Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ετοιμάζεται η COSCO για το μάνατζμεντ του ΟΛΠ

Στελέχη της ΣΕΠ ενημερώθηκαν από το ΥΝΑ για τη διαχείριση αποβλήτων των πλοίων από τις υπηρεσίες του ΟΛΠ και την τιμολογιακή πολιτική που ισχύει μέχρι σήμερα

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ετοιμάζεται η COSCO για το μάνατζμεντ του ΟΛΠ

  • A-
  • A+

Οι Κινέζοι ετοιμάζονται να αναλάβουν τη διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά και στο πλαίσιο αυτής της προετοιμασίας στελέχη της ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της COSCO), που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού, βρέθηκαν τη Δευτέρα στο κτίριο του υπουργείου Ναυτιλίας και συναντήθηκαν με συνεργάτες του υπουργού Θοδωρή Δρίτσα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε μετά από πρωτοβουλία των στελεχών της ΣΕΠ, αναπτύχθηκαν θέματα που αφορούν τομείς διαχείρισης λιμενικών εργασιών, ενώ διαπιστώθηκε η ανάγκη επικοινωνίας υπουργείου και εταιρείας προκειμένου να αντιμετωπιστούν πιθανά προβλήματα που θα προκύψουν κατά τη μεταβατική περίοδο όταν η COSCO θα αναλάβει το λιμάνι.

Οι ίδιες πληροφορίες λένε όμως ότι ένα από τα θέματα που κυριάρχησε στη συζήτηση των δύο πλευρών ήταν η διαχείριση αποβλήτων των πλοίων από τις υπηρεσίες του ΟΛΠ και η τιμολογιακή πολιτική που ισχύει μέχρι σήμερα.

Η συζήτηση δεν είχε διαπραγματευτικό χαρακτήρα, αλλά ενημερωτικό, καθώς τα στελέχη της ΣΕΠ ζήτησαν και έλαβαν νομικές απαντήσεις από τους συνεργάτες του υπουργού για το κανονιστικό πλαίσιο που ισχύει.

Οπως έγινε γνωστό, οι συνεργάτες του Θ. Δρίτσα έθεσαν στα στελέχη της ΣΕΠ ξεκάθαρα τη θέση ότι το υπουργείο δεν σκοπεύει να κάνει πίσω όσον αφορά τα δικαιώματά του πάνω σε αυτό το ζήτημα και παράλληλα τους ενημέρωσαν για τις προδιαγραφές σε κρίσιμα ζητήματα, όπως αυτό της διαχείρισης των αποβλήτων τη ς ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.

Να σημειωθεί ότι για να αναλάβουν οι Κινέζοι το μάνατζμεντ του ΟΛΠ θα πρέπει πρώτα να καταβάλουν το τίμημα των 280,5 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στην απόκτηση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ, κάτι που οι πληροφορίες λένε ότι θα συμβεί μετά τις 15 Αυγούστου και πιθανότατα μέχρι τα τέλη του μήνα.

Σε ανάλογες περιπτώσεις ιδιωτικοποιήσεων πάντως, η καταβολή του τιμήματος από τους επενδυτές καθυστερεί ακόμα και έως τρεις μήνες λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση οι εμπλεκόμενοι φορείς εκτιμούν ότι η COSCO θα καταβάλει το τίμημα πολύ νωρίτερα.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας ανάληψης του μάνατζμεντ του ΟΛΠ, η COSCO έχει στείλει στην Αθήνα στελέχη της τα οποία έχουν καθημερινές συναντήσεις με στελέχη του ΟΛΠ προκειμένου να ενημερωθούν για όλα τα θέματα του Οργανισμού.

■ Αύξηση 14% παρουσιάζει το πρώτο εξάμηνο του 2016 η διακίνηση κοντέινερ από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά που διαχειρίζεται η ΣΕΠ Α.Ε., θυγατρική της COSCO.

Συνολικά διακινήθηκαν 1,689 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 1,482 το πρώτο εξάμηνο 2015. Τον Ιούνιο 2016 διακινήθηκαν 314,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 252,7 χιλιάδων τον Ιούνιο 2015.

Αύξηση 14% το πρώτο εξάμηνο του 2016 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 καταγράφεται στο homeporting κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΠ, με αφορμή την άφιξη στο λιμάνι του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου «Carnival Vista» με 5.000 επιβάτες και 1.600 άτομα πλήρωμα.

Το πλοίο, μήκους 336 μέτρων, αναμένεται να μεταφέρει συνολικά πάνω από 50.000 επιβάτες το καλοκαίρι του 2016 από και προς τον Πειραιά. Η διοίκηση του ΟΛΠ υποδέχτηκε τους επιβάτες με πολιτιστικές εκδηλώσεις, με παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και παραδοσιακούς χορούς από το χορευτικό του πολιτιστικού συλλόγου Κερατσινίου «ΘΥΜΑΙΤΑΔΑΙ».

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η σύμβαση της Cosco «καίει» τους Κινέζους
Η σύμβαση παραχώρησης της Cosco, η εκμετάλλευση δηλαδή των δύο προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, που έχει συναφθεί ανάμεσα στον ΟΛΠ και τη ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) για 35 χρόνια είναι αυτό που...
Η σύμβαση της Cosco «καίει» τους Κινέζους
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αρχίζουν τα έργα για να έρθει στο Πέραμα η πλωτή δεξαμενή του ΟΛΠ-Cosco
Πολύ σύντομα απ’ ό,τι φαίνεται θα λειτουργήσει η νέα πλωτή δεξαμενή στο νότιο μέτωπο της δυτικής προβλήτας στο Πέραμα που θα έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων μέχρι 80.000 τόνων, καθώς τις επόμενες ημέρες...
Αρχίζουν τα έργα για να έρθει στο Πέραμα η πλωτή δεξαμενή του ΟΛΠ-Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εχει... μέλλον η πώληση του ΟΛΠ
Μπορεί η διαγωνιστική διαδικασία να ολοκληρώθηκε και η κινέζικη COSCO να είναι αυτή που αποκτά το πλειοψηφικό μετοχικό πακέτο του ΟΛΠ, ωστόσο θα χρειαστούν αρκετοί μήνες μέχρι το λιμάνι του Πειραιά να περάσει...
Εχει... μέλλον η πώληση του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πανστρατιά για το λιμάνι
Χαμένοι μέσα στις 100 σελίδες της σύμβασης παραχώρησης ελληνικού Δημοσίου-ΟΛΠ, που παρέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ στον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, αλλά και στους σχετικούς χάρτες, βρίσκονται ο αρμόδιος υπουργός, ο...
Πανστρατιά για το λιμάνι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
Κατατέθηκε χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας το πολυσυζητημένο νέο βελτιωμένο master plan του ΟΛΠ, καθώς ξεπεράστηκαν διάφορες δυσκολίες που είχαν προκύψει ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Cosco.
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Περιμένοντας τους Κινέζους
Το νέο master plan που πρόκειται να καταθέσει ο ΟΛΠ στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας μονοπωλεί τις συζητήσεις στους ναυτιλιακούς κύκλους τις τελευταίες μέρες.
Περιμένοντας τους Κινέζους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας