Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Δεν θα γίνει ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών»

Κατηγορηματικός εμφανίζεται ο Χρήστος Σπίρτζης

EUROKINISSI/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ

«Δεν θα γίνει ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών»

  • A-
  • A+

«Όχι» στα περί ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών λέει ο Χρήστος Σπίρτζης διευκρινίζοντας ότι το μοντέλο αυτό έχει αποτύχει πλήρως. Ο υπουργός Υποδομών φέρνει ως παράδειγμα τις ιδιωτικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη προτείνοντας, όμως, έναν εξορθολογισμό στη λειτουργία των συγκοινωνιών.

«Το μοντέλο των ιδιωτικών αστικών συγκοινωνιών στη χώρα μας που εφαρμόζεται στη Θεσσαλονίκη έχει αποτύχει πλήρως. Κοστίζει πέντε φορές περισσότερο. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να εξορθολογήσουμε τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών. Να σταματήσουμε το πλιάτσικο που γίνεται τόσα χρόνια σε αυτούς τους φορείς, τις σπατάλες και την κακή διαχείριση» αναφέρει χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λέει ότι είναι στην αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ, και σημειώνει ότι το υπουργείο του ρίχνει το βάρος στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών υποδομών. «Είναι η πρώτη μας προτεραιότητα. Με έναν σχεδιασμό που είναι καθαρά εθνικός σχεδιασμός και θα αναβαθμίσει τη χώρα μας», προσθέτει.

Ο Χρήστος Σπίρτζης μίλησε και για την ανάγκη να υπάρχει ένας εθνικός σχεδιασμός και μια ιεράρχηση των μεγάλων έργων προκειμένου «να έχουμε τα οφέλη που πρέπει να έχει η χώρα και οι παραγωγικές δυνάμεις από αυτά τα έργα».

«Να υπάρχουν δομές που δεν θα επιτρέπουν από εδώ και στο εξής να επιλέγει μόνος του ο κάθε υπουργός, ανάλογα με την εκλογική περιφέρεια ή τις πολιτικές του προτεραιότητες, ποια έργα υποδομών είναι αυτά που πρέπει να γίνουν», προσθέτει, ενώ σημειώνει ότι «έχει γίνει η ιεράρχηση των έργων που έχει ανάγκη η χώρα, σε μια άλλη λογική και κατεύθυνση από αυτή που έχουμε μέχρι τώρα».

Αναφέρει ακόμα, ότι στο υπουργείο αυτή τη στιγμή είναι έτοιμα τρία νομοσχέδια, που πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι. Αυτά αφορούν τα δημόσια έργα, τις μελέτες των δημόσιων έργων και τις δημόσιες συμβάσεις γενικότερα, καθώς και τα συστήματα και τις δομές που θα δώσουν την ευκαιρία να παρακολουθούνται συνολικά και τα δημόσια και τα ιδιωτικά έργα. Το τρίτο νομοσχέδιο έχει να κάνει με τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και τις παραχωρήσεις, ενώ έτοιμο είναι και το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια.

Για το μέτρο της αναλογικής χρέωσης στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων εκτιμά ότι μέσα στο 2017 «θα έχουμε τις μελέτες», «για να υλοποιήσουμε σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά την ολοκλήρωση των έργων το αναλογικό σύστημα χρέωσης».

Σημειώνει, ακόμη, ότι στον σχεδιασμό του υπουργείου είναι να επεκταθεί ο προαστιακός στο Λαύριο. «Πιστεύω ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα που πρέπει να γίνουν μιας και συνδέει το αεροδρόμιο και το κέντρο της Αθήνας, με δύο βασικά λιμάνια που είναι οι κύριες υποδομές. Με τον τρόπο αυτό θα αναβαθμιστούν και οι ακτοπλοϊκές μεταφορές και η κρουαζιέρα, αλλά κυρίως θα εξυπηρετηθεί ο πολίτης».

Ο κ. Σπίρτζης απαντά, ακόμη, στις επικρίσεις της ΝΔ ότι «κλαίει», λέγοντας ότι δεν είναι εύκολο όταν λόγων της συμφωνίας, «και σε αυτή θα είμαστε συνεπέστατοι», επιβάλλονται στη χώρα, πολιτικές και μέτρα «τα οποία και ως πολιτική σύλληψη και υλοποίηση έχουν όνομα». «Ο κ. Μητσοτάκης και οι συνεργάτες του στη ΝΔ, αλλά και οι πολιτικοί του συνεργάτες στο ΠΑΣΟΚ και στη Δημοκρατική Συμπαράταξη, όταν εφάρμοζαν αυτές τις πολιτικές γελούσαν. Εμείς, δεν μπορούμε να γελάμε με κάποιο από αυτά τα μέτρα και τις πολιτικές». ... «Στεναχωριόμαστε. Αυτό δεν είναι κακό. Δείχνει και άλλα πράγματα», τονίζει.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αιχμές Σπίρτζη-Κουρουμπλή κατά ΤΑΙΠΕΔ
Αναμενόμενη ήταν η σφοδρή επίθεση του Χρ. Σπίρτζη στο ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα της Εγνατίας. Ο υπ. Υποδομών έχει εκφραστεί πολλές φορές δημόσια κατά των επιλογών του Ταμείου στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του οδικού...
Αιχμές Σπίρτζη-Κουρουμπλή κατά ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εκτός Υπερταμείου η «Εγνατία Οδός Α.Ε.»
Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» θα αναλάβει το έργο παρακολούθησης της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και θα είναι εποπτευόμενος φορέας του υπουργείου Υποδομών. Υπολογίζεται ότι η εταιρεία -με του εργαζόμενους να...
Εκτός Υπερταμείου η «Εγνατία Οδός Α.Ε.»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τελεσίγραφο για νέο χειρόφρενο στον ΟΑΣΘ από τις 17 Νοεμβρίου
Νέο χειρόφρενο αποφάσισαν να τραβήξουν από τις 17 του μήνα οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ που έχουν κάνει επίσχεση εργασίας, αν δεν τους καταβληθούν δεδουλευμένα δύο μηνών, ύψους άνω των 6 εκατ. ευρώ. Κι ενώ τα...
Τελεσίγραφο για νέο χειρόφρενο στον ΟΑΣΘ από τις 17 Νοεμβρίου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κονδύλια για πληρωμή εργαζομένων του ΟΑΣΘ
Δεσμεύσεις από τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ότι θα πληρωθούν οι εργαζόμενοι, ζήτησε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης προκειμένου να της προκαταβάλει την επιχορήγηση...
Κονδύλια για πληρωμή εργαζομένων του ΟΑΣΘ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δίδυμος διαγωνισμός για τρένα
Η Τρίτη φαίνεται ότι θα είναι η καθοριστική ημέρα για το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά τη χθεσινή, μάλλον προβληματική εξέλιξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίησή της. Στις 12 του μηνός αναμένεται να...
Δίδυμος διαγωνισμός για τρένα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Αξιοποίηση και όχι πούλημα»
Δεν ιδιωτικοποιούνται οι έξι ΔΕΚΟ που έχουν ήδη ενταχθεί στην Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ), διαβεβαιώνουν Πάνος Σκουρλέτης και Χρήστος Σπίρτζης, μία ημέρα μετά την εξαγγελία κινητοποιήσεων από τα...
«Αξιοποίηση και όχι πούλημα»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας