Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
1,3 εκατ. ευρώ για τις τελευταίες απαλλοτριώσεις

1,3 εκατ. ευρώ για τις τελευταίες απαλλοτριώσεις

  • A-
  • A+

Τα πρώτα 105 χλμ. της Ιόνιας οδού αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία ώς το τέλος του χρόνου, μετά την επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων σε σημεία του νέου αυτοκινητόδρομου, που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί στα μέσα του 2009!

Με τις τελευταίες απαλλοτριώσεις καλύπτονται «τρύπες» στα εργοτάξια κοντά στην Αμφιλοχία, στο Κομπότι Αρτας, στον Ζηρό Πρέβεζας και στην περιοχή της Δωδώνης, που καθυστερούν τα ήδη έτοιμα τμήματα των 75 χλμ. από τον Κουβαρά ώς τον κόμβο Αμφιλοχίας και των 30 χλμ. από τη Φιλιππιάδα ώς το στρατόπεδο Παπαγεωργίου κοντά στα Γιάννενα.

Τα υπόλοιπα 90 χλμ., που θα ενώσουν το Αντίρριο με την Εγνατία οδό, προβλέπεται να ολοκληρωθούν τμηματικά μέχρι το επόμενο φθινόπωρο.

Με τέσσερις αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εξασφαλίστηκαν περίπου 1,3 εκατ. ευρώ για να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες και να παραδώσουν τα ακίνητά τους για να ξεμπλοκάρουν τα έργα.

Με βάση τις συμβάσεις του 2007, οι απαλλοτριώσεις έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέσα σε έναν χρόνο, ενώ σε περίπτωση καθυστέρησης το Δημόσιο είναι υποχρεωμένο να καταβάλει τσουχτερές αποζημιώσεις.

Με τις συμπληρωματικές συμβάσεις, που επικυρώθηκαν από τη Βουλή τον Δεκέμβριο του 2013, οι εργολάβοι εξασφάλισαν 700 εκατ. ευρώ για χώρους που δεν είχαν παραδοθεί με βάση το χρονοδιάγραμμα.

Οι απαλλοτριώσεις, λόγω της έλλειψης κτηματολογίου αλλά και των καθυστερήσεων στην εκδίκαση των υποθέσεων από τα δικαστήρια, αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» όλων των έργων.

Μεγάλη συμβολή έχει και η γραφειοκρατία, που είναι ιδιαίτερα έντονη στην Ιόνια οδό, όπου στη ζώνη των έργων εμπίπτουν περίπου 1.700 ιδιοκτησίες, οι οποίες στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι σε ζώνες όπου δεν έχουν καθοριστεί αντικειμενικές αξίες.

Ενδεικτική είναι η περίπτωση στον οικισμό Στάνου Αμφιλοχίας: Η κοινή υπουργική απόφαση για να ξεκινήσει η απαλλοτρίωση των ακινήτων είχε εκδοθεί τον Ιούλιο του 2008, αλλά η κτηματογράφηση έγινε τον Απρίλιο του 2011, ενώ χρειάστηκαν αλλά τέσσερα χρόνια για να οριστικοποιηθούν οι θιγόμενες ιδιοκτησίες!

Τον Απρίλιο του 2015 ολοκληρώθηκε η διαδικασία για τα ακίνητα στον Ζηρό Πρέβεζας και στο Κομπότι Αρτας, που είχε ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2008.

Στην περίπτωση των ακινήτων στον οικισμό Αγίου Δημητρίου Δωδώνης, η διαδικασία άρχισε μόλις τον Ιούλιο του 2014, με καθυστέρηση έξι χρόνων!

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κορίνα Κρέτσου: Εγκρίθηκαν τα κονδύλια για Ακτιο-Ιόνια οδό
«Η Ελλάδα κατάφερε να σταθεί στα πόδια της και αποτελεί ήδη έναν από τους κύριους δικαιούχους κονδυλίων της Ε.Ε.» τόνισε η Κορίνα Κρέτσου, επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, που ολοκληρώνει σήμερα την τριήμερη...
Κορίνα Κρέτσου: Εγκρίθηκαν τα κονδύλια για Ακτιο-Ιόνια οδό
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στη Βουλή το φθινόπωρο η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο προωθείται τις επόμενες ημέρες η σύμβαση για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, μετά το «πράσινο φως» που έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος του υπουργείου...
Στη Βουλή το φθινόπωρο η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε «ΤΕΡΝΑ» και «Ακτωρα» ο άξονας Ακτιο-Αμβρακία
Οι δύο «μεγάλοι» του κατασκευαστικού τομέα, «ΤΕΡΝΑ» και «Ακτωρ», κατέθεσαν χθες από κοινού προσφορά για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ακτιο-Αμβρακία, με προϋπολογισμό 150 εκατ. ευρώ και αναδείχθηκαν...
Σε «ΤΕΡΝΑ» και «Ακτωρα» ο άξονας Ακτιο-Αμβρακία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο από Μπόμπολα - Κούτρα
​Ανασυγκρότηση της «Ελλάκτωρ», με βασικό πυλώνα τις κατασκευές, μείωση του δανεισμού κατά 390 εκατ. ευρώ και ενίσχυση της ρευστότητας κατά 200 εκατ. ευρώ, με αποχώρηση από μη αποδοτικές επενδύσεις, είναι οι...
Σχέδιο από Μπόμπολα - Κούτρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το ΤΑΙΠΕΔ έβαλε και επισήμως «πωλητήριο» στην Εγνατία Οδό
Με σοβαρές εκκρεμότητες στην κατασκευή νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε χθες ότι προχωρά ο διαγωνισμός για την 40ετή παραχώρηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου των...
Το ΤΑΙΠΕΔ έβαλε και επισήμως «πωλητήριο» στην Εγνατία Οδό
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στροφή 180 μοιρών για την εκμετάλλευση της Εγνατίας οδού
Δύο σημαντικές ειδήσεις, που ανατρέπουν τους γνωστούς προγραμματισμούς στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων, έβγαλε η τελευταία συνεδρίαση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ. Η πρώτη αφορά την Εγνατία οδό, ενώ η δεύτερη...
Στροφή 180 μοιρών για την εκμετάλλευση της Εγνατίας οδού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας