• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    23°C 18.9°C / 23.5°C
    1 BF
    67%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.6°C / 23.4°C
    2 BF
    70%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 16.0°C / 21.0°C
    2 BF
    54%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 17.0°C
    1 BF
    77%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.0°C / 18.9°C
    1 BF
    82%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 19.0°C / 21.5°C
    0 BF
    71%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 16.4°C / 17.9°C
    2 BF
    77%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 20.4°C
    1 BF
    36%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.8°C / 22.2°C
    3 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.9°C
    0 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 18.8°C / 22.8°C
    0 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    2 BF
    82%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 21.5°C / 21.5°C
    1 BF
    52%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    16°C 15.9°C / 19.0°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 16.5°C / 22.2°C
    0 BF
    67%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.2°C / 23.8°C
    3 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 19.2°C / 23.8°C
    1 BF
    71%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    2 BF
    74%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 19.7°C / 22.2°C
    1 BF
    89%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    1 BF
    82%

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η Διεθνής Ναυτική Ενωση

Ελλειψη πλοηγών... στάσις εμπορίου

  • A-
  • A+

Σοβαρές δυσλειτουργίες λόγω έλλειψης πλοηγών εμφανίζονται στα εμπορικά λιμάνια της χώρας, όπως επίσης και στις προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων σε αυτά και ιδιαίτερα στο λιμάνι του Πειραιά, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στις ναυτιλιακές εταιρείες που αναγκάζονται να προχωρούν συνεχώς σε τροποποιήσεις προσεγγίσεων των πλοίων τους.

Αυτό υποστηρίζει σε επιστολή της προς τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα και τον αναπληρωτή υπουργό για θέματα διοικητικής μεταρρύθμισης Χριστόφορο Βερναρδάκη, η διοίκηση της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης και ζητά την άμεση πρόσληψη πλοηγών, προκειμένου να αποφευχθούν «ενδεχόμενες καταστρεπτικότερες συνέπειες γενικής απαξίωσης των λιμένων και κυρίως του Πειραιά, τόσο για το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο όσο και για την οικονομία της χώρας».

Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις «φιλότιμες προσπάθειες» των πλοηγών που εργάζονται σήμερα, τονίζουν ότι λόγω της έλλειψης προσωπικού οι καθυστερήσεις πλοήγησης πλοίων και οι παρεπόμενες δυσμενείς επιπτώσεις έχουν λάβει σχεδόν μόνιμο χαρακτήρα.

Τα στοιχεία που δίνουν για τον Πλοηγικό Σταθμό Πειραιά αναδεικνύουν το πρόβλημα: οι οργανικές θέσεις πλοηγών του Πλοηγικού Σταθμού Πειραιά, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 103/2014, μειώθηκαν σε 24 πλοηγούς και έναν αρχιπλοηγό, ύστερα από τροποποίηση του υπ’ αριθ. 242/1999 Π.Δ., που προέβλεπε 41 πλοηγούς και έναν αρχιπλοηγό. Ετσι σήμερα η υπάρχουσα δύναμη είναι 21 πλοηγοί και ένας αρχιπλοηγός.

Αλλά και η δύναμη αυτή, όπως αναφέρουν, είναι πλασματική, εάν ληφθεί υπόψη ότι τρεις τουλάχιστον πλοηγοί αποσπώνται σε τακτική βάση για βοήθεια άλλων επαρχιακών λιμανιών (Μύκονος-Καβάλα), ενώ υπάρχουν και οι εύλογες απουσίες των πλοηγών λόγω αδειών, ασθενειών κ.λπ.

Σημειώνεται επίσης ότι τα πλοηγούμενα σε 24ωρη βάση πλοία ανέρχονται κατά μέσο όρο σε 1.400 τον μήνα, με πρόσφατη αύξηση κατά 15%-20% σε όλους τους τύπους των πλοίων και με προοπτική περαιτέρω αυξήσεων μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.

Εξηγούν επίσης ότι οι προσεγγίσεις των πλοίων δεν κατανέμονται ισόχρονα κατά τη διάρκεια του 24ώρου, αλλά κατά κανόνα συμπίπτουν ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες (π.χ. κρουαζιερόπλοια).

Να σημειωθεί ότι οι πλοηγοί δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό για τη μισθοδοσία τους, καθώς πληρώνονται από το Κεφάλαιο Πλοηγικής Υπηρεσίας, στο οποίο καταλήγουν τα πλοηγικά δικαιώματα που πληρώνουν οι ναυτιλιακές εταιρείες για τα πλοία που μπαίνουν στα λιμάνια.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χωρίς πλοία στις 22 και 23 Σεπτεμβρίου
Ρίχνουν άγκυρες τα πλοία όλων των κατηγοριών στις 22 και 23 Σεπτεμβρίου μετά την κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής απεργίας από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ). Η απόφαση για τις απεργιακές κινητοποιήσεις...
Χωρίς πλοία στις 22 και 23 Σεπτεμβρίου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ρεαλιστικούς όρους» ζητούν οι εφοπλιστές για υπογραφή ΣΣΕ στα ποντοπόρα
​Οι πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα για την επιθυμία των εφοπλιστών να υπογραφούν ατομικές συμβάσεις εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία και ειδικά στα πληρώματα,...
«Ρεαλιστικούς όρους» ζητούν οι εφοπλιστές για υπογραφή ΣΣΕ στα ποντοπόρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνεδρίασε η Εθνική Επιτροπή Κρουαζιέρας
Ανοδική είναι η πορεία που καταγράφεται μέχρι στιγμής στα βασικά μεγέθη της κρουαζιέρας για το 2016, ενώ σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία του ΟΛΠ για το πρώτο εξάμηνο στον Πειραιά σημειώνεται αύξηση 14% στο...
Συνεδρίασε η Εθνική Επιτροπή Κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Φουρτουνιάζουν τα εμπορικά λιμάνια
Παραμένει το αδιέξοδο που έχει προκύψει ανάμεσα στους εργαζόμενους του ΟΛΠ και ΟΛΘ και στην κυβέρνηση, καθώς η κοινή δήλωση στην οποία προχώρησαν χθες οι υπουργοί Εργασίας και Ναυτιλίας περί «εξασφάλισης...
Φουρτουνιάζουν τα εμπορικά λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
​Σημαντική μείωση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια το πρώτο τρίμηνο του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο του 2017, δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η Τράπεζα της...
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διαφάνεια στις αμοιβές ναυτεργατών
Λύση στο πρόβλημα των απλήρωτων ναυτεργατών αλλά και στις παραβιάσεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, που σύμφωνα με τα ναυτεργατικά σωματεία είναι πλέον συχνό φαινόμενο, θα δώσει πιθανότατα η Κοινή...
Διαφάνεια στις αμοιβές ναυτεργατών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας