• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    18°C 12.5°C / 18.2°C
    3 BF
    42%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    17°C 14.1°C / 18.5°C
    1 BF
    53%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 15.9°C / 17.1°C
    2 BF
    49%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    2 BF
    50%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.2°C / 15.2°C
    2 BF
    57%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.5°C / 15.4°C
    2 BF
    55%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 9.2°C / 11.8°C
    1 BF
    52%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    49%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.4°C / 18.6°C
    2 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    2 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    3 BF
    71%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    2 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    1 BF
    63%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    1 BF
    57%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    17°C 12.8°C / 17.2°C
    1 BF
    56%
  • Ρόδος
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.2°C / 18.2°C
    1 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.7°C / 18.4°C
    2 BF
    65%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    1 BF
    60%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.2°C / 16.7°C
    2 BF
    76%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.6°C / 9.6°C
    1 BF
    59%

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης (στη φωτογραφία με τους εκπροσώπους του σωματείου) στήριξε τα αιτήματα των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ

EUROKINISSI/ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Αναστολή απεργίας στον ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+

Tο μήνυμα της σκληρής στάσης από την πλευρά του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών μάλλον ελήφθη και εκτιμήθηκε αναλόγως από τους εργαζομένους του ΟΑΣΘ.

Πώς αλλιώς να ερμηνευθεί ότι μετά τη συνάντησή τους με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης ανακοίνωσαν ότι η εισήγηση του προέδρου του σωματείου θα είναι για αναβολή των κινητοποιήσεων σε πρώτη φάση για μερικές ημέρες.

Το αίτημά τους για συνάντηση δεν τύγχανε εξάλλου για ημέρες ούτε καν απάντησης από τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος παρέπεμπε για την πληρωμή τους στη διοίκηση του ΟΑΣΘ και όχι σε αυτόν.

Το σωματείο εργαζομένων έχει κινητοποιήσει όλη τη Θεσσαλονίκη: δήμαρχο, υφ. Μακεδονίας-Θράκης, Εργατικό Κέντρο, φορείς κι όλα αυτά προκειμένου να πιέσουν το υπουργείο σε καταβολή δόσης χρημάτων προς τον Οργανισμό (περί τα 6 εκατομμύρια).

Αν συναντήθηκαν όμως οι ίδιοι με το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ και ποιες απαντήσεις έχουν πάρει από τους εργοδότες τους δεν το γνωρίζουμε.

Οπως άγνωστα παραμένουν τα ημερήσια και μηνιαία έσοδα του ΟΑΣΘ από εισιτήρια και κάρτες και αν αυτά θα ήταν αρκετά για την καταβολή της μισθοδοσίας στους περίπου 2.300 εργαζομένους.

Ενδιαφέρον παραμένει το γεγονός ότι κανένας μέχρι τώρα από όσους ενδιαφέρονται για την πληρωμή των μισθών των εργαζομένων δεν έχει κάνει καν νύξη για την ουσία της υπόθεσης.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», το Διαιτητικό Δικαστήριο έχει ζητήσει στοιχεία της σύμβασης και της τήρησής της που αφορούν το 2014, ενώ ο ίδιος ο κ. Σπίρτζης είχε δηλώσει πριν από μερικές μέρες ότι η έρευνα για το 2010 είχε δείξει πως όλα δεν πήγαν όπως θα έπρεπε, χωρίς να δώσει παραπάνω στοιχεία για το θέμα.

Ωστόσο οι πληροφορίες επιμένουν και αναφέρουν ότι ήδη έχει δοθεί εντολή –πρώτη φορά μάλιστα στις υπηρεσίες του υπουργείου– για αναλυτική έρευνα για το 2014 και αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη του Οκτωβρίου. Μάλιστα φέρεται να έχουν εντοπιστεί «κάποια προβλήματα και πιθανόν να εξεταστεί η ίδια η νομιμότητα της σύμβασης».

Εμμεση επιβεβαίωση των πληροφοριών, η λακωνική δήλωση του κ. Σπίρτζη στον ρ/σ «Στο Κόκκινο 105,5», πως «αυτή τη στιγμή ελέγχεται ο Οργανισμός για να δούμε αν τηρείται η σύμβασή του με το Δημόσιο. Οταν ολοκληρωθεί, θα προχωρήσουμε ανάλογα με τα ευρήματα. Ωστόσο πρέπει να καταλάβει η διοίκηση του ΟΑΣΘ ότι αυτό που γίνεται 60 χρόνια τώρα στη Θεσσαλονίκη έχει σταματήσει».

Χθες πάντως οι εργαζόμενοι συναντήθηκαν με τον Γιάννη Μπουτάρη, ο οποίος δήλωσε ότι «θα ζητήσουμε από τον κ. Σπίρτζη μια άμεση συνάντηση προκειμένου να δούμε πώς θα λυθεί το πρόβλημα», ενώ έκανε αναφορά και στα «χρωστούμενα» μιλώντας για «τεράστιο χρέος που έχει το κράτος προς τον ΟΑΣΘ, το οποίο από ό,τι είδα είναι γύρω στα 130 εκατομμύρια».

Παρών ήταν και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, ο οποίος σημείωσε πως «οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ δεν είναι τρελοί να απεργούν μέσα στο κατακαλόκαιρο προκειμένου να διεκδικήσουν τους μισθούς τους. Απεργούν γιατί η κυβέρνηση δεν τηρεί τις συμβατικές της υποχρεώσεις και αυτό τους οδηγεί τρία χρόνια τώρα να βρίσκονται σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και ανασφάλειας».

Και ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης επανέλαβε πως «έπειτα από πρόταση του δημάρχου θα συναντήσουμε (σήμερα) τον κ. Κυρίζογλου (πρ. της ΠΕΔ-ΚΜ)» και για άλλη μία φορά κατήγγειλε «την αδιαλλαξία του υπουργείου Μεταφορών για τα τρομερά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε».

Μετά τη συνάντηση που είχαν προχθές με την υφυπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης) Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, η ίδια δήλωσε αφ’ ενός ότι «οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως μοχλός πίεσης προς την κυβέρνηση», αφ’ ετέρου χαρακτήρισε την καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζομένους «επιβεβλημένη», αν και δεν παρέλειψε να τηρήσει τους τύπους σημειώνοντας ότι «ο εξορθολογισμός στη λειτουργία του ΟΑΣΘ και της σχέσης του με την οργανωμένη πολιτεία είναι ζητήματα που έχει αναλάβει ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός, με τον οποίο και πρέπει να συνεργάζεται η διοίκηση του ΟΑΣΘ».

«Ιδιότυπη ομηρία της πόλης»

Το θέμα έφτασε και στη Βουλή με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης. Κάνοντας λόγο για ιδιότυπη ομηρία της πόλης, ζητά από τον υπουργό να καθίσει στο τραπέζι του διαλόγου, ρωτώντας παράλληλα πότε το υπουργείο θα ασχοληθεί με τα προβλήματα του ΟΑΣΘ για να μην καταρρεύσει ο μοναδικός φορέας μέσων μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης και για να τερματιστεί η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού της.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Ποιος θα λύσει το χειρόφρενο;
«Σκάνδαλο 60 χρόνων η σύμβαση του Δημοσίου με τον ΟΑΣΘ», υποστηρίζει ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, που επιδιώκει λύση ώς την Παρασκευή κατόπιν διαβούλευσης με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης. «Ο...
Ποιος θα λύσει το χειρόφρενο;
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Λεωφορείο το... βάσανο
Διαπραγματεύσεις επί διαπραγματεύσεων, συζητήσεις επί συζητήσεων και στο τέλος... πάλι χωρίς αστικά λεωφορεία από σήμερα το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης. Σε επίσχεση εργασίας ανακοίνωσαν ότι προχωρούν και...
Λεωφορείο το... βάσανο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργίες σε θολό τοπίο
​Ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων για τρίτη μέρα σήμερα, συγκοινωνιακό όσο και… ερμηνευτικό χάος έφερε η τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών και η οποία ψηφίστηκε από τη Βουλή....
Απεργίες σε θολό τοπίο
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
«Οποιος έχει εργαστεί,πρέπει να πληρωθεί»
Δυναμική παρέμβαση στη διημερίδα του Ελεγκτικού Συνεδρίου πραγματοποίησαν οι απλήρωτοι για τρεις μήνες συμβασιούχοι του Νομού Θεσσαλονίκης, εκφράζοντας την έντονη αντίδρασή τους στη στάση των ελεγκτών, οι...
«Οποιος έχει εργαστεί,πρέπει να πληρωθεί»
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Οπου συμβασιούχος και η μοίρα του
Απλήρωτοι παραμένουν για τις μέρες της άδειάς τους που δεν την πήραν ποτέ. Απλήρωτα είναι και τα υπερωριακά τους των Σαββατοκύριακων. Τελειωμό δεν έχουν τα βάσανα των 1.200 συμβασιούχων του νομού Θεσσαλονίκης,...
Οπου συμβασιούχος και η μοίρα του

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας