• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 21.6°C / 24.6°C
    1 BF
    59%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 19.7°C / 23.6°C
    2 BF
    60%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 20.0°C / 22.7°C
    1 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.5°C / 17.9°C
    1 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.9°C
    2 BF
    68%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 19.0°C / 23.2°C
    2 BF
    69%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 19.5°C
    2 BF
    59%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    1 BF
    85%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 17.7°C / 21.1°C
    1 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 18.5°C / 24.9°C
    1 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 23.8°C
    1 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 24.0°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    2 BF
    94%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.7°C / 22.9°C
    0 BF
    60%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 19.5°C / 20.1°C
    1 BF
    69%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 22.8°C
    3 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 24.3°C
    0 BF
    52%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.3°C / 22.1°C
    2 BF
    65%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 19.7°C / 23.9°C
    1 BF
    92%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.8°C
    1 BF
    80%

Σύμφωνα με τους εργαζομένους στο αρχαιολογικό κομμάτι του έργου, το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα πειραματικής εφαρμογής κάθε είδους νέας εργασιακής νομοθεσίας!

MOTIONTEAM/ Βερβερίδης Βασίλης (Φωτ.: Αρχείου)

«Πείτε την αλήθεια, θέλετε Μετρό από δούλους»

  • A-
  • A+

Το μετρό πρέπει να γίνει με δούλους; Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι στο αρχαιολογικό κομμάτι του Μετρό Θεσσαλονίκης, που καταγγέλλουν πάλι απολύσεις εν μέσω της διαδικασίας αναζήτησης λύσης από τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη.

«Η λύση για το Μετρό Θεσσαλονίκης βρέθηκε. Απλά δεν το χρειαζόμαστε τελικά. Πώς διαφορετικά να δικαιολογήσει κανείς το γεγονός πως την ώρα που περιμένουμε την εξαγγελία της λύσης από τον Σπίρτζη, την ίδια ώρα απολύονται και άλλοι εργαζόμενοι από το αρχαιολογικό τμήμα του έργου;», αναρωτιούνται με σχετική ανακοίνωση του σωματείου τους και καταγγέλλουν:

«Αντί η Αττικό Μετρό να υποχρεώσει τον ανάδοχο να υπογράψει τη σύμβαση για τα επιπλέον χρήματα για τις αρχαιολογικές εργασίες, αντί ο υπουργός Εργασίας να παρέμβει για τη ματαίωση των απολύσεων αυτών οι οποίες παραβιάζουν βάναυσα κάθε έννοια εργατικού δικαίου, αντί ο ίδιος ο εργολάβος να παλεύει για την επανέναρξη των εργασιών και να θέλει να εισπράξει ζεστό χρήμα τέτοια εποχή, όλοι μαζί προφανώς, σε μια συμπαιγνία συμφερόντων και πλήρους καταπάτησης εργασιακών δικαιωμάτων, αποφασίζουν, ερήμην κάθε ουσιαστικά υπευθύνου, για την τύχη οικογενειών».

Σύμφωνα με τους εργαζομένους στο αρχαιολογικό κομμάτι του έργου, το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα πειραματικής εφαρμογής κάθε είδους νέας εργασιακής νομοθεσίας!

Αποτελεί, λένε, «το καλύτερο παράδειγμα πώς δεν κατασκευάζεις ένα δημόσιο έργο, το καλύτερο παράδειγμα πώς εξαγγέλλεις χωρίς υποχρέωση να εκτελείς, πώς υπόσχεσαι χωρίς να δεσμεύεσαι, πώς αναλαμβάνεις πρωτοβουλίες χωρίς να προσδοκάς αποτέλεσμα».

Γεγονός είναι ότι, παρά τις επανειλημμένες εξαγγελίες, διαρροές, δηλώσεις και πληροφορίες από κυβερνητικά στελέχη για «λύση τις επόμενες μέρες», το έργο εξακολουθεί να παραμένει «παγωμένο» και οι εργαζόμενοι δεν βλέπουν φως στο βάθος του τούνελ.

Η αγανάκτησή τους είναι εμφανής από το ύφος της ανακοίνωσής τους:

«Επιτέλους πείτε την αλήθεια. Το έργο πρέπει να γίνει από δούλους», αναφέρουν. «Πρέπει να τα ισοπεδώσει όλα, πρέπει να φύγουμε όλοι. Προφανώς ενοχλούμε. Πείτε όμως όλη την αλήθεια. Πρέπει με κάθε τρόπο να κολακέψουμε τους μεγαλοεργολάβους που δήθεν τους πολεμάμε. Πρέπει να ικανοποιήσουμε κάθε επιθυμία. Διαφορετικά, τα νομικά εργαλεία της έκπτωσης από το έργο υπήρχαν. Το όπλο ήταν πάνω στο τραπέζι. Τι δεν καταλαβαίνουμε δηλαδή; Αν πραγματικά έχει μείνει έστω ένα ψήγμα ευθιξίας, περιμένουμε από τους υπευθύνους του έργου αλλά και τους πολιτικούς τους προϊσταμένους:

● Ανάκληση όλων των απολύσεων

● Αμεση επανέναρξη των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης, με ημερομηνία. Ως εργαζόμενοι βάζουμε στοίχημα πως πριν από το 2021 δεν θα υπάρξει λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης. Αν ισχύει κάτι διαφορετικό, τότε ας βγει ο κ. Σπίρτζης και ας μας διαψεύσει. Πολλοί προκάτοχοί του είπαν τα ίδια και όλοι ξέρουμε ποια ήταν η τύχη τους!

● Αμεση επαναπρόσληψη όλων των εργαζομένων που απομακρύνθηκαν τα τελευταία χρόνια. Αντί να έχουμε 3.000 εργαζομένους, το Μετρό Θεσσαλονίκης μετρά μόνο 200 άτομα!».

Οι διαμαρτυρόμενοι καλούν όλους τους εργαζομένους, πρώην και νυν, τους πληγέντες από την κατάντια του έργου αλλά και τους φορείς της πόλης σε συστράτευση και σε δυναμική παρουσία σήμερα στις 11 το πρωί στο άγαλμα του Βενιζέλου, όπου και θα γίνει κινητοποίηση και ενημέρωση για την πορεία του έργου.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
«Αναξιόπιστος» υπουργός σε «αμαρτωλό τρίγωνο»
Κοινά αποδεκτή λύση για επανεκκίνηση των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης ζητούν οι εργαζόμενοι, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα καταφύγουν στη Δικαιοσύνη. Οι απολυμένοι του αρχαιολογικού τομέα,...
«Αναξιόπιστος» υπουργός σε «αμαρτωλό τρίγωνο»
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Οντως «βρέθηκε λύση»: συνεχίζονται οι απολύσεις!
Η κυβέρνηση διά στόματος του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Παναγιώτη Σγουρίδη διαβεβαίωνε από τη συμπρωτεύουσα ότι βρέθηκε λύση για το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά πριν περάσουν 24 ώρες οι...
Οντως «βρέθηκε λύση»: συνεχίζονται οι απολύσεις!
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Το Μετρό έρχεται, εργαζόμενοι φεύγουν
Την ώρα που τα μηνύματα από το υπουργείο Υποδομών αποπνέουν κλίμα αισιοδοξίας για επαναλειτουργία των εργοταξίων το Σωματείο Εργαζομένων στο αρχαιολογικό κομμάτι του Μετρό Θεσσαλονίκης επιτίθεται στην...
Το Μετρό έρχεται, εργαζόμενοι φεύγουν
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Δεν «πέρασαν» οι ομαδικές απολύσεις, άρχισαν οι διαθεσιμότητες
Μετά τις απολύσεις, ακολούθησαν οι διαθεσιμότητες στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Δραματική σαπουνόπερα θυμίζει η διαχείριση του έργου της συμπρωτεύουσας, με τους εργαζόμενους να έχουν γίνει έρμαιο στις διαθέσεις...
Δεν «πέρασαν» οι ομαδικές απολύσεις, άρχισαν οι διαθεσιμότητες
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
«Μη νόμιμες και εκδικητικές οι ομαδικές απολύσεις» στο Μετρό
Να ακυρώσει τις προγραμματισμένες απολύσεις, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι συζητήσεις των εμπλεκόμενων φορέων για τη συνέχιση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ζητά με επιστολή της προς την ανάδοχο κοινοπραξία...
«Μη νόμιμες και εκδικητικές οι ομαδικές απολύσεις» στο Μετρό
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Δεν περιμένουν ούτε τη νομοθέτηση από τη Βουλή
Συρμός... απολύσεων στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι της πιθανής νέας συμφωνίας και ήδη καταγράφονται οι πρώτες 30 απολύσεις, «μακριά και πέρα από κάθε προσέγγιση σεβασμού των...
Δεν περιμένουν ούτε τη νομοθέτηση από τη Βουλή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας