοή στην πόλη. Τέλος, ουσιαστικό όφελος προκύπτει από την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στην περιοχή όδευσης της γραμμής, καθώς και από τη μείωση των επιπέδων ρύπανσης από θόρυβο και ατμοσφαιρικούς ρύπους λόγω της υπογειοποίησης και της πλήρους ηλεκτροκίνησης.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Βίνης σημείωσε: «Είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε τον παρόντα σχεδιασμό, έπειτα από πολλή δουλειά και συντονισμένες ενέργειες με το Υπουργείο και τους αρμόδιους φορείς Η σημερινή παρουσίαση είναι αποτέλεσμα σύνθεσης όλων των διαθέσιμων τεχνικών μελετών του έργου (κατά τμήματα οριστικές μελέτες, προμελέτες και προκαταρκτικές μελέτες), των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων με τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και φυσικά την πολυκριτηριακή ανάλυση της Μελέτης Κόστους Οφέλους (ΑΚΟ) η οποία βρίσκεται πολύ κοντά στην ολοκλήρωσή της, επιτρέποντας μας να έχουμε πλέον σαφή εικόνα για τον προτεινόμενο σχεδιασμό. Με λίγα λόγια, αξιολογήσαμε όλα τα μέχρι σήμερα δεδομένα και προτείνουμε μια βιώσιμη λύση τόσο από οικονομικής άποψης όσο και τεχνικής αρτιότητας. Η λύση αυτή  ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της πόλης με ρεαλισμό και προσδίδει προστιθέμενη αξία στην τοπική οικονομία και κοινωνία της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής. Επιπρόσθετα, η διασύνδεση του τρένου με το λιμάνι της πόλης προσδίδει προστιθέμενη αξία στο έργο, όχι μόνο για την τοπική αλλά και την εθνική οικονομία. Στόχος του Υπουργείου και κατ’ επέκταση και της ΕΡΓΟΣΕ είναι η προώθηση αντίστοιχων έργων σε όλη τη χώρα το συντομότερο δυνατό και προς αυτή την κατεύθυνση έχουν στραφεί όλες οι προσπάθειές μας. Η λύση που παρουσιάσαμε σήμερα στην Πάτρα, αποδεικνύει τη δέσμευσή μας στην επίτευξη αυτού του στόχου».

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Μικρές Παρεμβάσεις που Κάνουν Μεγάλη Διαφορά σε Παιδιά με Προβλήματα Όρασης
«Η ζωή τους θα είναι γεμάτη δυσκολίες» είναι η πρώτη, αυθόρμητη σκέψη που περνά από το μυαλό των περισσοτέρων. Ναι, θα είναι αλλά τα ίδια τα παιδιά...
Μικρές Παρεμβάσεις που Κάνουν Μεγάλη Διαφορά σε Παιδιά με Προβλήματα Όρασης
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Η Bayer παρούσα στο Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας
Πιστή στο ετήσιο ραντεβού της ενημέρωσης των νέων, η Bayer ανέδειξε τις τάσεις και τις ευκαιρίες για επιχειρηματικότητα και απασχόληση που προσφέρουν...
Η Bayer παρούσα στο Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Emirates: Είκοσι χρόνια υποστήριξης του Πρώτου Εθνικού πάρκου των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων
Το DDCR, αποτελεί το πρώτο Εθνικό Πάρκο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Καλύπτει έκταση 225 τετραγωνικών χιλιομέτρων και αποτελεί το 5% του Εμιράτου...
Emirates: Είκοσι χρόνια υποστήριξης του Πρώτου Εθνικού πάρκου των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Το Vodafone Business μειοδότης τεσσάρων εκτελεστικών συμβάσεων του έργου ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ
Το Vodafone Business ανακοινώνει ότι αναδείχθηκε μειοδότης τεσσάρων εκτελεστικών συμβάσεων της Συμφωνίας - Πλαίσιο για το έργο «ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ –...
Το Vodafone Business μειοδότης τεσσάρων εκτελεστικών συμβάσεων του έργου ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Άη Στράτης: ο πρώτος σταθμός της δράσης «Το Νερό Είναι στα Χέρια μας»
Στα περισσότερα νησιά της Ελλάδας οι υδατικοί πόροι είναι περιορισμένοι και η ζήτηση για νερό, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες και κατά τη...
Άη Στράτης: ο πρώτος σταθμός της δράσης «Το Νερό Είναι στα Χέρια μας»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας