Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ολες οι ΔΕΚΟ στο Υπερταμείο

Το Τεχνικό Μνημόνιο Κατανόησης προβλέπει την υπαγωγή άλλων οχτώ εταιρειών ώς τον Σεπτέμβριο και των υπόλοιπων μέχρι το τέλος του χρόνου

Ολες οι ΔΕΚΟ στο Υπερταμείο

  • A-
  • A+

Ως τον Δεκέμβριο θα πρέπει να έχουν μεταφερθεί στο νέο υπερταμείο όλες οι ΔΕΚΟ που ελέγχονται από το Δημόσιο, ενώ ειδική αναφορά υπάρχει για την ένταξη της ΕΚΧΑ, της εταιρείας που έχει την ευθύνη για την εκπόνηση του Εθνικού Κτηματολογίου.

Αυτό προβλέπεται στο Τεχνικό Μνημόνιο Κατανόησης, που συμφωνήθηκε ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους θεσμούς στις 16 Ιουνίου, αλλά έγινε γνωστό χθες.

Εκτός από τις έξι εταιρείες που έχουν ήδη υπαχθεί στην αρμοδιότητά του, ώς τον Σεπτέμβριο η ελληνική πλευρά πρέπει να μεταφέρει στο Υπερταμείο άλλες οχτώ -καθοριστικής σημασίας- επιχειρήσεις.

Περιλαμβάνονται η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ, οι δύο εταιρείες ύδρευσης που καλύπτουν τα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Στην πρώτη περίπτωση το Δημόσιο διαθέτει το 34,03%, ενώ παραμένει στο ΤΑΙΠΕΔ το 27,3%, παρά την απόφαση του ΣτΕ που ορίζει ότι πρέπει να κατέχει πλειοψηφικό πακέτο.

Στην ΕΥΑΘ το Δημόσιο κατέχει το 50,97% και το 23,3% ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ, ενώ 5,4% ανήκει στη γαλλική Suez.

Με ερωτηματικό η ΔΕΗ

Στον κατάλογο υπάρχουν ακόμη η «Αττικό Μετρό», που ανήκει εξ ολοκλήρου στο Δημόσιο και έχει την ευθύνη για την κατασκευή των δικτύων στην πρωτεύουσα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς και οι «Κτιριακές Υποδομές» που κατασκευάζουν υποδομές για σχολεία, νοσοκομεία και σωφρονιστικά καταστήματα.

Ο κατάλογος συμπληρώνεται από δύο εταιρείες από τον τομέα της εθνικής άμυνας (ΕΒΟ και ΕΛΒΟ), ενώ μπερδεμένο είναι το «κουβάρι» για τη ΔΕΗ και τον ΑΔΜΗΕ. Προβλέπεται η υπογραφή MοU, στο οποίο θα καθορίζεται η διαδικασία αποκοπής του ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ.

Αντικρουόμενες πληροφορίες υπάρχουν για το 5% των μετοχών του ΟΤΕ που διαχειρίζεται το Δημόσιο.

Ορισμένες πηγές διαβεβαιώνουν ότι θα μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ, αφού περιλαμβάνεται στον κατάλογο των 19 ιδιωτικοποιήσεων του Απριλίου, από τον οποίο όμως έχουν ήδη αφαιρεθεί τα ΕΛΤΑ.

Υπάρχουν όμως πληροφορίες ότι οδεύει προς το Υπερταμείο, σχέδιο που φαίνεται να συνδέεται με τις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην DT που κατέχει το 40% των μετοχών και το Δημόσιο που έχει περιοριστεί στο 10%, αλλά συμμετέχει επί ίσοις όροις στη διοίκηση του ΟΤΕ.

  

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αγορά εισιτηρίων και στα ΕΛΤΑ
Τη δημιουργία δικτύου one-shop-stop, μέσα από το οποίο θα εξυπηρετούνται οι πολίτες για όλες τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και θα εξοφλούνται οι λογαριασμοί διαφόρων φορέων, προωθεί το υπερταμείο. Με αυτή την...
Αγορά εισιτηρίων και στα ΕΛΤΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε 3,44 δισ. ευρώ ανέρχονται τα συνολικά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από την υλοποίηση προγραμμάτων αποκρατικοποιήσεων, από τα οποία τη μερίδα του λέοντος (1,23 δισ.) έχει η 40ετής παραχώρηση των 14 περιφερειακών...
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μαθήματα ιταλικών για την... ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στην ιταλική κρατική, αλλά υπό ιδιωτικοποίηση, εταιρεία Ferrovie περνά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι η τρίτη σιδηροδρομική δύναμη στην Ευρώπη. Προσέφερε 45 εκατ. ευρώ για το 100% της εταιρείας, τίμημα που βρίσκεται...
Μαθήματα ιταλικών για την... ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο σύστημα για δημόσια έργα
Υπέρ της κυβερνητικής ρύθμισης για μεταφορά των διαθεσίμων των φορέων στην Τράπεζα της Ελλάδος τάχθηκε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος εποπτεύει τον ΟΣΕ, την Αττικό Μετρό, την ΕΥΔΑΠ και...
Νέο σύστημα για δημόσια έργα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Μόνο με εύλογο τίμημα η πώληση των λιγνιτικών»
H πώληση των λιγνιτικών μονάδων Μεγαλόπολης και Μελίτης, τα οικονομικά μεγέθη της ΔΕΗ και οι προοπτικές της κυριάρχησαν στη χθεσινή συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, παρ’ όλο που το βασικό της θέμα...
«Μόνο με εύλογο τίμημα η πώληση των λιγνιτικών»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μονόδρομος η εξυγίανση των ΕΛΤΑ
Από τα ταχυδρομεία ξεκίνησαν οι αλλαγές στις διοικήσεις οργανισμών που υπάγονται στο Υπερταμείο, ενώ μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται να ακολουθήσουν οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, ο ΟΑΣΑ με τις...
Μονόδρομος η εξυγίανση των ΕΛΤΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας