Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέα προβλήτα κρουαζιέρας

Με τον νέο χώρο, απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου, το λιμάνι του Πειραιά θα έχει συνολικά 10 θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων, ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων

EUROKINISSI/ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΟΜΙΚΟΥ

Νέα προβλήτα κρουαζιέρας

  • A-
  • A+

Το πρώτο έργο που θα τεθεί σε λειτουργία μετά την έλευση των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο όμως κατασκευάστηκε και ολοκληρώθηκε πριν η Cosco αναλάβει τη διοίκηση του Οργανισμού, εγκαινιάστηκε χθες το πρωί από τον πρόεδρο του ομίλου της «China Cosco Shipping Corporation Limited», Captain Xu Lirong, και την αναπληρώτρια υπουργό Τουρισμού, Ελενα Κουντουρά. Πρόκειται για τη νέα προβλήτα ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου.

Ωστόσο παραμένει άγνωστο πότε θα «δέσει» το πρώτο κρουαζιερόπλοιο, καθώς το έργο στερείται επιβατικό σταθμό, γεγονός που σημαίνει ότι οι επιβάτες των πλοίων θα πρέπει να μεταφέρονται σε άλλο σταθμό με λεωφορεία.

Κόστισε 6,7 εκατ. ευρώ

Να σημειωθεί ότι το έργο προκηρύχθηκε το 2010 με 2011 αλλά λόγω προβλημάτων που προέκυψαν στην πορεία με την τεχνική εταιρεία που το είχε αναλάβει, ο διαγωνισμός επαναπροκηρύχθηκε στις αρχές του 2015.

Ο προϋπολογισμός του ήταν 6,7 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής και τον ΟΛΠ.

Δίνει μία επιπλέον θέση πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων άνω των 250 μέτρων, αφού έχει μήκος 284 μέτρα, ωφέλιμο βάθος 11 μέτρα, ενώ ο χερσαίος χώρος είναι 8,415 τ.μ. Οι συνολικές θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων διαμορφώνονται σε 10, ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων.

Ο Xu Lirong στην ομιλία του τόνισε ότι στόχος της Cosco είναι να αυξηθεί μακροπρόθεσμα η διακίνηση των επιβατών της κρουαζιέρας από το λιμάνι του Πειραιά σε 3 εκατομμύρια τον χρόνο από 1 εκατ. που είναι τώρα, ενώ η Cosco, όπως είπε, με υποστήριξη από την ελληνική κυβέρνηση και άλλους αρμόδιους φορείς θα επιταχύνει την κατασκευή αγκυροβολίων με μεγάλο βάθος, ώστε να υπάρχουν θέσεις παραβολής για τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου, ενώ ταυτόχρονα θα κάνει νέες επενδύσεις για αναβάθμιση των υπηρεσιών και της ανταγωνιστικότητας.

Από την πλευρά της η Ελενα Κουντουρά χαρακτήρισε το έργο «εξαιρετικής σημασίας» για τον ελληνικό τουρισμό, εξέφρασε την ικανοποίησή της γιατί τα σχέδια για μεγάλες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά και στον θαλάσσιο τουρισμό δεν τελειώνουν εδώ και αναφέρθηκε στη νότια επέκταση του λιμανιού που θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων άνω των 300 μέτρων.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Περιμένοντας τους Κινέζους
Το νέο master plan που πρόκειται να καταθέσει ο ΟΛΠ στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας μονοπωλεί τις συζητήσεις στους ναυτιλιακούς κύκλους τις τελευταίες μέρες.
Περιμένοντας τους Κινέζους
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επενδύσεις σε λιμάνια και μαρίνες
​Στην ιδιωτικοποίηση ελληνικών μαρινών με το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης προχωρά άμεσα η κυβέρνηση, με στόχο την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα. Οι μαρίνες Αλίμου, Χίου, Θεσσαλονίκης...
Επενδύσεις σε λιμάνια και μαρίνες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εργα 294 εκατ. ευρώ δρομολογεί ο ΟΛΠ
Με στόχο να προσελκύσει μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά και να το καθιερώσει ως κεντρικό λιμάνι κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, ο ΟΛΠ προχωρά σε επενδύσεις ύψους 294 εκατ. ευρώ μέσα...
Εργα 294 εκατ. ευρώ δρομολογεί ο ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κρουαζιέρα θα σε πάω...
Τα 40,95 δισεκατομμύρια ευρώ έφτασε η οικονομική συνεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ευρώπη, σημειώνοντας αριθμό ρεκόρ και αύξηση 2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι άμεσες δαπάνες του κλάδου...
Κρουαζιέρα θα σε πάω...
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενέκριναν τη σύμβαση οι μέτοχοι
«Οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν και θα συνεχίσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους εάν δεν λυθεί το πρόβλημα της εργασιακής τους ασφάλειας», τόνισαν στις τοποθετήσεις τους οι εκπρόσωποι της...
Ενέκριναν τη σύμβαση οι μέτοχοι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θολό τοπίο το 2016 στην κρουαζιέρα
Η κατάσταση στην περιοχή της Αν. Μεσογείου, η είσοδος των προσφύγων, η αστάθεια στην Ευρώπη λόγω των τρομοκρατικών χτυπημάτων αλλά και η αλλαγή προορισμών προς Ασία-Αυστραλία-Σιγκαπούρη και αλλού είναι οι...
Θολό τοπίο το 2016 στην κρουαζιέρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας