Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δίδυμος διαγωνισμός για τρένα

Πηγή του ΤΑΙΠΕΔ, που ρωτήθηκε από την «Εφ.Συν.», χαρακτήρισε «ικανοποιητικές» τις εξελίξεις στον δίδυμο διαγωνισμό

Δίδυμος διαγωνισμός για τρένα

  • A-
  • A+

Η Τρίτη φαίνεται ότι θα είναι η καθοριστική ημέρα για το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά τη χθεσινή, μάλλον προβληματική εξέλιξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίησή της.

Στις 12 του μηνός αναμένεται να συνεδριάσει η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για να ανοίξει τη μοναδική προσφορά που υπέβαλε η υπό κρατικοποίηση εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiano και να αξιολογήσει το τίμημα, σε σχέση με τους υπολογισμούς των δύο ανεξάρτητων εκτιμητών που είχε ορίσει.

Η «ψυχρολουσία» για τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ήρθε από την ΕΕΣΣΤΥ, τη δεύτερη εταιρεία του ομίλου του ΟΣΕ που διαχειρίζεται τις 11 μεγάλες επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ο διαγωνισμός αποδείχθηκε άγονος, αφού δεν υποβλήθηκε δεσμευτική προσφορά από τους τρεις ομίλους που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Το Ταμείο, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοιμάζεται να προχωρήσει στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού, πιθανότατα σε ένα δεκαήμερο. Οι εξελίξεις αυτές παρατείνουν την αβεβαιότητα για τους 660 εργαζομένους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τους 430 στην ΕΕΣΣΤΥ, οι οποίοι παραμένουν χωρίς συλλογική σύμβαση εργασίας.

Πηγή του ΤΑΙΠΕΔ, που ρωτήθηκε από την «Εφ.Συν.», χαρακτήρισε «ικανοποιητικές» τις εξελίξεις στον δίδυμο διαγωνισμό. Ολες οι υπόλοιπες εμπλεκόμενες πλευρές τηρούν στάση αναμονής, ενισχύοντας τα σενάρια για γενικότερο ενδιαφέρον της Cosco για τον σιδηρόδρομο, που περιλαμβάνει και το νέο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.

Από αυτή την άποψη έχει ενδιαφέρον η παρέμβαση από τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος λίγο πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξαπέλυσε νέα επίθεση στην πολιτική του ΤΑΙΠΕΔ στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων.

Οι παράλληλοι διαγωνισμοί για τις δύο εταιρείες του ΟΣΕ είχαν ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2013 και προχώρησαν με αλλεπάλληλες αναβολές.

Η «προίκα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ για την προσεχή πενταετία, που εξασφαλίζεται από το Δημόσιο με τη μορφή της επιδότησης για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ η ΕΕΣΣΤΥ έχει επίσης εξασφαλίσει ανάλογου ύψους πενταετές πρόγραμμα επισκευών των τρένων, παρά την προωθούμενη ιδιωτικοποίησή τους.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μαθήματα ιταλικών για την... ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στην ιταλική κρατική, αλλά υπό ιδιωτικοποίηση, εταιρεία Ferrovie περνά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι η τρίτη σιδηροδρομική δύναμη στην Ευρώπη. Προσέφερε 45 εκατ. ευρώ για το 100% της εταιρείας, τίμημα που βρίσκεται...
Μαθήματα ιταλικών για την... ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απεργία μέχρι και την Τρίτη στα τρένα
Ακινητοποιημένα θα μείνουν τουλάχιστον ώς τα μεσάνυχτα της Τρίτης όλα τα τρένα της χώρας, παρά το γεγονός ότι την Παρασκευή η διοίκηση του ΟΣΕ υπέγραψε τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας για όλους τους...
Απεργία μέχρι και την Τρίτη στα τρένα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για «απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου»
Την απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και για τα επιβατικά δρομολόγια από τα μέσα Ιουνίου 2020 προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που θα βρίσκεται σε διαβούλευση έως...
Σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για «απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χαμηλή έκρινε το ΤΑΙΠΕΔ την ιταλική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ
Βελτιωμένη προσφορά για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού θα ζητήσει από τους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το ΤΑΙΠΕΔ, με βάση τη σχετική απόφαση που επικράτησε κατά τη χθεσινή πολύωρη...
Χαμηλή έκρινε το ΤΑΙΠΕΔ την ιταλική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε 3,44 δισ. ευρώ ανέρχονται τα συνολικά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από την υλοποίηση προγραμμάτων αποκρατικοποιήσεων, από τα οποία τη μερίδα του λέοντος (1,23 δισ.) έχει η 40ετής παραχώρηση των 14 περιφερειακών...
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα για 25 αεροδρόμια
Στόχος της κυβέρνησης είναι να εκσυγχρονιστούν με ένα διαφορετικό μοντέλο σε σχέση με αυτό της 40ετούς παραχώρησης στη Fraport που ακολουθήθηκε με 14 περιφερειακά αεροδρόμια, προκρίνοντας τη σύμπραξη...
Σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα για 25 αεροδρόμια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας