Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Πνίγουν» το ναυτικό επάγγελμα

Σύμφωνα με συνδικαλιστές που μίλησαν στην «Εφ.Συν.», αυτό που συζητείται στο υπουργείο Εργασίας είναι το ναυτικό φυλλάδιο και το ναυτολόγιο να αντικατασταθούν από την Αναλυτική Περιοδική Δήλωση

EUROKINISSI

«Πνίγουν» το ναυτικό επάγγελμα

  • A-
  • A+

Την προσπάθεια της κυβέρνησης και των δανειστών να εξισώσουν το επάγγελμα του ναυτεργάτη με αυτό του μισθωτού της ξηράς, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους την ιδιαίτερη φύση του ναυτικού επαγγέλματος, όπως γίνεται σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε., καταγγέλλει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) και προαναγγέλλει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα απεργιακές κινητοποιήσεις.

Καλεί μάλιστα τους ναυτικούς εν ενεργεία και συνταξιούχους να είναι σε ετοιμότητα και τονίζει πως επιδιώκεται η πλήρης εξαφάνιση του Ελληνα ναυτικού και η αντικατάστασή του με χαμηλόμισθους υπηκόους τρίτων χωρών με σημαίες ευκαιρίας.

Μισθωτοί... ξηράς

Χθες το πρωί συνεδρίασε η διοίκηση της ΠΝΟ και αφού ενημερώθηκε από την ηγεσία του ΝΑΤ για την πορεία των επαφών της με το υπουργείο Εργασίας σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του νόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα για το ασφαλιστικό, διαπίστωσε ότι «κυβέρνηση και δανειστές προσπαθούν με αυθαίρετες και καινοφανείς ερμηνείες των σχετικών διατάξεων του νόμου να επιφέρουν τελειωτικό και καίριο πλήγμα σε βάρος της ναυτικής εργασίας και των Ελλήνων ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, με αποκορύφωμα την κατάργηση του ναυτικού φυλλαδίου και του ναυτολογίου του πλοίου».

Σύμφωνα με συνδικαλιστές που μίλησαν στην «Εφ.Συν.», αυτό που συζητείται στο υπουργείο Εργασίας είναι το ναυτικό φυλλάδιο και το ναυτολόγιο να αντικατασταθούν από την Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (ΑΠΔ) την οποία θα υποβάλλει ο κάθε πλοιοκτήτης στο Ενιαίο Ταμείο (ΕΦΚΑ) και η οποία θα περιλαμβάνει πληροφορίες και στοιχεία που θα αφορούν τον χρόνο απασχόλησης κάθε ασφαλιζόμενου, την αμοιβή, τους κλάδους ασφάλισης, καθώς και το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών.

Τους ελέγχους στα πλοία θα κάνει κλιμάκιο του ΕΦΚΑ. Αν όμως συμβεί κάτι τέτοιο, όπως τόνιζαν οι συνδικαλιστές, θα αναπτυχθεί και θα φουντώσει η μαύρη ανασφάλιστη εργασία.

Η διοίκηση της ΠΝΟ υπογραμμίζει ότι από την εμφάνιση του νομοσχεδίου για το ασφαλιστικό μέχρι και την εισαγωγή του για ψήφιση στη Βουλή, με πλείστα έγγραφα και παρεμβάσεις της στους αρμόδιους, επισήμανε όλες τις δυσμενέστατες επιπτώσεις του νόμου -πλέον- 4387/2016 για τους ναυτεργάτες.

Και οι επισημάνσεις, όπως σημειώνουν, δυστυχώς επαληθεύτηκαν, αφού τα αντεργατικά μέτρα και οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν με τα δύο προηγούμενα μνημόνια σε βάρος της ναυτεργασίας συνεχίζονται με τις συνεχείς μειώσεις στις συνθέσεις των πληρωμάτων, οι οποίες έχουν φτάσει σε δραματικά και επικίνδυνα όρια, με την εξουθένωση όσων έχουν απομείνει, χάριν της «ανταγωνιστικότητας», με τη συνεχή παραβίαση της υφιστάμενης νομοθεσίας, με την επί μήνες μη πληρωμή των δεδουλευμένων κ.ά.

Υπενθυμίζουν ότι όλα τα κράτη της Ε.Ε. αλλά και όλα τα ανεπτυγμένα κρατη παγκοσμίως, αναγνωρίζοντας πλήρως την ιδιομορφία του ναυτικού επαγγέλματος, έχουν ιδιαίτερους φορείς οι οποίοι ασχολούνται με τα κοινωνικοασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά θέματα των ναυτεργατών τους. Τέλος, ξεκαθαρίζουν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι την τελική εξαίρεσή τους από τις επίμαχες διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου.

 

Highspeed 7

Το επιβατηγό-οχηματαγωγό, τύπου καταμαράν «Highspeed 7» της «Hellenic Seaways» ανακατασκευάστηκε πλήρως σε ιταλικά ναυπηγεία. Οι εργασίες περιλαμβάνουν πλήρη ανακατασκευή της γέφυρας, αναβάθμιση των συστημάτων ασφάλειας και πλοήγησης και πλήρη αντικατάσταση του ξενοδοχειακού εξοπλισμού. Παράλληλα, προστέθηκε ακόμα ένα επίπεδο θέσεων αεροπορικού τύπου και ακόμα δύο μπαρ, ενώ διαμορφώθηκε εξωτερικός χώρος για τους επιβάτες με προστασία από τον αέρα.

To «Highspeed 7» θα ξεκινήσει τα δρομολόγιά του την Τρίτη 14/6 στις 13.50 από τη Μύκονο με προορισμό Πάρο - Ιο - Σαντορίνη - Ηράκλειο, όπου και θα εκτελεί τα δρομολόγιά του μέχρι τις 17 Οκτωβρίου 2016. Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2005 στην Αυστραλία και έχει μήκος 85 μέτρα, πλάτος 21,2 μέτρα, μπορεί να μεταφέρει 1.160 επιβάτες, 105 οχήματα και 26 άτομα πλήρωμα.

  

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκινούν κινητοποιήσεις στα λιμάνια
Μπαράζ κινητοποιήσεων ξεκινά για το λιμάνι του Πειραιά από τους εργαζόμενους σ’ αυτό αλλά και από τους ναυτεργάτες. Η αναμενόμενη ιδιωτικοποίησή του από τη μια και οι υλοποιήσεις των δεσμεύσεων του τρίτου...
Ξεκινούν κινητοποιήσεις στα λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κινητοποιήσεις σχεδιάζουν οι ναυτεργάτες
Με στόχο την υπογραφή ικανοποιητικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και την καταπολέμηση της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας, το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ προγραμματίζει πολύμορφες κινητοποιήσεις, ιδιαίτερα στην...
Κινητοποιήσεις σχεδιάζουν οι ναυτεργάτες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ολοκληρώθηκε το Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ
Την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση στις εργασιακές σχέσεις, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον χώρο της ναυτικής εργασίας, κατήγγειλε σύσσωμο το σώμα των αντιπροσώπων που συμμετείχε στο ετήσιο γενικό συμβούλιο...
Ολοκληρώθηκε το Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνθήκες γαλέρας και «μαύρη» εργασία σε πλοία πέντε μεγάλων λιμανιών
Σοβαρές παραβιάσεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία από ναυτεργάτες χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, μειωμένες οργανικές συνθέσεις των πλοίων με εντατικοποίηση της δουλειάς και μη...
Συνθήκες γαλέρας και «μαύρη» εργασία σε πλοία πέντε μεγάλων λιμανιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Eκστρατεία της ΠΕΝΕΝ για την εφαρμογή των ΣΣΕ στην ακτοπλοΐα
Η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ από τις αρχές του 2017 έχει προχωρήσει σε μια σειρά από ελέγχους με σκοπό την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή των όρων των ΣΣΕ και της ναυτικής νομοθεσίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Οι...
Eκστρατεία της ΠΕΝΕΝ για την εφαρμογή των ΣΣΕ στην ακτοπλοΐα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Δεν σας πιστεύουμε. Πειράζει;»
Εντονη είναι η δυσαρέσκεια που έχει προκληθεί στους κόλπους των συνταξιούχων ναυτικών από την επιστολή του υπουργού Εργασίας Γ. Κατρούγκαλου την οποία έχουν αρχίσει να λαμβάνουν και με την οποία ενημερώνονται...
«Δεν σας πιστεύουμε. Πειράζει;»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας