Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κρουαζιέρα θα σε πάω...

Σημαντικότερα λιμάνια προορισμού είναι η Σαντορίνη, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα και το Κατάκολο

EUROKINISSI/ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Κρουαζιέρα θα σε πάω...

  • A-
  • A+

Τα 40,95 δισεκατομμύρια ευρώ έφτασε η οικονομική συνεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ευρώπη, σημειώνοντας αριθμό ρεκόρ και αύξηση 2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι άμεσες δαπάνες του κλάδου έφτασαν τα 16,89 δισεκατομμύρια ευρώ, έχοντας αυξηθεί συγκριτικά με τα 16,6 δισ. ευρώ το 2014.

Μέσα στο 2015 ο κλάδος της κρουαζιέρας δημιούργησε περισσότερες από 10.000 νέες θέσεις εργασίας σε όλη την Ευρώπη με σύνολο απασχολούμενων σε επιχειρήσεις που σχετίζονται με την κρουαζιέρα 360.571 άτομα. Οι μισθοί και τα επιδόματα για τους Ευρωπαίους εργαζόμενους του κλάδου έφτασαν τα 11,05 δισ. ευρώ.

Η Ελλάδα το 2015 διατήρησε την κατάταξή της ως ο τρίτος πιο δημοφιλής προορισμός στην Ευρώπη με 13,3% μερίδιο της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας και συνολικά 4.176.500 επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας.

Ως σημαντικότερα λιμάνια προορισμού αναδείχτηκαν η Σαντορίνη, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα και το Κατάκολο, ενώ μέσα στο 2015 980.049 επιβάτες ξεκινούν την κρουαζιέρα τους από τον Πειραιά.

Σε οικονομικά μεγέθη στην Ελλάδα οι άμεσες δαπάνες της κρουαζιέρας για το 2015 αγγίζουν τα 489 εκατ. ευρώ, ενώ 9.983 εργαζόμενοι στον κλάδο συμβάλλουν εγχώρια με περισσότερα από 188 εκατ. ευρώ ετησίως.

Τα στοιχεία συμπεριλαμβάνονται στον ετήσιο απολογισμό της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας Ευρώπης (CLIA) που δόθηκε στη δημοσιότητα πριν από μερικές μέρες και βάσει αυτών η Ευρώπη αντιπροσωπεύει τη δεύτερη παγκοσμίως μεγαλύτερη αγορά επιβατών κρουαζιέρας - 6,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι έκαναν διακοπές κρουαζιέρας μέσα στο 2015, κατά 3% περισσότεροι από το 2014.

Η Ευρώπη παραμένει ο δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας μετά την Καραϊβική και η μελέτη έδειξε ότι 6,12 εκατομμύρια επιβάτες επιβιβάστηκαν για την κρουαζιέρα τους από ευρωπαϊκά λιμάνια μέσα στο 2015, κατά 4,5% περισσότεροι από την προηγούμενη χρονιά.

Παραγγελίες-μαμούθ

Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία συνεχίζουν να κατασκευάζουν τα πιο καινοτόμα και μεγάλα πλοία στον κόσμο, με τις δαπάνες για νέες κατασκευές και συντήρηση αντίστοιχα να αυξάνονται για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν παραγγελίες στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία για 48 κρουαζιερόπλοια μέχρι το 2019, συνολικής αξίας άνω των 27 δισ. ευρώ. Μέσα στο 2015 οι εταιρείες ξόδεψαν 4,6 δισ. ευρώ σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία, ποσό που αντιπροσωπεύει 1,2% αύξηση των εσόδων των ναυπηγείων συγκριτικά με το 2014.

«Ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεχίζει να συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομική ανάκαμψη της Ευρώπης» δήλωσε ο πρόεδρος της CLIA Eυρώπης, Pierfrancesco Vago, τονίζοντας ότι παραθαλάσσιες περιοχές που είχαν πληγεί δυσανάλογα σκληρά από την οικονομική ύφεση εισέπραξαν μεγάλα οικονομικά οφέλη από την κρουαζιέρα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises και εκτελεστικό μέλος της CLIA Ευρώπης, Κυριάκος Αναστασιάδης, τόνισε ότι η κρουαζιέρα αποτελεί ένα ανερχόμενο αλλά ταυτόχρονα με πολύ θετικές προοπτικές κλάδο του τουρισμού, που συμβάλλει πολύπλευρα στην ευρωπαϊκή οικονομία.

Να σημειωθεί ότι στην Ευρώπη εδρεύουν 39 εταιρείες κρουαζιέρας με 123 κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα γύρω στις 149.000 κλίνες. Επιπλέον 37 κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα γύρω στις 100.000 κλίνες δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη από 23 μη ευρωπαϊκές εταιρείες κρουαζιέρας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θολό τοπίο το 2016 στην κρουαζιέρα
Η κατάσταση στην περιοχή της Αν. Μεσογείου, η είσοδος των προσφύγων, η αστάθεια στην Ευρώπη λόγω των τρομοκρατικών χτυπημάτων αλλά και η αλλαγή προορισμών προς Ασία-Αυστραλία-Σιγκαπούρη και αλλού είναι οι...
Θολό τοπίο το 2016 στην κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητούνται λύσεις για διευκόλυνση της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη
Διαχρονικά θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα και έχουν σχέση με τη Σαντορίνη συζήτησε η αντιπροσωπεία της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας με τη νέα διοίκηση της Δημοτικής Αρχής Θήρας.
Αναζητούνται λύσεις για διευκόλυνση της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
​Σημαντική μείωση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια το πρώτο τρίμηνο του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο του 2017, δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η Τράπεζα της...
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η Πλοηγική Υπηρεσία σάλπαρε και για τη Βουλή
Η Πλοηγική Υπηρεσία και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει (υποστελέχωση λόγω έλλειψης προσωπικού, έλλειψη πλοηγίδων κ.ά.) δεν έρχονται πρώτη φορά στην επικαιρότητα. Η «Εφ.Συν.» επανειλημμένα έχει αναφερθεί στο...
Η Πλοηγική Υπηρεσία σάλπαρε και για τη Βουλή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θαλασσοταραχή για το yachting
Κάθετα αντίθετοι με τις διατάξεις που αναφέρονται στο yachting και συμπεριλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, που ο αρμόδιος υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής έθεσε σε δημόσια διαβούλευση...
Θαλασσοταραχή για το yachting
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα προβλήτα κρουαζιέρας
Το πρώτο έργο που θα τεθεί σε λειτουργία μετά την έλευση των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο όμως κατασκευάστηκε και ολοκληρώθηκε πριν η Cosco αναλάβει τη διοίκηση του Οργανισμού, εγκαινιάστηκε χθες...
Νέα προβλήτα κρουαζιέρας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας