Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Απεργία μέχρι και την Τρίτη στα τρένα

Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεωρείται προβληματική, καθώς δεσμευτική προσφορά κατέθεσαν μόνον οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι, που είναι σήμερα κρατικοί

EUROKINISSI

Απεργία μέχρι και την Τρίτη στα τρένα

  • A-
  • A+

Ακινητοποιημένα θα μείνουν τουλάχιστον ώς τα μεσάνυχτα της Τρίτης όλα τα τρένα της χώρας, παρά το γεγονός ότι την Παρασκευή η διοίκηση του ΟΣΕ υπέγραψε τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας για όλους τους εργαζόμενους, εκτός από τους περίπου 700 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η υπογραφή της ήταν βασικό αίτημα των πολυήμερων κινητοποιήσεων των συνολικά 2.540 εργαζομένων στον όμιλο του ΟΣΕ, στην ίδια θέση με την αντίδρασή τους στα σχέδια ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ.

Η εξαίρεση των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε με παρέμβαση του ΤΑΙΠΕΔ και συνδέεται με την εξέλιξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

«Είναι η πρώτη φορά που υπογράφουμε σύμβαση που δεν περιλαμβάνει όλους τους εργαζόμενους του ΟΣΕ», διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.» ο Π. Παρασκευόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας σιδηροδρομικών, και πρόσθεσε ότι ήταν αναγκαία κίνηση για να προστατευτούν τα δικαιώματα στην εργασία, αφού η συμφωνία δεν προβλέπει αυξήσεις.

Σήμερα η Ομοσπονδία θα έχει συνάντηση με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να ενημερωθεί και να καθορίσει τα επόμενα βήματα του αγώνα των εργαζομένων.

Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεωρείται προβληματική, καθώς δεσμευτική προσφορά κατέθεσαν μόνον οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι, που είναι σήμερα κρατικοί, αλλά έχουν ήδη μπει σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του νέου χρόνου!

Το «ζουμί» βρίσκεται στο τίμημα, το οποίο, αν δεν διαμορφωθεί γύρω στα 25 εκατ. ευρώ, θα οδηγήσει σε νέες περιπέτειες τον διαγωνισμό.

Με το πιο αισιόδοξο σενάριο, θα ακολουθήσουν διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και τους Ιταλούς για να βελτιωθεί το ποσό. Είναι όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο να κηρυχθεί άγονη η διαδικασία.

Προς το παρόν, οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΤΑΙΠΕΔ εξετάζουν τα τεχνικά στοιχεία της προσφοράς και όλα δείχνουν ότι η διαδικασία δεν θα ολοκληρωθεί ώς αύριο.

Η διοίκηση του Ταμείου αναμένεται να συνεδριάσει μέσα σε αυτή την εβδομάδα για ανοίξει την οικονομική προσφορά των Ιταλών, καθώς και τις εκθέσεις των δύο ανεξάρτητων εκτιμητών για το τίμημα, από τις οποίες θα καθοριστεί το «επόμενο βήμα».

Υπενθυμίζεται ότι ο αγοραστής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πάρει «προίκα» 250 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν στην κρατική επιδότηση για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές για μια πενταετία.

Αναζητά διέξοδο η Cosco

Από ορισμένες πλευρές προβάλλεται ως μέσο πίεσης προς τους απεργούς του ΟΣΕ η δυσφορία της Cosco για τη διάλυση των εμπορευματικών δρομολογίων, που για την κινεζική εταιρεία αποτελούν τη σημαντικότερη και κυρίως φτηνότερη λύση για τη μεταφορά των εμπορευμάτων της από το λιμάνι του Πειραιά προς την Ευρώπη.

Αξιοποιώντας την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών, κινεζική εταιρεία που λέγεται ότι συνεργάζεται με την Cosco έχει καταθέσει αίτηση για χορήγηση άδειας πραγματοποίησης δρομολογίων στο υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο με δικά της τρένα.

Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, εξετάζει εναλλακτικές διαδρομές, ώστε τα κινεζικά πλοία να πιάνουν σε άλλα λιμάνια, κυρίως της Αδριατικής, αλλά αυτό αυξάνει το κόστος και τον χρόνο μεταφοράς.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μαθήματα ιταλικών για την... ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στην ιταλική κρατική, αλλά υπό ιδιωτικοποίηση, εταιρεία Ferrovie περνά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι η τρίτη σιδηροδρομική δύναμη στην Ευρώπη. Προσέφερε 45 εκατ. ευρώ για το 100% της εταιρείας, τίμημα που βρίσκεται...
Μαθήματα ιταλικών για την... ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δίδυμος διαγωνισμός για τρένα
Η Τρίτη φαίνεται ότι θα είναι η καθοριστική ημέρα για το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά τη χθεσινή, μάλλον προβληματική εξέλιξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίησή της. Στις 12 του μηνός αναμένεται να...
Δίδυμος διαγωνισμός για τρένα
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
«Οχι στο ξεπούλημα των υποδομών»
Χωρίς μετρό, ηλεκτρικό και τραμ θα μείνει σήμερα η πρωτεύουσα, αφού οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς απεργούν μαζί με τους συναδέλφους τους σιδηροδρομικούς, που έχουν κηρύξει 24ωρη αντιδρώντας στην...
«Οχι στο ξεπούλημα των υποδομών»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χαμηλή έκρινε το ΤΑΙΠΕΔ την ιταλική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ
Βελτιωμένη προσφορά για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού θα ζητήσει από τους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το ΤΑΙΠΕΔ, με βάση τη σχετική απόφαση που επικράτησε κατά τη χθεσινή πολύωρη...
Χαμηλή έκρινε το ΤΑΙΠΕΔ την ιταλική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Για 45 εκατ. ευρώ στους Ιταλούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
​Στην Ferovialia, την εταιρεία των κρατικών σιδηρόδρομων της Ιταλίας, που οδεύει προς... ιδιωτικοποίηση, περνά το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η προσφορά έγινε δεκτή από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ....
Για 45 εκατ. ευρώ στους Ιταλούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Υπό το βλέμμα των απεργών το ΤΑΙΠΕΔ ανοίγει την προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Με τους σιδηροδρομικούς να συνεχίζουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να συνεδριάσει αύριο για να ανοίξει τη μοναδική προσφορά που έχει υποβληθεί για την πώληση της...
Υπό το βλέμμα των απεργών το ΤΑΙΠΕΔ ανοίγει την προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας