Την άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ζητά με επιστολή του το Σωματείο Εργατοτεχνιτών, Ναυτεργατών και Υπαλλήλων της Διώρυγας Κορίνθου, προκειμένου να διασφαλιστεί η έγκαιρη επαναλειτουργία της διώρυγας, το αργότερο έως την 1η Μαρτίου, καθώς, όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση θα επιφέρει ανεπανόρθωτες επιπτώσεις τόσο στην επιχείρηση όσο και στην ευρύτερη οικονομική και τουριστική δραστηριότητα της χώρας.
Στην επιστολή, την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος του σωματείου Θύμιος Χριστοδούλου και η γραμματέας Φωτεινή Κεραμίδα, τονίζουν ότι, παρά τις αρχικές δεσμεύσεις για ολοκλήρωση των εργασιών στη διώρυγα έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024 και τη μετέπειτα χορήγηση δύο παρατάσεων, αυτή παραμένει κλειστή, ενώ βασικές εργασίες, ιδίως εκείνες που αφορούν το λιμενικό έργο, δεν έχουν καν εκκινήσει. Στη συνέχεια υποστηρίζουν ότι σήμερα η κατάσταση της επιχείρησης (διαχειρίστρια εταιρεία) έχει καταστεί εξαιρετικά κρίσιμη, καθώς παρά τη λήψη σημαντικής χρηματοδότησης, ύστερα από δανειοδότηση με εγγυήσεις του Υπερταμείου, και τα έσοδα από τη λειτουργία της διώρυγας κατά τους θερινούς μήνες, το ταμειακό διαθέσιμο αγγίζει οριακά επίπεδα, θέτοντας εν αμφιβόλω τη βιωσιμότητα μιας μέχρι πρότινος εύρωστης οικονομικά εταιρείας. Οπως δηλώνουν, οι συνέπειες αυτής της στασιμότητας είναι πολυδιάστατες: «Κλονίζεται η οικονομική σταθερότητα της επιχείρησης, τίθενται σε άμεσο κίνδυνο οι θέσεις εργασίας μας (συνολικά 80 εργαζόμενοι), απειλείται ο θαλάσσιος τουρισμός που ξεκινά την 1η Μαρτίου, ενώ παράλληλα διακυβεύεται η διεθνής εικόνα της χώρας μας».
Το ιστορικό
Σημειώνεται ότι τα προβλήματα στη λειτουργία της διώρυγας παρουσιάστηκαν τον Ιανουάριο του 2021 λόγω καταπτώσεων των πρανών από την πλευρά της Πελοποννήσου στο ύψος του βιολογικού καθαρισμού και από τότε ανοίγει μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες. Σήμερα παραμένει κλειστή από τις 31 Οκτωβρίου 2024. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Σωματείου των Εργαζομένων, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αποφάσισε την ένταξη του έργου στον κρατικό προϋπολογισμό, με ύψος 34 εκατ. ευρώ, και με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών εγκρίθηκε η δέσμευση του ποσού των 32 εκατ. ευρώ από τον προϋπολογισμό, το έργο δημοπρατήθηκε και εγκρίθηκε η ανάθεσή του στον οικοδομικό φορέα «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ».
Στις 18.2.2022 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση, στην οποία ορίστηκε η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου σε 24 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, δηλαδή μέχρι τις 18.2.2024. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα εκτελέστηκαν εργασίες για 16 μήνες, ενώ με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών εγκρίθηκε η δεύτερη παράταση της συνολικής προθεσμίας του έργου μέχρι τις 31.12.2024. Η διαχειρίστρια εταιρεία όλο αυτό το διάστημα έχει απολέσει έσοδα 4 χρόνων. Πιο συγκεκριμένα, με έναν μέσο κύκλο εργασιών 6 εκατ. ευρώ, η Ανώνυμος Εταιρεία Διώρυγας έχει ήδη απολέσει έσοδα ύψους 24 εκατ. ευρώ, με τις απώλειες εσόδων να συνεχίζονται.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας