Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας δεν ιδιωτικοποιούνται»

Με τον υπουργό Χρ. Σπίρτζη να εξηγεί ότι με την τροπολογία δεν τίθεται θέμα αφαίρεσης πόρων από τη ΣΤΑΣΥ στον ΟΑΣΑ, οι εργαζόμενοι ετοιμάζουν νέες κινητοποιήσεις

EUROKINISSI (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)

«Οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας δεν ιδιωτικοποιούνται»

  • A-
  • A+

Αποφασισμένο να προχωρήσει στο νοικοκύρεμα και κυρίως τον πολλαπλασιασμό των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων εμφανίζεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρά την τρίτη 24ωρη απεργία που πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι σε μετρό, Ηλεκτρικό και τραμ.

Οι κινητοποιήσεις αναμένεται να συνεχιστούν, με βάση τις συνελεύσεις των σωματείων που προγραμματίζονται για τις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Βασικό τους αίτημα είναι να αποσυρθεί η διάταξη που αφορά τα έσοδα από την εμπορική αξιοποίηση των σταθμών και των συρμών του μετρό, η οποία σημειωτέον ψηφίστηκε από όλα τα κόμματα, εκτός από τη Ν.Δ., τη Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ.

Χθες, ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας «Στο Κόκκινο», διαβεβαίωσε ότι οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας δεν ιδιωτικοποιούνται ενώ έσπευσε να δηλώσει πως δεν θα διατηρηθούν τα κακώς κείμενα.

«Δεν μπορώ να καταλάβω ποιος είναι ο λόγος της απεργίας των εργαζομένων», τόνισε με έμφαση και εξήγησε ότι με την τροπολογία δεν τίθεται θέμα αφαίρεσης πόρων από τη ΣΤΑΣΥ στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ).

«Η ΣΤΑΣΥ είναι θυγατρική του ΟΑΣΑ, επιδοτούνται και οι δύο από τον κρατικό προϋπολογισμό», ανέφερε και διευκρίνισε ότι οι σταθμοί αποτελούν ιδιοκτησία της «Αττικό Μετρό».

Εδωσε έμφαση στην καλύτερη αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων των συγκοινωνιακών φορέων και προανήγγειλε τη δημιουργία ενιαίας υπηρεσίας, με ειδικευμένο προσωπικό, που θα αναλάβει αυτόν τον σημαντικό τομέα, ο οποίος σήμερα αποφέρει ελάχιστα έσοδα.

Να σημειωθεί ότι το μεταφορικό μέσο που χρησιμοποιούν καθημερινά σχεδόν ένα εκατομμύριο επιβάτες εξακολουθεί να τιμολογεί τις διαφημιστικές καταχωρίσεις με βάση τον κατάλογο του 2002!

Κατά της απεργίας των εργαζομένων τάχθηκε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής. «Η Ν.Δ., είτε από τη θέση της κυβέρνησης είτε από αυτήν της αξιωματικής αντιπολίτευσης, έχει σταθεί απέναντι στις απεργιακές κινητοποιήσεις, τελικό αποτέλεσμα των οποίων είναι η ταλαιπωρία των πολιτών», αναφέρει στη δήλωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Ν.Δ., ο οποίος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «οδηγεί σε απαξίωση τις αστικές συγκοινωνίες».

«Αντικοινωνικές και αυτοκαταστροφικές» χαρακτήρισε τις απεργίες ο βουλευτής του Ποταμιού Σπύρος Δανέλλης, ο οποίος κατέθεσε ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό, στην οποία δίνει έμφαση στις οικονομικές επιπτώσεις των κινητοποιήσεων.

Αύριο και την Κυριακή θα μείνουν κλειστοί οι σταθμοί του μετρό στον Αγιο Αντώνιο, τον Αλιμο, το Ελληνικό και το Χαλάνδρι, για να τοποθετηθούν οι υποδομές για τον έλεγχο των ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών.

  

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
Το νοικοκύρεμα των οικονομικών στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τον φορέα που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, αλλά και οι δανειακές υποχρεώσεις της «Αττικό Μετρό»,...
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Απεργιακό 3ήμερο για τα νέα μέτρα
Εργαζόμενοι, κόμματα, φορείς και συνδικάτα αντιδρούν στο πολυνομοσχέδιο που έφερε το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης. Ποιοι κλάδοι θα απεργήσουν και πώς θα κινηθούν μετρό, ΗΣΑΠ, τρόλεϊ και λεωφορεία. Κανένα...
Απεργιακό 3ήμερο για τα νέα μέτρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κινητοποιήσεις σε μετρό και τραμ
Με εισήγηση υπέρ της πραγματοποίησης των δύο 24ωρων απεργιών που έχουν ανακοινωθεί για αύριο και την Παρασκευή (1η και 3 Μαρτίου) συνεδριάζει σήμερα το συντονιστικό των σωματείων των εργαζομένων στο μετρό, τον...
Κινητοποιήσεις σε μετρό και τραμ
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
«Οχι στο ξεπούλημα των υποδομών»
Χωρίς μετρό, ηλεκτρικό και τραμ θα μείνει σήμερα η πρωτεύουσα, αφού οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς απεργούν μαζί με τους συναδέλφους τους σιδηροδρομικούς, που έχουν κηρύξει 24ωρη αντιδρώντας στην...
«Οχι στο ξεπούλημα των υποδομών»
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Το υπερταμείο φέρνει... κυκλοφοριακή ασφυξία
Στα «κάγκελα» βρίσκονται οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να εντάξει τις αστικές συγκοινωνίες στο νέο υπερταμείο. Η αρχή έγινε με τις απεργίες το...
Το υπερταμείο φέρνει... κυκλοφοριακή ασφυξία
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Κινητοποιήσεις με... ρήγματα
Την απόφαση του Πρωτοδικείου της Αθήνας περιμένουν οι σιδηροδρομικοί για να κλιμακώσουν τον αγώνα τους, ζητώντας να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας για να κατοχυρωθούν οι συνάδελφοί τους της υπό...
Κινητοποιήσεις με... ρήγματα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας